Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@14:12:36 GMT

استثنایی‌های دنیای فوتبال (۱)

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۹۸۹۹

استثنایی‌های دنیای فوتبال (۱)

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در فوتبال گاهی بازیکنانی دیده می شوند که از نظر ظاهر هیچ شبهاتی به یک فوتبالیست ندارند و یا استعدادی برای فوتبالیست شدن در آنها دیده نمی شود و فقط بنا به دلایلی، مسئولان مجبورند تا آنها را در تیمشان بگنجانند.


در اینجا تعدادی از این بازیکنان را که چندان شباهتی به یک فوتبالیست ندارند ،معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*علی دیا


فوتبالیست های بد در جهان زیاد دیده می شوند اما همه آنها فرصت حضور در لیگ برتر را ندارند اما علی دیا در این زمینه بازیکن خوش شانسی بود.
این بازیکن در تیم های دسته پایین فعالیت داشت اما روزی شانس در خانه او را زد و به ساوتهمپتون دعوت شد.او از بستگان نزدیک "ژرژ وه آ "بهترین بازیکن لیبریایی بود ،بنابراین با سفارش او ،دیا راهی تیم لیگ برتری شد.در ابتدا قرار بود نیمکت نشین باشد اما شرایط تغییر کرد و او وارد زمین شد.

به گفته مربی :علی دیا طوری در زمین می دوید که انگار بامبی (شخصیت کارتونی)روی یخ می دود.

 

*ساعدی قذافی


پسر دیکتاتور سابق لیبی تصمیم گرفت تا راه پدرش را ادامه ندهند.او به فوتبال علاقه زیادی داشت بنابراین تصمیم گرفت تا فوتبال را حرفه ای دنبال کند.او بهترین گلزن رقابت ها و حتی به تیم ملی دعوت شد.علاوه بر این در سال 2003 برای بازی در تیم اودنیزه به ایتالیا دعوت شد اما در آنجا به دلیل دوپینگ به سه ماه ممنوعیت از رقابت ها محکوم شد.
اما شرایط بازی برای او متفاوت بود.همیشه اطراف زمین پر بود از محافظ و در تمرینات 6 تا 7 ماشین او را همراهی می کردند و همیشه کنار ماشین پارک شده اش دو سه نفر می ایستادند.

 

*ولادمیر تومایوف


بازیکن-مربی که در دهه پنجم زندگیش تصمیم گرفت تا در زمین فوتبال در پست مهاجم بازی کند.او رئیس باشگاه بود بنابراین کسی جرات اعتراض به او را نداشت.
تومایوف قادر به دویدن در زمین تا آخر بازی نبود و اغلب موارد قبل از اتمام بازی از زمین خارج می شد.
آخرین گلی که زد در سال 2005 و در سن 58 سالگی بود.سرانجام به دلیل ورشکستگی تیمش منحل شد و این گونه بود که به بازی هایش خاتمه داد.

*محمد مصی

خرافات در بین فوتبالیست به خصوص آفریقایی ها رایج است اما برخی از آنها دست به کارهایی می زنند که باعث لغو بازی می شود.

در سال 2003 تیم ملی فوتبال رواندا و اوگاندا به مرحله مقدماتی جام ملت های آفریقا راه یافت.اما در حین بازی داور مجبور شد تا این دیدار را به دلیل آتش سوزی متوقف کند.آتش سوزی به اندازه ای بود که به دروازه تیم اوگاندا نیز کشیده شده بود.

دروازه بان محمد مصی تصمیم گرفت تا ارواح بد را از دروازه خود دور کند برای این منظور مواد قابل اشتعال را روی زمین قرار داد و آنها را به آتش کشید.آتش بسیار شعله ور شد و خاموش کردن آن 25 دقیقه طول کشید.

*پینهیرو

ماسکرانو فوتبالیستی است که به دلیل گل به خودی زدن انگشت نما است اما پینهیرو مدافع برزیلی فلومینس دست ملی پوش آرزانتینی را از پشت بسته است.
گل به خودی های او آنقدر زیاد بود که مربی تصمیم گرفت پستش را تغییر و او را مهاجم کند اما این کار نتیجه معکوس داد.
دوستانش در 25 سالگی قطب نمایی را به عنوان هدیه برای او تهیه کرده بودند که روی آن نوشته شده بود« دروازه حریف سمت دیگری است آن را به یاد داشته باشد».

فرنس پوشکاش

این بازیکن مجارستانی ثابت کرد که داشتن عضله برای افسانه شدن ضروری نیست.
پس از وقایع مجارستان در سال 1956 ،پوشکاس فوتبلیس با استعداد و منحصر به فرد مجارستانی به اسپانیا رفت.در آن زمان او 30 ساله بود و یک معجزه در زندگیش رخ داد. او با رئال مادرید قرارداد امضا کرد و پس از 9 سال بازی در تیم کهکشانی ها 155 گل در 180 دیدار به ثمر رساند.
درحالیکه او قدش 172 سانتی متر بود با 90 کیلو وزن در مقایسه با استانداردهای فوتبالی یک بازیکن چاق به نظر می رسید. اما همه این موارد مانع او نشد و فیفا پوشکاش را بهترین گلزن قرن بیستم نامید.

برای خواندن سایر عجایب و استثنایی های فوتبالی در شماره بعد نیز با ما همراه باشید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

50 گل برتر دنیای فوتبال در ماه آپریل 2024 / فیلم

در این ویدیو مروری داریم بر گل های برتر ماه گذشته میلادی که در آن ویدیو گل های بازیکنان سرشناسی همچون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، هری کین و لروی سانه مشاهده می شود.

دانلود (65.3MB)

دیگر خبرها

  • تعجب از تصمیم انریکه: این بازیکن را نباید بازی می‌داد
  • ستاره چلسی 10 روز بعد از جراحی برگشت! (عکس)
  • هجوم هواداران بیرمنگام به زمین مسابقه و فوتبال بازی کردن پس از سقوط به سطح سوم فوتبال انگلیس / فیلم
  • ربیعی: به استقلال تبریک می‌گویم اما حق تیمم باخت نبود
  • 50 گل برتر دنیای فوتبال در ماه آپریل 2024 / فیلم
  • ورود عجیب و خنده‌دار بازیکن تعویضی به زمین بازی / فیلم
  • عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نساجی
  • تصمیم عجیب بیلسا: دعوت بازیکن آماتور به تیم ملی!
  • جدال جنجالی مدافعان تاتنهام در زمین!