Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسافرانی که برای تعطیلات نوروز به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کنند برای ثبت لحظات زیبا و سفری خوش انتظاراتی از نحوه ارائه خدمات دارند که «وجود پارکینگ»، «نصب تابلوهای راهنمای مکان‌ها» و «استقرار ایستگاه‌ اطلاعات» از جمله این انتظارات است. ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، با شروع تعطیلات اول سال سفرهای نوروزی رونق زیادی می‌گیرد و همزمان با افزایش سفرهای نوروزی ستاد تسهیلات سفر در شهرهای مختلف کشور برای جلب رضایت مسافران خدماتی به آنها ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سراغ تعدادی از شهروندان رفتیم و از آنها در مورد انتظاراتشان از نحوه ارائه خدمات در شهرهای مقصد سفر پرسیدیم. آقای پوراحمد «وجود پارکینگ» را نکته مهمی می‌داند و می‌گوید: از آنجا که مسافر با خیابان‌های شهر آشنا نیست و از سویی امنیت خودرو برایش مهم است لازم است که در ایام نوروز در کنار مراکز خدماتی، تفریحی، دیدنی و رستوران‌ها فضای مناسبی برای پارک خودرو در نظر گرفته شود تا خانواده‌ها با امنیت خاطر به گردش و تفریح بپردازند.

وی می‌گوید: وجود جای پارک در همه ایام سال یکی از دغدغه‌های مردم است و جا دارد که در ایام نوروز که تعداد مسافران افزایش می‌یابد با در نظر گرفتن پارکینگ‌های متعدد این استرس را برای مسافران از بین برد و خاطره خوشی برای مسافران ایجاد کرد.

خانم کیانی استقرار «ایستگاه اطلاعات» در ورودی‌ها مختلف شهر را یکی از ضروریات سفر می‌داند و می‌گوید: اگر در هنگام ورود به شهر پکیچی از اطلاعات نقاط دیدنی، تفریحی، گردشگری، هتل‌ها، غذاخوری‌ها و غیره در اختیار مسافر قرار داده شود به برنامه‌ریزی سفر کمک بسیاری می‌شود.

آقای سعادتیان نصب تعداد زیاد «تابلوهای راهنمای مسیر و مکان گردشگری و تفریحی» در سطح شهر را مهم می‌داند و می‌گوید: عده‌ای در شهری که سفر می‌کنند ممکن است دوستی، آشنایی، فامیلی داشته باشند که در سفر راهنماییشان می‌کند اما بیشتر مردم از این مزیت برخوردار نیستند و خودشان راهنما و لیدر سفرشان هستند بنابراین وجود تابلوهایی که به خوبی مسافران را به آدرس موردنظرشان برساند ضروری است.

خانم زارع وجود «راهنما در مراکز تاریخی و گردشگری» را مهم می‌داند و می‌گوید: علاوه بر این «دسترسی آسان به کمپ‌های اقامتی» و «نظارت بر حفظ نظافت این کمپ‌ها» نیز بسیار مهم است و سبب آرامش خاطر مسافران می‌شود.

آقای محبی «در دسترس بودن مراکز اقامتی» را یکی از ضررویات سفر عنوان و بیان می‌کند: اگر همه هتل‌ها و مراکز اقامتی سیستم آنلاین رزرو داشته باشند و تصاویری گویا از اتاق‌ها و امکانات آنها در یک سایت وجود داشته باشد، مسافر با در نظر گرفتن بودجه خود یکی از مراکز را برای اقامت چند روزه انتخاب خواهد کرد.

خانم عزیزی «تجهیز کمپ‌ها و مراکز اقامتی موقت به حمام و سرویس بهداشتی مناسب» را یکی از خدمات قابل ارائه در شهرها می‌داند و می‌گوید: همه مسافران نوروزی که برای اقامت به هتل یا مسافرخانه نمی‌روند بلکه برای ارزان شدن هزینه مسافرت در مدارس، پارک‌ها و کمپ‌های اقامتی موقت اسکان دارند و انتظار دارند که در این مکان‌ها سرویس بهداشتی و حمام مناسب تعبیه شده باشد و از سویی برای موارد اضطراری مانند بارش باران و سرد شدن هوا نیز کمپ‌های مسقف برای اسکان مسافران وجود داشته باشد.

آقای امامی وجود «رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا» تمیز و قابل دسترس را یکی از موارد مورد انتظار مسافران می‌داند و می‌گوید: یکی از مایحتاج ضروری مسافران تهیه غذای سالم است که انتظار می‌رود در ایام تعطیلات نوروز نظارت بر این اماکن برای حفظ بهداشت زیاد شود تا با مسمومیت و بیماری شیرینی سفر به مسافران تلخ نشود.

خانم صالحی‌فر معتقد است که در ایام نوروز باید «نظارت بر قیمت‌ها در مراکز تفریحی، گردشگری و فروش سوغات و هدایا» افزایش یابد تا عده‌ای از  فرصت حضور مسافران برای پرکردن جیب خود در این ایام استفاده نکنند.

اینها بخش‌هایی از انتظارات مردم در ارائه خدمات به مسافران نوروزی است، شهرهای توریستی مانند شیراز که همه ساله پذیرای مسافران زیادی در ایام نوروز و تعطیلات هستند باید با بالا بردن سطح کمی و کیفی خدمات خود رضایت مسافران را بیش از پیش جلب کنند.

گزارش از ثریا ستاری

انتهای پیام/ش

R41382/P1361/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با ما در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

منبع: خبرآنلاین

tags # مسکن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات