Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که تعیین تعرفه های جدید برای واردات فولاد و آلومینیوم تاثیر چندانی در رشد اقتصاد آمریکا ندارد.

تارنمای بلومبرگ دیروز (دوشنبه) در گزارشی با اعلام این خبر افزود: بروز جنگ تجاری اتفاق ناخوشایندی است اما تعرفه های فولاد و آلومینیوم تاثیر مستقیم چندانی بر اقتصاد آمریکا ندارد مگر اینکه اوضاع پیچیده تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با استناد بر نتایج یک نظرسنجی با 35 نفر از اقتصاددانان، تقریبا دو سوم از آنها انتظاردارند که تعرفه هایی که «دونالد ترامپ» هفته پیش امضا کرد، به کاهش اندک در اشتغال و رشد اقتصادی آمریکا منجر شود.
«اسکات براون» اقتصاددان ارشد موسسه مالی ریموند جیمز در ایالت فلوریدا در این زمینه گفت: اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم به خودی خود تاثیر متوسطی بر رشد اقتصادی و تورم خواهد داشت. نگرانی بیشتر اقدامات تلافی جویانه درباره اعمال تعرفه بر صادرات آمریکا، جنگ تجاری گسترده تر، افزایش هزینه ها و بی ثباتی بیشتر در سرمایه گذاری جهانی است.
ترامپ در تاریخ 8م مارس (17م اسفند) تعرفه 25 درصدی برای وادرات فولاد و تعرفه 10 درصدی برای واردات آلومینیوم تعیین کرد اما بلافاصله کانادا و مکزیک را تا زمان تکمیل بررسی توافق جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی معاف کرد و گفت برخی دیگری از کشورها هم ممکن است خواستار مستثنی شدن از این قاعده شوند.
اعلام این تصمیم، آغازگر رقابت بین متحدان آمریکا برای کسب معافیت بود و در عین حال، چین هشدار داد برای حفظ منافعش «اقدامات جدی» بکار خواهد بست.
ترامپ در توییتی نوشت، آمریکا می توان به آسانی در جنگ تجاری پیروز شود اما بیشتر اقتصاد دانان معتقدند در این جنگ همه طرف ها شکست خواهند خورد.
«جیمز اسمیت» اقتصاددان ارشد شرکت مدیریت مالی پارسک در کالیفرنیای شمالی گفت: اعمال تعرفه ها میلیون ها دلار برای مصرف کنندگان هزینه خواهد داشت که یک سیاست احمقانه خواهد بود.
بر اساس گزارش کمیسیون بین المللی تجاری آمریکا وقتی دولت «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال 2002 تعرفه ها را افزایش داد تولید ناخالص داخلی آمریکا 30.4 میلیون دلار کاهش یافت و آمریکا حدود 200 هزار فرصت شغلی را از دست داد.
80 درصد از اقتصاددانان شرکت کننده در این نظرسنجی پیش بینی کردند سیاست تجاری جدید آمریکا باعث افزایش اندک در نرخ تورم شود درحالی بقیه پیش بینی کردند که چنین سیاستی تاثیری در تورم نداشته باشد.
این گزارش افزود: آنچه که بیش از تعرفه های آمریکا مشکل ساز خواهد بود احتمال واکنش مشابهی از سوی دیگر کشورها خواهد بود. اتحادیه اروپا تهدید کرده در صورتی که این اتحادیه از این سیاست ترامپ معاف نشود، اقدامات تلافی جویانه را علیه برخی برندهای معروف در آمریکا اعمال کند.
«مایکل میلوج» (Mikael Milhoj) از تحلیلگران ارشد دانسک بانک (Danske Bank) در کپنهاگ می گوید: انتظار داریم تاثیر چنین سیاستی بر رشد آمریکا و تورم نسبتا محدود باشد. خطری که وجود دارد بیش از حد خوشبین بودن ماست و این که ممکن است باعث بروز جنگ تجاری بزرگتری شود که می تواند تاثیر منفی بر اقتصاد جهان داشته باشد.
تحلیل اقتصاددانان بلومبرگ نشان می دهد که بروز جنگی تمام عیار 470 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
اروپام**9158**1479


https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/trump-tariffs-notsuch-a-big-deal-for-u-s-growth-poll-shows

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد