Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:59:28 GMT

تخصيص اعتبارات قابل توجه به بيمه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۶۶۱۷۲

تخصيص اعتبارات قابل توجه به بيمه سلامت

خبرگزاري آريا-مدير عامل سازمان بيمه سلامت از تخصيص اعتبارات قابل توجه به اين سازمان به منظور پرداخت مطالبات ارائه دهندگان خدمات سلامت طي امروز و فردا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي سازمان بيمه سلامت ايران؛ طاهر موهبتي با بيان اينکه موضوع بدهي‌ها همواره از چالش‌هاي سازمان بيمه سلامت ايران به ارائه دهندگان خدمت بوده است؛ افزود: در طول 6 ماه اخير شاهد اتفاقات خوبي در اين بخش بوده ايم به طوري که تا کنون حدود 8 هزار و 200 ميليارد تومان پرداخت صورت گرفته است که در 6 ماه اول سال آينده هم ميزان مطالبات به 2 هزار و 450 ميليارد تومان خواهد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير عامل سازمان بيمه سلامت ايران با اشاره به جدي بودن مشکلات پايان سال ارائه دهندگان خدمات در پرداخت‌هاي خود گفت: با پيگيري‌هاي ويژه دکتر سيد حسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و محمد باقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات قابل توجهي به سازمان بيمه سلامت ايران در نظر گرفته شده است که ظرف امروز و فردا به حساب سازمان واريز مي‌شود.
وي با بيان اينکه پس از تخصيص اعتبار، مطالبات داروخانه‌هاي خصوصي پرداخت خواهد شد، افزود: همچنين حدود 4 ماه از مطالبات بخش خصوصي، پارکلينيک، آزمايشگاه، تصويربرداري و سرپايي نيز پرداخت خواهد شد؛ در اين شرايط، پرداخت به اين گروه از ارائه دهندگان خدمت به مرداد ماه 96 خواهد رسيد.
موهبتي گفت: اين مسئله اتفاق خوب و مبارکي است و اين اميدواري را به وجود مي‌آورد که در سال آينده بتوانيم عملکردي بهتر داشته و اين رويه مطلوب را تداوم بخشيم.
مدير عامل سازمان بيمه سلامت با تأکيد بر اينکه با احتساب مدت زمان دو سه ماهه‌اي که براي بررسي اسناد وجود دارد، بدهي اين سازمان به داروخانه‌ها به يک ماه و نيم رسيده است، افزود: با پرداخت‌هاي صورت گرفته طي چند روز آينده، بخش‌هاي سرپايي و پارکلينيک نيز با احتساب زمان بررسي اسناد، حدود 4 ماه و نيم از سازمان بيمه سلامت ايران مطالبه خواهند داشت.
وي گفت: اميدوارم با جديتي که در دستور کار قرار داده ايم و تحقق 4 هزار و 750 ميليارد تومان از طريق اسناد خزانه، در سال آينده بخش قابل توجهي از بدهي‌هاي سازمان پرداخت شود.
وي تأکيد کرد: پرداخت‌هاي صورت گرفته به ارائه دهندگان خدمت در مراکز درماني اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي کمک خواهد کرد تا کيفيت خدمات را بيش از گذشته ارتقا دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند

محمد ناصحی٬ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ، سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: برقراری تماس با افراد برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم کشور فقط با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می شود.

ناصحی تاکید کرد: بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو در سوء استفاده از نام بیمه سلامت باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟