Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-07@02:21:29 GMT

کالری سوزی با ایستادن

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۲۵۵۶

کالری سوزی با ایستادن

به نظر می‌رسد ایستادن فعالیت خاص و بزرگی نیست، اما همانطور که نویسندگان این پژوهش اشاره می‌کنند، بدن در زمان ایستادن برای صاف و قائم نگه داشتن خود عضلات بیشتری را به کار می‌برد، بنابراین طبیعی است که انرژی بیشتری برای این کار استفاده می‌کند.به گزارش بلاغ، همه می‌دانیم که نشستن طولانی مدت و عدم تحرک برای سلامت خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های جدید نشان داده‌اند که ایستادن به کالری سوزی کمک می‌کند.به نقل از سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، بررسی‌های جدیدی که در مجله اروپایی Cardiology منتشر شد است، نشان داده که ایستادن می‌تواند به طور بالقوه از افزایش وزن پیشگیری کند. افزایش وزن با نشستن طولانی مدت و عدم تحرک اتفاق می‌افتد.

 

 

در بررسی‌های چند گانه و متعدد محققان ۶۴ تحقیق انجام شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که در این تحقیقات در مجموع ۱۱۸۴ نفر مورد بررسی قرار گرفته بودند. برای خانم‌ها ایستادن در هر دقیقه باعث سوزاندن ۰.۱ کالری بیشتر از نشستن می‌شود. ۰.۱ کالری خیلی ناچیز به نظر می‌رسد، درست است؟

اما در طولانی مدت این میزان ناچیز نخواهد بود: ایستادن به مدت ۶ ساعت در روز به یک شخص ۶۵ کیلویی کمک می‌کند که میزان ۵۴ کالری بسوزاند. این میزان را در طول سال با هم جمع کنید که این مقدار معادل ۲.۵ کیلوگرم چربی خواهد بود. خب این مقدار خیلی هم ناچیز نخواهد بود.

نکته: مرد‌ها در هر دقیقه ایستادن ۰.۱۹ کالری می‌سوزانند، چرا که موجودات بزرگتر با توده عضلانی بیشتری هستند.

به نظر می‌رسد ایستادن فعالیت خاص و بزرگی نیست، اما همانطور که نویسندگان این پژوهش اشاره می‌کنند، بدن در زمان ایستادن برای صاف و قائم نگه داشتن خود عضلات بیشتری را به کار می‌برد، بنابراین طبیعی است که انرژی بیشتری برای این کار استفاده می‌کند.

به علاوه بررسی‌های قبل از این نشان دادند که ایستادن در مقایسه با نشستن در هر ساعت ۹ برابر کالری بیشتری می‌سوزاند. به هرحال محققان هشدار می‌دهند که برای سوزاندن کالری و چربی نباید تنها به ایستادن اکتفا کنید. این یافته‌ها هنوز به تحقیقات بیشتری احتیاج دارند، به علاوه در طولانی مدت مواد غذایی بیشتری می‌خورید که این میزان کالری سوزاندن در مقابل کالری دریافتی ناچیز است.

تاکنون اکثر مردم می‌دانند که نشستن در پشت کامپیوتر برای مدت طولانی یعنی به استقبال سرطان رفتن. نشستن طولانی مدت گردش خون را آهسته می‌کند، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد و سلامتی ستون فقرات را به خطر می‌اندازد. اما بررسی‌ها نشان داده اند که ایستادن می‌تواند به مقابله کردن با برخی مشکلات کمک کند، از جمله کاهش قند خون، تری گلیسرید و فشار خون.

کلام آخر: گاهی به جای نشستن در جای خود بایستید و هر از گاهی نیز در اطراف قدم بزنید. نشستن برای مدت زیاد به معنای استقبال از بیماری‌ها و خطرات مختلف است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اریک تن هاخ گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ و آژاکس

آژاکس می‌خواهد اریک تن هاخ را به آمستردام برگرداند و بایرن مونیخ هم به جذب او علاقه نشان داده است.

طرفداری | اریک تن هاخ، سرمربی فعلی منچستریونایتد، در حال حاضر در مرکز یک سری گمانه‌زنی‌های نقل و انتقالاتی قرار دارد. او مورد علاقه دو باشگاه بایرن مونیخ و آژاکس است.

به گزارش تایمز، آینده اریک تن هاخ در اولدترافورد در سایه‌ای از ابهام قرار دارد و در همین حال او به گزینه مورد علاقه دو باشگاه سرشناس فوتبال اروپا، بایرن مونیخ و آژاکس تبدیل شده است. البته به نظر می‌رسد که آژاکس تمایل و اراده بیشتری به جذب سرمربی پیشین خود دارد. آژاکس، تیمی که تن هاخ بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ هدایت آن را بر عهده داشت، تمایل و اراده بیشتری به حضور دوباره او دارد. مدیر فنی آژاکس، الکس کروس، که سابقه همکاری با تن هاخ را در آژانس ورزشی SEG دارد، از طرفداران اوست و به دنبال بازگرداندن این سرمربی موفق به آمستردام است.

۴ گزینه نهایی مکس ابرل برای نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ

از سوی دیگر، بایرن مونیخ، جایی که تن هاخ در طول سال‌های 2013 تا 2015 به عنوان مربی تیم دوم در آنجا فعالیت می‌کرد، نیز به جذب او علاقه نشان داده است. توماس توخل در پایان فصل از بایرن مونیخ فارغ از هر نتیجه‌ای حتی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به گفته مکس ابرل، این تیم آلمانی را ترک می‌کند بنابراین سران بایرن حالا گزینه‌هایی برای نیمکت خود در ذهن دارند. کریستین فالک هم در گزارشی نام او را در بین 4 گزینه انتخابی بایرن مونیخ در کنار خولن لوپتگی، روگر اشمیت و روبرتو دزربی آورده است.

در حال حاضر هر دو باشگاه آژاکس و بایرن مونیخ منتظرند تا ببینند این سرمربی هلندی که آینده نامعلومی هم در منچستریونایتد دارد آیا در پایان فصل برای آنها در دسترس خواهد بود یا خیر؟

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • ترس از مدیران، دلیل بی‌میلی اونای امری به نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • اریک تن هاخ گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ و آژاکس
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • ۴ گزینه نهایی مکس ابرل برای نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود