Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@23:32:02 GMT

ساخت ۳۰ مخزن اضطراری توزیع آب در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۹۸۲۰۰

ساخت ۳۰ مخزن اضطراری توزیع آب در سال ۹۷

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان این‌که تنگناهای مالی مانع اصلی ساخت پرشتاب سامانه‌های توزیع اضطراری آب تهران است گفت: در سال ۹۷ تعداد ۳۰ سامانه توزیع اضطراری آب در تهران ساخته می‌‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان این‌که تنگناهای مالی مانع اصلی ساخت پرشتاب سامانه‌های توزیع اضطراری آب تهران است گفت: در سال ۹۷ تعداد ۳۰ سامانه توزیع اضطراری آب در تهران ساخته می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد پرورش گفته است: پیش از این اجرای مخازن اضطراری آب تنها در کشور ژاپن پیش‌بینی شده بود و کشورهای زیادی چنین مخازنی را برای مواقع اضطراری در نظر نگرفته‌اند و آن‌چه امروز آبفای استان تهران تلاش می‌‌کند تا در تهران فراهم شود پیش از این در سند جایکا آمده و آبفای استان تهران نیز مطالعاتی علاوه بر آن انجام داده بود.

خردادماه امسال نخستین مخزن و سامانه اضطراری آب‌رسانی کشور به صورت آزمایشی در منطقه یک تهران به بهره‌برداری رسید و اسفندماه نیز مخزن دیگری در پارک شهر افتتاح شد.

او اشاره کرده است که اجراشدن این موضوع منوط به انجام فازهای یک و ۲ مطالعات آب‌رسانی در شرایط اضطراری در تهران و انطباق این مخازن با شبکه توزیع آب است؛ به گونه‌ای که هیدرولیک شبکه و کیفیت آب ذخیره‌شده کاملا کنترل‌شده و دارای استانداردهای کیفی باشد.

پرورش اضافه کرده است: این کار به دلیل پیچیدگی و حساسیت موضوع نیازمند زمان کافی برای انجام مطالعات و دریافت تاییدیه‌های لازم مهندسی و مدیریتی از مراجع ذی‌صلاح از جمله شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران است.

به گفته پرورش دو مخزن به بهره‌برداری‌رسیده در تهران ۱۰۰‌هزار لیتر ظرفیت دارند و برای بروز حوادث غیرمترقبه طراحی شده‌اند و در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی آب مورد نیاز حدود ١١‌هزار نفر را تامین می‌کنند و مکان‌یابی‌ها به صورتی انجام شده تا در سه روز ابتدایی حادثه که اغلب آب‌رسانی به شهرها دچار مشکل است، هر شخص در فاصله نهایت ۱۰۰۰ متری بتواند به این مخازن دسترسی داشته باشد.

آبفای استان تهران تا کنون جلساتی را با شهرداری و شورای شهر به‌ویژه کمیته محیط زیست داشته‌ است و آن‌ها نیز برای کمک به تامین منابع مالی برای انجام این پروژه قول مساعد داده‌اند.

به تازگی کلیات طرح آب‌رسانی اضطراری تهران با حضور زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون ایمنی و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده است.

صدراعظم نوری در این جلسه اظهار امیدواری کرده است که پیش‌نویس لایحه طرح آب‌رسانی اضطراری تهران با تشکیل کارگروه ویژه آب تا فروردین ماه نهایی و برای تصویب در صحن شورای اسلامی شهر تهران در اردیبشهت‌ماه سال آینده با قید فوریت ارائه شود.

طرح آب‌رسانی اضطراری تهران از امسال وارد فاز عملیاتی شده است و انتظار می‌رود به دنبال تصویب این طرح در شورای اسلامی شهر تهران از سال آینده با شتاب بیش‌تری ادامه یابد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است