Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی از آغاز طرح نوروزی اعزام به عتبات عالیات از 23 اسفندماه تا 8 فروردین سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک هزار و 230 نفر از هم استانی ها برای اعزام به عتبات در نوروز ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از مخاطبان این پایگاه خبری، با گلایه‌ از اقدام یکی از دفاتر زیارتی اظهارکرد: در بهمن‌ماه سال جاری برای تشرف به عتبات عالیات در نوروز، در سامانه سازمان حج و زیارت در دفتر نهبندان ثبت‌نام کردم تا در نوروز 1397 به کربلا اعزام شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از گذشت مدتی، در اول اسفندماه اعلام شد که در اولویت شش قرار گرفته‌ام و در همین راستا مبلغ 14 میلیون ریال برای هر نفر واریز کردم تا در روز چهارم فروردین، اعزام و روز ششم فروردین، از مرز خارج شویم.

وی بیان کرد: اما متاسفانه بعد از گذشت 15 روز از واریز پول، اعلام شد که کاروان شما به حد نصاب نرسیده و اگر می خواهید می توانید برای اعزام در در آخر فروردین‌ماه دوباره ثبت‌نام کنید!

ابوالفضل نوفرستی رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: برای اعزام هم استانی ها به عتبات عالیات نوروزی، برای هر شهرستان یک کاروان در نظر گرفته شد.

وی افزود: اما متاسفانه کاروان شهرستان نهبندان به ظرفیت کامل نرسید و تنها 18 نفر ثبت نام کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه بر این اساس یا باید این کاروان کنسل می شد و یا هم افراد ثبت نام شده هزینه کامل کاروان را پرداخت می کردند گفت: در این خصوص چاره اندیشی شد و برای ثبت نام این افراد در قالب کاروان های بیرجند اقدام شد.

نوفرستی از آغاز طرح نوروزی اعزام به عتبات عالیات از 23 اسفندماه تا 8 فروردین سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک هزار و 230 نفر از هم استانی ها برای اعزام به عتبات در نوروز ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به کنسلی پروازهای عتبات عالیات از آذرماه سال جاری تصریح کرد: امروز اولین پرواز عتبات عالیات نوروزی با حضور 4 کاروان، از فرودگاه بیرجند حرکت خواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه پروازهای عتبات در هرهفته یک بار انجام خواهد شد افزود: این پروازها تا آستانه ماه مبارک رمضان برقرار خواهد بود و پس از آن هم در صورت استقبال مردم، ادامه خواهد داشت.

نوفرستی ادامه داد: هم اکنون در هر هفته 4 کاروان در قالب یک پرواز و 6-7 کاروان هم بصورت زمینی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی سال گذشته یک هزار و 548 نفر به عتبات عالیات اعزام شدند گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون هم 17 هزار نفر به این سفر زیارتی مشرف شده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند

سید علی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اعزام پنج هزار زائر برای عمره مفرده به سرزمین وحی از دوم اردیبهشت در کشور آغاز شده که از این تعداد یک کاروان ۸۵ نفره تلفیقی شیعه و سنی از استان گلستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این زائران از فرودگاه بین المللی ساری حرکت خواهند کرد، افزود: تاریخ اعزام این کاروان ۱۰ اردیبهشت است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: امسال پنج هزار گلستانی در قالب ۳۹ کاروان برای مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که از این تعداد ۳۵ کاروان تسنن و چهار کاروان تشیع هستند.

وی با بیان اینکه زائران گلستانی از ۱۲ تا ۱۸ خرداد اعزام خواهند شد، افزود: تمامی کاروان‌های گلستان مدینه بعد هستند.

میرقاسم پور اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت همایش آموزش زائران شرق استان در گنبد با حضور نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در اعزام کاروان‌های امسال جوان‌ترین زائر نوجوان ۱۶ ساله از آق قلا و مسن‌ترین آن فردی ۱۰۲ ساله از گنبد کاووس است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: با توجه به تصمیم مسؤولان حج و زیارت و فرودگاه استان امسال مراسم بدرقه و استقبال زائران در فرودگاه انجام نمی‌شود که این کار جهت رفاه زائران انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌هایی را برای زائران در نظر گرفتیم که چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت کار حمل و نقل آنها را از مسیر ابتدای شهر تا فرودگاه انجام خواهد داد.

کد خبر 6090498

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه