Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در این جلسه گفت: 70  نانوایی اطراف حرم مطهر رضوی در ایام تعطیلات نوروزی به صورت فوق العاده فعال خواهند بود.

وی افزود : به منظور پاسخگویی و تامین نیاز زائران ورودی به مشهد طی ایام تعطیلات این نانوایی ها به صورت ویژه با افزایش ساعات پخت فعالیت می کنند.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اظهار داشت:

بدین منظور روزانه 400 تن سهمیه آرد مازاد نیز بین این نانوایی ها توزیع می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولیان تصریح کرد: تمامی کشتارگاه های دام و طیور استان هم طی تعطیلات نوروز فعال  هستند و فقط کشتارگاه صنعتی مشهد در روز اول فروردین ماه تعطیل اما سایر واحدها دائر می باشند.

وی اظهار کرد: ذخیره کالاهای اساسی در سطح استان مطلوب است و عرضه برخی از اقلام در قالب طرح تنظیم بازار طی هفته اخیر آغاز شده است.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: در قالب طرح تنظیم بازار طی چند روز اخیر در مجموع  142 تن میوه اعم از سیب و پرتقال با نرخ مصوب  عرضه شده که از این میزان 56 تن سیب و 86 تن پرتقال بوده است.

رسولیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر عرضه میوه طرح تنظیم بازار در سطح حدود 130 مرکز شامل 92  واحد صنفی، 30 مورد از

میادین میوه و تره بارشهرداری و 5 مورد از تعاونی های ادارات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سطح تمامی شهرستان های استان هم میوه مورد نیاز تامین شده و در حال عرضه می باشد؛ عنوان کرد: برنج هم تا کنون یک هزار و 918 تن حواله صادر و به بازار عرضه شده است .

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: میزان عرضه گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار با نرخ مصوب هم که از اوایل اسفندماه آغاز شده تا کنون 343 تن می باشد.

رسولیان با تاکید بر اینکه ذخایر کافی گوشت مرغ و قرمز، برنج و شکر در استان وجود دارد و به هر میزان که نیاز باشد عرضه می گردد، گفت : علاوه بر این روزانه 20 تن تخم مرغ با قیمت مصوب در سطح مشهد عرضه می شود .

وی تصریح کرد: اقدامات تنظیمی و کنترلی در بازار موجب شده با وجود افزایش تقاضا قیمت کالاها ثابت بماند و خوشبختانه افزایش چندانی در کالاهای اساسی نداشتیم و کاهش ها محسوس تر است.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: به موازت تنظیم بازار اقدامات کنترلی و نظارتی هم در قالب بازرسی ها گسترده انجام می شود که بخشی به صورت اکیپ های مشترک صنعت و معدن و تجارت و اصناف و تعزیرات حکومتی و بخش هم به صورت مجاز در حوزه تشکل های صنفی و مراکز بهداشت و نیز دامپزشکی است.

رسولیان عنوان کرد: ذخایر نهاده های دامی مثل جو و ذرت و کنجاله هم مطلوب است و با نرخ مناسبی در بازار عرضه می شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟

امتداد - یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آلبرت بغزیان به ایسنا افزود: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

او درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد.

البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان هستند.

اختلاف بین ارز دولتی و غیر رسمی

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد.

این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳