Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:38:31 GMT

به مدت 5 سال منطقه شکار ممنوع طالقان تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۴۱۸۳

به مدت 5 سال منطقه شکار ممنوع طالقان تمدید شد

فردین حکیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا، افزود: در سیزدهمین نشست کمیته فنی مناطق شکار ممنوع در دفترحفاظت و مدیریت شکارو صید سازمان حفاظت محیط زیست، دستاوردهای دور اول ممنوعیت شکار در مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از جمله دستاوردهای دور اول ممنوعیت شکار افزایش 240 درصدی آمار جمعیت حیات وحش در طی دوره 5 ساله، تداوم همکاری ها ، آموزش ، مشارکت و بهره مندی از ظرفیت جوامع محلی در برنامه های حفاظتی منطقه و تامین زیر ساخت های موجود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به همین دلیل کمیته فنی سازمان برای بار دوم با تمدید منطقه شکار ممنوع طالقان بمدت 5 سال موافقت کرد.

حکیمی ادامه داد: دور اول ممنوعیت شکار در این منطقه از15 دی ماه سال 91 آغاز و در 15 دی ماه سال جاری پایان یافته و در این دوره نیز، محدوده منطقه مزبور هیچ گونه تغییری نداشته و وسعت آن نیز کما فی سابق 75 هزار هکتار بوده است.

وی در خصوص موقعیت و وضعیت محدوه منطقه شکار ممنوع طالقان بیان داشت: منطقه شکار ممنوع طالقان، پهنه های وسیعی از حوضه آبخیز آب شرب دربخش میانی و بالاطالقان و همچنین قسمتی از پایین طالقان را شامل می شود که با وجود انواع زیستگاه های کوهستانی، صخره ای، تپه ماهوری و پهنه های آبی، محل زیست 37 گونه از پستانداران استان از جمله گونه های مورد حمایت ملی و بین المللی می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، گونه های مهم حیات وحش در این منطقه را شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، عقاب طلایی، کبک دری، افعی البرزی وماهی رنگین کمان برشمرد و اضافه کرد: طبق آخرین آمار سرشماری حیات وحش طالقان در دی ماه سال جاری 3046 راس بز وحشی از طریق مشاهده مستقیم شمارش شده و طی چندین مرحله مستنداتی از حضور گونه مهم پلنگ دراین منطقه به ثبت رسیده است.

وی درخصوص برنامه های بلند مدت برای این منطقه، گفت: در میان عوامل گوناگون که نابودی گونه ها را فراهم می کند تخریب زیستگاه ها به عنوان فرایند اصلی بشمار آمده که به منظوراطمینان خاطر بیشتر، جلوگیری ازتخریب زیستگاه ها و حراست از تنوع زیستی منطقه، ارتقاء سطح حفاظتی و پیوستن به شبکه مناطق چهارگانه سازمان از اقدامات بلند مدت اداره کل برای این منطقه به شمار می آید.

استان البرز به جز منطقه 75 هزار هکتاری شکار ممنوع طالقان دارای منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با مساحتی حدود 64 هزار هکتار می باشد که در محدوده استان های البرز، تهران و مازندران واقع شده است.

تنوع اقلیمی و شرایط خاص اکولوژیک و توپوگرافی منطقه البرز جنوبی شرایط زیستی مساعدی را برای زندگی انواع وحوش فراهم آورده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار دیدنی مار کبرا با بطری

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 ویدیویی از یک مرد هندی در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته که با یک بطری یک مار کبرا را شکار می‌کند. خونسردی و تسلط این مرد هندی در شکار کبرا را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • شکار جوجه عقاب توسط شاهین و واکنش عقاب‌ها
  • شکار تمساح با دست خالی!
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار موش کور توسط گرگ + فیلم
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی