Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - مديرعامل اتحاديه باغداران مازندران با بيان اينکه به اندازه کافي پرتقال در انبارهاي استان وجود دارد ، گفت : پيش بيني مي شود اين ميزان ذخيره ، پرتقال مورد نياز بازار کشور براي سه ماه آينده را تامين کند.

محمد رضا شعباني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه مردم نگران کمبود اين ميوه نباشند ، افزود : با توجه به اين که بيشترين فشار در خريد ميوه نوروزي در روزهاي پاياني سال وارد مي شود ، فقط ممکن است حمل و نقل و توزيع آن به کندي انجام شود ولي به معناي کمبود ميوه نيست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد : در حال حاضر در بيشتر انبارهاي فني ، سردخانه ها و حتي انبارهاي سنتي باغداران انواع پرتقال وجود دارد که به نظر مي رسد تا پايان ماه خرداد سال آينده اين ميوه در بازارهاي کشور با قيمت فعلي عرضه شود.
شعباني وضعيت قيمت پرتقال مازندران را مناسب و با صرفه براي مصرف کنندگان توصيف کرد و گفت : اکنون پرتقال درجه يک به صورت عمده اي در ميدان هاي تره بار استان از قرار هر کيلو گرم حدود يکهزار و 350 تومان عرضه مي شود.
وي اضافه کرد: ناکامي صادرات مرکبات مازاد در سال هاي اخير باعث شده تا قيمت اين محصول راهبردي در بازار داخلي کاهش چشمگيري يابد و بسياري از باغداران نيز متضرر شوند.
امسال قيمت پرتقال تامسون که از اوايل آذر ماه برداشت آن شروع مي شود در سر باغ به قيمت کلي فروشي هر کيلوگرم 700تا 800 تومان فروخته شد و با قيمت 900 تا يکهزار تومان به بازار رسيد و در فروشگاهها به صورت دستچين هم يکهزار و 500 تومان عرضه شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، از آنجائي که مازندران با داشتن 110 هزار هکتار باغ مرکبات و توليد حدود 2 ميليون و 500 تن محصول ، رتبه نخست را دارد ،اين استان در چند سال اخير با هدف تنظيم بازار ميوه شب عيد ، تامين و ذخيره سازي پرتقال مورد نياز استان هاي کشور را بر عهده گرفته است .
امسال نيز همانند سال هاي گذشته بيش از 21 هزار تن پرتقال شب عيد مازندران به 18 استان کشور ارسال شده است.
برداشت گونه هاي مختلف پرتقال در مازندران از اواخر ماه مهر آغاز مي شود و در صورت مساعد بودن شرايط آب و هوائي تا اواخر ماه دي ادامه مي يابد.
6990/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت قند و شکر در میادین تره بار

قیمت قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام شد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، طبق آخرین نرخ نامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به شرح ذیل است:

شکر بسته بندی یک کیلوگرمی ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان

شکر فله هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان

قند شکسته ۵ کیلوگرمی ۲۱۸ هزار تومان

قند شکسته ۹۰۰ گرمی ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان

نبات تخته و خرد شده هر کیلوگرم ۵۵ هزار تومان

نبات چوبدار زرد و سفید و طعم دار هر کیلوگرم ۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان

نبات شاخه باریک و ریز (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان

نبات شاخه درشت (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم ۵۹ هزار تومان

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی