Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: استان اردبیل با داشتن ۳۶۹ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و ارمنستان جزو یکی از امن‌ترین استانهای شمال‌غرب کشور می‌باشد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در پایان مراسم تودیع و معارفه فرمانده سابق و جدید مرزبانی استان اردبیل در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: استان مرزی اردبیل که حدود 369 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان دارد جزو یکی از امن‌ترین استانهای شمال‌غرب کشور محسوب شده که مرز این استان نیز به مراتب یکی از امن‌ترین و کم‌خطرترین مرزهای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این استان همه مرزبان هستند، افزود: سابقه تاریخی هم این مهم را به خوبی نشان داده و نمایان می‌سازد که استان اردبیل یک استان امن و منطقه مرزی مساعد برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنایع تبدیلی، دامداری و دامپروری و کشاورزی است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه برخی از مرزهای مشترک ما دچار یک سری مشکلات بوده است، تصریح کرد: ورود و خروج و قاچاق موادمخدر از مرز، بیشتر مرزهای شرقی کشور را شامل می‌شود و یا مرزهای غربی که اخیرا توطئه‌هایی از عراق ایجاد شده بود را در این مرزها شاهد بودیم و همچنین برخی از مرزهای ترکیه هم مشکلاتی داشتند که خوشبختانه در سال 96 تمام مرزهای ما به جهت مدیریتی در سطح دولت و نیروهای مسلح و انتظامی از امن‌ترین مرزهای دنیا بودند.

استاندار اردبیل نیز در ادامه امنیت را مهمترین مولفه در موفقیتهای به دست آمده در کشور دانست و اظهار داشت: در کنار بسیاری از نیروها، مرزبانان جان برکف نیز در تامین این امنیت نقش بسزایی دارند که در این زمینه تلاش نیروهای مسلح و مرزبان کشور  قابل تقدیر و قدردانی است.

اکبر بهنام‌جو تصریح کرد: تمامیت ارضی کشور و آرامش در مرزها مدیون نیروهای مسلح از جمله مرزبانان می‌باشد که در این زمینه هماهنگی و همدلی خوبی در بین مرزبانان این استان با هم و با دیگر ارگانهای ذیربط وجود دارد و مشکل خاصی در زمینه مسائل مرزی در استان وجود ندارد که خوشبختانه در طول یک سال گذشته این مهم ملموس‌تر بوده است.

انتهای پیام/ ت

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!

 به گزارش تابناک، روزگارخودرو نوشت: پیش از این، تمامی وسایل نقلیه خارجی ملزم به دریافت پلاک گذرموقت برای تردد در جاده‌های ایران بودند. این امر موجب می‌شد تا گردشگران ساعت‌ها و حتی روزها در مرزهای کشور معطل شده و انتظار کشیده تا پلاک موقت دریافت کنند.

این مصوبه جدید در پی همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا به تصویب رسیده است. هدف اصلی از تصمیم مذکور، تسهیل ورود گردشگران خارجی به خاک کشور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مرزهای کشور است.

با تصمیم جدید مقامات کشوری، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به خاک ایران مجاز شده است. این اقدام در راستای تسهیل حرکت گردشگران خارجی و کاهش مدت زمان توقف آنها در مرزهای کشور صورت گرفته است.

مسئولان امیدوارند این تصمیم بتواند زمینه را برای افزایش جریان گردشگری به ایران فراهم آورده و موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت پردرآمد شود. از این پس، گردشگران خارجی می‌توانند با آسودگی بیشتری به ایران سفر کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران