Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در راستای ردیابی و پایش آفت کلیدی همچون ملخ و سن غلات ۱۶۲ شبکه مراقبت در جهادکشاورزی استان تشکیل شده است.

یوسف درخشان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات  و ملخ  مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان بصورت شبانه روز در قالب کشیک های نوروزی آماده خدمات رس

انی به کشارزان و بهره برداران بخش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تراکم سن غلات در اماکن زمستانگذرانی اظهار داشت : در سال گذشته عملیات مبارزه در سطح ۸۶ هزار هکتار انجام شد که پیش بینی می شود  سطح مبارزه در سال جاری به   ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

درخشان تصریح کرد: برای افزایش کارایی سمپاش ها، کشاورزان بایستی نسبت به کالیبره کردن آن ها و تهیه سوم از فروشگاههای مجاز اقدام کنند.

وی تاکید کرد : مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه با برنامه ریزی مناسب و به موقع، سطح مبارزه با سن مادر را به دو برابر سال قبل افزایش داده تا در زمان پوره مشکلی پیش نیاید و درصد سن زدگی محصول کاهش یابد.

درخشان تصریح کرد : در سال زراعی جاری به ازای هر درصد سن زدگی بالای ۲ درصد مبلغ ۲۵۰ ریال از قیمت خرید کاسته خواهد شد و گندم بالای ۴ درصد سن زدگی به عنوان مصرف دام خرید خواهد شد که قیمت آن به شدن افت خواهد کرد.

این مقام مسئول از کشاورزان خواست :  تا با مشاوره کارشناسان فنی جهاد کشاورزی در مبارزه با سن غلات مشارکت کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی عوامل نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستای شهنه‌کلا این شهرستان کردند.

او افزود: یک بنای نیمه کاره و ۱۴ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع و ۹۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، به مالکین اراضی کشاورزی توصیه کرد بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین