Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس دیوان عدالت اداری آمار باقیمانده انبوه پرونده های مربوط به سال ۹۴ در شعب بدوی و تجدید نظر دیوان را ۱۴۳۴ اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور آخرین نشست هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در سال ۹۶ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات قضات و کارکنان دیوان، تلاش های انجام شده برای به نتیجه رساندن پرونده های وارده را شایان تقدیر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: پس از درخواستی که بنده برای رسیدگی ویژه به پرونده های باقیمانده از سال های گذشته در سه ماهه پایانی سال امسال مطرح کردم، خوشبختانه تلاش های بسیار خوبی در این زمینه انجام شد که نتایج درخشانی هم در پی داشت.

براساس آخرین آمار، کل پرونده های موجود در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری که مربوط به سال ۱۳۹۳ و قبل از آن می باشد، مجموعاً ۲۱۳ پرونده است که این رقم با توجه به حجم انبوه پرونده های وارده، بسیار پایین است و حاکی از تلاش های قضات و کارکنان دیوان برای به نتیجه رساندن پرونده های مربوط به سال های گذشته می باشد. البته این تعداد هم حداکثر در یکی دو ماهه اول سال آینده به نتیجه خواهد رسید و ان شاءالله در سال آینده هیچ پرونده ای مربوط به سال ۱۳۹۳ و قبل از آن در دیوان باقی نخواهد ماند

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی آمار مربوط به باقیمانده انبوه پرونده های مربوط به سال ۹۴ در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان را ۱۴۳۴ پرونده ذکر کرد که این تعداد نیز نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته و ان شاءالله با تلاش قضات و کارکنان دیوان ظرف یکی دو ماهه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اهمیت اجرای احکام صادره در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان و انتظار بحقِ مردم برای اجرای دقیق و سریع آراء صادره، کل پرونده های موجود در شعب اجرای احکام دیوان عدالت اداری را که مربوط به سال ۱۳۹۳ و قبل از آن است، معادل ۱۹۱ پرونده اعلام کرد که با توجه به حجم انبوه پرونده های وارده به دیوان در سال ۱۳۹۳ و قبل از آن، حاکی از کار و تلاش جهادی قضات و کارکنان در این زمینه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی باقیمانده پرونده های سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ را در شعب اجرای احکام دیوان به ترتیب ۱۰۲۴ و ۳۷۴۲ پرونده اعلام کرد که این تعداد نیز در قیاس با هزاران پرونده وارده به دیوان در سال های یاد شده، نشان دهنده حجم قابل توجه کار انجام شده در این زمینه است.

رئیس دیوان عدالت اداری تعداد پرونده های مختومه در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۵۳۸ پرونده اعلام کرد که در مقایسه با ۱۳۵۵ پرونده مختومه در سال گذشته، رشد سیزده درصدی این پرونده ها را نیز قابل قبول ارزیابی نمود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در پایان به موضوع اطاله دادرسی در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و با ذکر آمار و ارقامی در این مورد، روند اطاله دادرسی در ماه های پایانی سال جاری را روندی مثبت و کاهشی ارزیابی نمود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا

حوزه‌های علمیه کشور برای دهه کرامت تدارک ویژه دیده و در هزار نقطه کشور و ۴۰۰ نقطه جهان برنامه‌ خواهند داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محسن اراکی در دیدار اعضای ستاد ملی دهه کرامت، گفت: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، افزود: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، گفت: عجیب‌ترین پدیده اجتماعی عشق مردم به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود نیز به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحه خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

وی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، گفت: مراسم دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، افزود: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریانات اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، افزود: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

نماینده حوزه‌های علمیه کشور در ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز در دیدار با آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: به عنوان حوزه علمیه اعتقاد داریم که دهه کرامت باید طراوت بخش باشد.

حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید امید افزا، نشاط آفرین و مروج شادی حلال باشد، افزود: شعار جهاد تبیین باید یکی از برنامه‌های محوری در دهه کرامت باشد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تلاش داریم از ترویج برنامه‌های بدون وجاهت شرعی جلوگیری شود، عنوان کرد: به عنوان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در طول دهه کرامت در هزار نقطه کشور و 400 نقطه جهان برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی از تولید محتوای فاخر، به روز و مورد نیاز اقشار مختلف در قالب‌های مختلف یاد کرد و گفت: حدود 5 هزار مورد از این محتواها از هم‌اکنون قابل استفاده است.

 طیب حسینی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های ملی و بین المللی در دستورکار حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی