Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد راستاد امروز در نشست خبری با اشاره به آمار جابجایی کالا و تخلیه و بارگیری در سال ۹۶ گفت: میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۲ میلیون تن بود که ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت. 

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۶ میزان ۹۸ میلیون تن کالای غیرنفتی در بنادر جابجا شد که نسبت به ۱۱ ماه سال ۹۵، ۸ درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:‌ میزان صادرات کالای غیرنفتی تا بهمن ۹۶ رقم ۵۰ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشت. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ترانزیت کالای غیرنفتی تا بهمن ماه ۹۶، ۵.۶ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشت. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد:‌ میزان ترانزیت غیرنفتی در سال ۹۶ تا پایان بهمن‌ماه ۱۰ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشت. 

راستاد افزود: ۴۲ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالای فله مایع در ۱۱ ماه از سال جاری محقق شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد داشت. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در ۱۱ ماه سال جاری ۲.۸ میلیون تی‌ای‌یو بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشت. 

وی ادامه داد: ظرفیت ناخالص کشتی‌های ورودی به بنادر در ۱۱ ماه سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشت. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود:‌ همچنین ورود شناورهای بالای یک‌هزار تن در ۱۱ ماه از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد رشد داشت و جابجایی ۱۶ میلیون نفر مسافر دریایی در سال ۹۶ ثبت شد. 

راستاد ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بنادر برای توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر در سال ۹۶ به رقم ۷۴۸۰ میلیارد ریال رسید. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ۴۰ پروژه توسعه‌ای و تجیهز بنادر با ارزش بیش از ۹۸۵۹ میلیارد ریال تکمیل شد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ موفق شدیم در ۱۶ قرارداد جذب سرمایه‌گذاری ۶ هزار ۲۴۷ میلیارد تومان در بنادر تجاری جذب سرمایه‌گذاری داشته باشیم. 

راستاد افزود:‌ با احتساب این ۶ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان در حال حاضر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور به ۹۲ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال در قالب ۶۰۸ پروژه سرمایه‌گذاری رسید. 

راستاد افزود:‌ این پروژه  بخش خصوصی به ارزش ۴ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال در سال جاری محقق شد. 

وی ادامه داد:‌ مرحله اول فاز سوم طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی با اعتبار ۵۶ میلیون یورو در دهه فجر امسال افتتاح شد.

وی به استفاده از سیستم پیشرفته و نخستین دستگاه ایکس‌ری نسل چهار در بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: یک موج‌شکن و ۱۳ اسکله در خوزستان، ۱۰ موج‌شکن در بوشهر و ۴ موج‌شکن در سیستان و بلوچستان تکمیل شد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود:‌برای پاک‌سازی آبراهه‌ها ۳۵ فروند شناور مغروقه در بوشهر، خوزستان و هرمزگان خارج‌سازی شدند. 

وی ادامه داد:‌ ۴۵۱ نفر امسال از شرایط اضطرار و خطر در دریا نجات یافتند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌امسال دو سند علمی کاربردی به اجلاس سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه شد و برای توسعه سواحل مکران، عملیات هیدروگرافی تکمیل شد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در مورد لایروبی اروند جلسات با طرف عراقی ادامه دارد که در قالب توافق ۱۹۷۵ باید انجام شود، امیدواریم ادامه مذاکرات با طرف عراقی منجر به تشکیل CBC شود. 

وی گفت:‌ ما دو تفاهمنامه سالویج،‌ جست‌وجو، نجات و مقابله با آلودگی نفتی از سال ۹۳ با عراق داریم. در لایروبی اروند نیز مغروقه‌ها باید ساماندهی شوند و این از مشکلات است، در حال حاضر کشتی‌های ۳ تا ۵ هزار تن در این منطقه پهلوگیری می‌شود و بارج تا ۱۰ هزار تن پهلوگیری دارد و ضرورت دارد آبخور اروند به ۹ متر برسد. 

وی با بیان اینکه حدود ۳۷ سال است اروند لایروبی نشده است،‌گفت:‌ طول اروند ۹۲ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن مشکل حاد دارد. 

وی ادامه داد: ۱۰ کیلومتر خط‌القعر آب به سمت عراقی‌ها در اروند جابجا شده است و در برخی جاها به معنای واقعی تپه ایجاد شده است. 

وی گفت:‌ همچنین ضرورت دارد خط‌القعر قدیمی را احیا کنیم که ۳۵ میلیون مترمکعب لایروبی و ۲۰۰ میلیون یورو هزینه می‌خواهد و یا اینکه باید سراغ خط‌القعر جدید برویم که داخل خاک عراق است. 

وی افزود:‌ ما از نظر تجهیزات آماده لایروبی اروند هستیم، عراقی‌ها خود از ابوزبیر کانالی دارند که برخی از آن طبیعی و بخشی خود احداث کرده‌اند و بنادری آنجا دارند اما برای تردد به بندر ابوقریس نیاز به اروند دارند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ هر ده سال یکبار آبخور کشتی‌ها در دنیا خصوصا کشتی‌های کانیتنری یک متر بلندتر می‌شود و ما نیز با این نگاه اقتصادی بنادر خود را توسعه می‌دهیم، بندر خرمشهر باید به آبادانی قبل برگردد،‌ ما در بندر امام خمینی(ره) آماده پذیرش کشتی‌های بزرگ هستیم. 

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال ۹۷ قرارداد شرکت هندی در پایانه یک شهید بهشتی به حضور آنها در این پایانه بینجامد. 

وی افزود: فاز دوم بندر شهید رجایی در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا به ظرفیت کامل ۵.۳ میلیونتی‌ای‌یو در سال برسیم. 

وی گفت:‌ ۱۰۴ میلیون یورو قرارداد ۱۲ گنتری‌کرین و ۲۲ میلیون یورو قرارداد ۱۵ ترانس‌تینر است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ارتقاء میزان سهم ریل از بنادر مشاور بین‌المللی اخذ می‌کنیم که الگوی توسعه ریلی در شهید رجایی نهایی شود. 

وی افزود:‌ اقتصادی کردن حمل ریلی در مقایسه با جاده دنبال می‌شود، تلاش می‌کنیم که تعرفه مبتنی بر ریل در بنادر کاهش یابد و بخشی از بار جاده‌ها به ریل سوق یابد. 

* گزارش نهایی سانحه سانچی حداقل تا ۳۵ روز آینده

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ گزارش نهایی سانحه سانچی براساس جمع‌بندی‌ها تکمیل و منتشر می‌شود تاکنون دو جلسه رسیدگی در کشور چین داشته‌ایم، دو هیأت در دو نوبت به چین اعزام شده‌اند، ثبت اطلاعات VDR سانچی انجام شده است و مستندات دریافت شد، ضمن آنکه مصاحبه با کارکنان کشتی کریستال انجام  و کشتی معاینه شد. 

وی تأکید کرد :‌ حداقل پنج هفته دیگر لازم است تا گزارش نهایی سانحه سانچی منتشر شود. 

* پهلوگیری کشتی در جزیره نگین تا شش ماه آینده

وی درباره روند تکمیل جزیره نگین به خبرنگار فارس گفت:‌ بسته کامل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جزیره نگین محقق شد و اولین اسکله جزیره نگین تکمیل شده است. لایروبی مقابل اسکله ضرورت داشت که مناقصه آن انجام شد. 

راستاد گفت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم بخش خصوصی ۵۰۰ میلیارد تومان دراین پروژه سرمایه‌گذاری کند. 

وی ادامه داد: لایروبی، تأسیسات زیربنایی برای این پایانه کانتینری در تعهد ما است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ زمانبندی لایروبی شش ماه برآورد و می‌شود و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که سازمان بنادر تأمین می‌کند ضمن آنکه جاده دسترسی توسط سازمان بنادر احداث شد که  ۴۰ میلیارد تومان در این جاده هزینه شد. 

وی گفت:‌ رقم تأسیسات زیربنایی ۷۰ میلیارد تومان است، اسکله، روبنا، تجهیزات بخش خصوصی اجرا می‌شود و با تکمیل لایروبی شش ماه بعد اولین کشتی وارد جزیره نگین خواهد شد. 

* جزئیات آماده‌سازی شناورهای مسافری و خودروبر برای ایام نوروز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ در خوزستان دو کشتی مسافری با ظرفیت ۳۰۷ صندلی در مسیر خرمشهر ـ بصره و مسیر خرمشهر ـ کویت برای ایام‌ نوروز وجود دارد. 

راستاد گفت:‌در استان بوشهر شش فروند شناور مسافری با ۸۶۲ صندلی برای مسیرها بوشهر ـ گناوه و بوشهر ـ جزیره خارک فعال است. 

وی گفت:‌ در هرمزگان ۴۲ کشتی مسافری با ۴ هزار و ۲۳۲ صندلی و همچنین بنادر پهل و لافت ۳۵لندی‌کرافت به قشم  مهیا شده است که می‌توانند ۱۵۰۰ خودرو در روز و ۷۵۰۰ مسافر جابجا کنند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از بندر لنگه به کیش یک فروند کشتی با ۳۸۱ صندلی و ظرفیت ۱۲۱ خودرو و از بندر لنگه به ابوموسی و دبی یک فروند شناور ۲۳۰ نفره برای ایام نوروز مهیا شده است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:‌ از بندر آفتاب به کیش ۳ فروند شناور خودروبر با ظرفیت ۱۸۰ خودرو و ۹۰۰ سرنشین و از بندر چارک به کیش ۱۰ کشتی مسافری با ظرفیت ۱۲۱۰ صندلی برای نوروز فراهم شده است. 

راستاد افزود:‌ از چارک به کیش ۳۷ فروند شناور خودروبر با ظرفیت ۱۰۸۰ خودرو و ۱۰ هزار و ۴۰۰ مسافر برای نوروز فراهم شده است. 

وی تأکید کرد:‌ جمعا در نوروز ۶۳ شناور مسافری با ظرفیت ۷ هزار و ۳۲۲ صندلی و ۶۵ شناور حمل خودرو با ظرفیت ۲ هزار و ۸۸۰ خودرو و ۱۳ هزار و ۸۰۰ مسافر فراهم شده است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:‌ قایق‌های تفریحی نیز در بنادر شمالی شامل ۳ هزار و ۶۲۸ فروند قایق برای ایام نوروز فراهم شده است و در بنادر جنوبی نیز ۸ هزار و ۶۰۶ قایق تفریحی برای نوروز آماده‌سازی شده است. 

* تعدادی شناور صیادی سنتی ایرانی در دست دزدان دریایی سومالی

وی اظهار داشت:‌ همچنین تعدادی شناور صیادی سنتی در دست دزدان دریایی سومالی است که سازمان بنادر و دریانوردی و ارگان‌های مربوطه در حال پیگیری آزادسازی سرنشینان این شناورها هستند. 

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

 تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • زمان قرعه کشی مرحله ۱/۴ نهایی جام حذفی مشخص شد
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟