Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- فرماندار تکاب با اشاره به تکميل طرح هاي عمراني نيمه تمام اين شهرستان در سال آينده، گفت: سال آينده بيش از چهار هزار و 200 ميليارد ريال در بخش هاي مختلف اين شهرستان سرمايه گذاري مي شود.

به گزارش ايرنا ايرج ثقفي روز چهارشنبه در جلسه شوراي اداري اين شهرستان افزود: بيش از سه هزار ميليارد ريال از اين ميزان سرمايه گذاري براي راه اندازي و توسعه فاز دوم کارخانه طلاي زرشوران و يکهزار و 200 ميليارد ريال نيز در بخش توسعه زير ساخت هاي اين شهرستان سرمايه گذاري مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به انجام مقدمات ساخت فاز دوم کارخانه طلاي زرشوران تکاب، بيان کرد: با احداث طرح توسعه کارخانه زرشوران براي بيش از 200 نفر به صورت مستقيم زمينه اشتغال پايدار فراهم مي شود.
وي با بيان اينکه کارخانه طلاي زرشوران يک ظرفيت بزرگ ملي براي توليد و اشتغال محسوب مي شود و بايد روي ريل توسعه قرار گيرد، اظهار کرد: با راه اندازي فازهاي توسعه کارخانه طلاي زرشوران بسياري از مشکلات مربوط به حوزه اشتغال در تکاب رفع شده و گام بزرگي در زمينه توليد ملي و رونق اقتصادي منطقه برداشته مي شود.
وي ادامه داد: بايد از مزاياي اقتصادي کارخانه طلاي زرشوران به منظور توسعه تکاب و اشتغال جوانان بهره برد و مديران کارخانه نيز در اين زمينه بايد اهتمام ويژه داشته باشند.
به گزارش ايرنا، کارخانه طلاي زرشوران تکاب در آبان سال 1393 شمسي با حضور معاون اول رئيس جمهوري و با ظرفيت اسمي سه تن در سال آغاز به کار کرد و اکنون بيش از 470 نفر در اين کارخانه مشغول به کار هستند.
معدن طلاي زرشوران در کنار روستايي به همين نام در تکاب از توابع آذربايجان غربي واقع شده است و با 110 تن ذخيره طلاي خالص بالاترين ظرفيت توليد طلا در کشور را دارد.
شهرستان تکاب داراي 2 معدن بزرگ طلا در مناطق آقدره و زرشوران و بيش از 50 معدن بزرگ سنگ هاي ساختماني و تزئيني است و از اين رو به عنوان يکي از مهمترين قطب هاي معدني کشور شناخته مي شود.
** پنج طرح نيمه تمام تکاب طي سال 97 به بهره برداري مي رسد
فرماندار تکاب گفت: سال آينده پنج طرح عمراني نيمه تمام اين شهرستان از جمله بيمارستان 64 تختخوابي، درمانگاه تخصصي و هتل 2 ستاره اين شهرستان تکميل مي شود.
ايرج ثقفي با اشاره به تخصيص و جذب سرمايه گذاري ها و اعتبارات دولتي براي توسعه زيرساخت هاي تکاب در سال آينده، اضافه کرد: 200 ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته براي آسفالت جاده هاي تکاب از جمله محورهاي شاهين دژ، تخت سليمان و دندي جذب شده و اوايل سال آينده عمليات اجرايي آنها آغاز مي شود.
وي با اشاره به آسفالت ريزي جاده هاي روستايي تکاب به ميزان 20 کيلومتر در سال آينده، بيان کرد: با توجه به سرمايه گذاري 400 ميليارد ريالي دولت تدبير و اميد در بخش گازرساني به روستاهاي تکاب در حال حاضر عمليات گازرساني به 40 روستاي تکاب در حال اجراست و تا پايان سال 1397 شمسي بيش از 80 درصد آنها به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: تکاب با توجه به ظرفيت هاي بي بديل در زمينه هاي معدن، گردشگري و کشاورزي، مستعد سرمايه گذاري هاي کلان است و نبايد اين فرصت براي توسعه شهرستان از بين برود.
به گزارش ايرنا در 2 سال گذشته بيش از 50 کيلومتر از جاده هاي روستايي تکاب آسفالت ريزي و به 14 روستاي تکاب نيز گازرساني شده است؛ اين شهرستان با 80 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
7514/3093/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم