Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@22:24:53 GMT

نگاهی بر نخستین جلسات قرآن مشهد در سال 97

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۱۵۴۶

نگاهی بر نخستین جلسات قرآن مشهد در سال 97

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مشهدالرضا(ع) که ظرفیت بالایی از فعالیت‌های قرآنی کشور را به خود اختصاص داده، سال‌هاست که جلسات مختلفی را به خود دیده است و بیش از هزار جلسه قرآن در سه دسته سنتی، محفلی و آموزشی قرآن کریم در این شهر و در جوار بارگاه منور امام رئوف(ع) برگزار می‌شود.
تعدادی از این جلسات در هیچ یک از ایام سال تعطیلی ندارند و در تمام ایام دایر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی جلسات در ایام خاصی نظیر تعطیلات نوروز برگزار نمی‌شوند از همین رو در این گزارش، زمان برگزاری نخستین جلسات قرآنی مشهد در سال 1397 را مرور می‌کنیم.

برگزاری نخستین جلسه در شب تحویل سال/ جلسه قرآنی که هرگز تعطیلی ندارد
جلسه قرآن رضا بقایی که از زمان شکل‌گیری، تاکنون تعطیل نشده‌ است، برای نخستین بار در سال 1397، در شب تحویل سال برگزار شد. این جلسه که 15 سال است تعطیل نشده است؛ سه شنبه شب‌ها، یک ساعت پس از اذان مغرب در مطهری شمالی ۲۲ برگزار می‌شود.
جلسه دیگر این قاری قرآن کریم، یکشنبه شب‌ها یک ساعت پس از اذان مغرب در مطهری شمالی ۳۷ برگزار می‌شود. این جلسه در 19 فروردین ماه 97 به استقبال سال جدید می‌رود.
برگزاری جلسه قرآن در روز اول فروردین در حرم رضوی


محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن کریم هم چهارشنبه یکم فروردین ماه، به استقبال نخستین جلسه خود در دارالقرآن حرم مطهر رضوی رفت.
جلسه دیگر این قاری قرآن کریم، سوم فروردین ماه در مدرسه علمیه سجادیه واقع در شهید اندرزگو ۱۷ تشکیل می‌شود و جلسه محبان عترت این قاری قرآن کریم در سال نو نیز شنبه، چهارم فروردین ماه از ساعت ۶ تا ۱۱در مجتمع حضرت زینب(س) واقع در خیابان جهاد برگزار خواهد شد.
جلسه قرآن امام حسن مجتبی(ع) صادق شوکتیان، تحت عنوان پیروان اولیاء‌الله، در روز پنج شنبه، دوم فروردین 97 ساعت 20:30 به صورت سیار در خواجه ربیع تشکیل می‌شود.
تعطیلی برخی جلسات قرآن در نوروز


جلسه دیگر این استاد قرآن کریم در ایام تعطیلات نوروزی دایر نیست و نخستین جلسه آن در ساعت 20:30 روز پنجشنبه، 15 فروردین ماه 97 در خیابان دکتر بهشتی 44، پلاک 92 میزبان علاقه‌مندان به قرآن خواهد بود.
جلسه قرآن سیدمحمدجواد سادات‌فاطمی، از اساتید ممتاز قرآن کریم مشهد نیز در هفته اول نوروز تعطیل است.
جلسه قرآن استاد هاشم روغنی که سه شنبه شب‌ها در یکی از قديمی ترين جلسه قرآن‌های مشهد و در حسينيه ابوالفضلى خياط‌ها برگزار می‌شود و سیدعلی مشکی باف مقدم  مسئولیت جلسه را بر عهده دارد هم در ایام نوروز تعطیل است و 14 فروردین ماه برگزار می‌شود.
جلسه قرآن مصطفی احمدی، که سه شنبه شب‌ها در حسینیه خیاط‌های مشهد با حضور وی و نیز استاد هاشم روغنی برگزار می‌شود در ایام نوروز تعطیل است و در روز سه شنبه 14 فروردین ماه 97 یک ساعت نیم بعد از نماز مغرب و عشاء تشکیل خواهد شد.

جلسه دیگر این قاری پیشکسوت قرآن که هر هفته چهارشنبه شب‌ها، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجدالرضا واقع در احمدآباد، بلوار رضای مشهد برگزار می‌شود و سیدمجتبی تبادکانی، مسئول جلسه است و به صورت آموزشی در زمینه تلاوت تقلیدی، نغمات، تجوید و روانخوانی برای تمام سطوح سنی برگزار می‌شود نیز 15 فروردین ماه برای نخستین بار در سال جدید تشکیل خواهد شد.
جلسه قرآن محمدرضا شفیعی مومن، مدرس و قاری ممتاز قرآن کریم که جمعه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در دارالقرآن حرم مطهر رضوی واقع در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، مسئولیت جلسه با اداره آموزش علوم قرآن آستان قدس رضوی است و نخستین جلسه توسط این اداره تعیین می‌شود.


جلسه قرآن سجاد امدادی، که چهارشنبه‌ها ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰ در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در میثم شمالی ۳۹ با حضور محمدطاهر اکبری به صورت ثابت برگزار می‌شود، 15 فروردین ماه برای نخستین بار در سال جدید میزبان علاقه‌مندان قرآن است.
جلسه مرکزی دارالقرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع) که چهارشنبه شب‌ها با آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید و با تدریس سروش عظیمی و آموزش صوت و لحن توسط احسان سوختانلو به صورت سیار برگزار می‌شود، اولین چهارشنبه بعد از تعطیلات نوروزی تشکیل خواهد شد و رضا پاسبان عهده‌دار برگزاری جلسه است.


جلسه آموزش قرائت قرآن، صبح‌های جمعه با تدریس سروش عظیمی و احسان سوختانلو از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر در مسجد امام حسن مجتبی(ع) با مسئولیت محسن مجدی برگزار می‌شود نیز 17 فروردین ماه به استقبال نخستین جلسه خود در سال جدید می‌رود.
همچنین جلسه مرکزی موسسه فرهنگی قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی که در روزهای زوج به آموزش روخوانی و روانخوانی و تجوید توسط سروش عظیمی می‌پردارد و محمد باشی مسئولیت جلسه را بر عهده دارد و در مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی(ع) از ساعت ۱۵ الی ۱۹ برگزار می‌شود، بعد از تعطیلات نوروزی به استقبال نخستین جلسه خود در سال جدید می‌رود.
برگزاری جلسات قرآن پس از تعطیلات نوروزی

جلسه قرآن سعید بیژنی، قاری و مدرس قرآن کریم که با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز کشوری، تحت عنوان جلسه تلاوت کلام وحی، شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در آخوند خراسانی ۲۴ برگزار و در آن به مباحث تخصصی هنر تلاوت و مبانی صوت و لحن‌ الاداء پرداخته می‌شود، ۱۸فروردین ماه 1397 برگزار خواهد شد.
جلسه قرآن حجت‌الاسلام مهدی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم که روزهای یکشنبه در دارالقرآن حرم مطهر رضوی بعد یا قبل از نماز مغرب و عشاء، با توجه به تغییر ساعات تشکیل می‌شود، 19 فروردین ماه برای نخستین بار در سال جدید تشکیل خواهد شد.

جلسه قرآن ابراهیم الهی که با نام جلسه قرآن اهل بیت(ع)، یکشنبه ها از ساعت 20:30 به صورت سیار در محدوده فرامرز عباسی برگزار می‌شود، در ایام نوروز تعطیل است و 19 فروردین ماه نخستین جلسه خود را در سال جدید برگزار می‌کند.


جلسه قرآن سعید مهوشیان، قاری مشهدی نیز که دوشنبه شب‌ها از ساعت 19:30 الی 21:30 در فاطمیه انصار فاطمی(س) واقع در چهارراه خسروی، ابتدای کوچه شوکت الدوله برگزار می‌شود، 20 فروردین ماه برای نخستین بار در سال جدید تشکیل می‌شود.


جلسه قرآن محمد جواد کاشفی، قاری ممتاز قرآن کریم که شنبه شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد ام‌الائمه فاطمه الزهرا(س) واقع در وکیل آباد 77 برگزار می‌شود، در تعطیلات نوروز برگزار نمی‌شود و ۲۰ فروردین ماه برای نخستین بار در سال 97 تشکیل خواهد شد.
جلسه قرآن مجید حق‌پناه، مدرس مشهدی که با نام عشاق الرضا(ع) دوشنبه‌ها به صورت ثابت در خیریه امام حسن عسکری(ع) ابتدای قرنی ۳۱ برگزار می‌شود، 20 فروردین ماه به استقبال نخستین جلسه خود در سال جدید می‌رود و هیئت مدیره این جلسه متعلق به کشیک هشتم دربانان آستان قدس رضوی است.
جلسات قرآن و کلاس‌های آموزشی حسن هادی‌زاده، پیشکسوت قرآن مشهدی نیز که شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 18 تا 20 و جلسات تقویتی آموزشی نیز روزهای دوشنبه و سه شنبه در همان ساعت تشکیل می‌شود، بعد از امتحانات دانش آموزان در خردادماه برگزار خواهد شد.

این کلاس‌های آموزشی قرآن با سایر کلاس‌ها متفاوت است. کلاس‌های دیگر به صورت ترمی برگزار می‌شود و در صورت قبولی، قرآن‌آموز به مرحله بعدی راه می‌یابد، اما در این کلاس‌ها طی کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی 30 الی 32 جلسه، دانش‌آموزان صفر تا صد تجوید را فرا می‌گیرند و ویژگی دیگر آن حضور الزامی مادران در کلاس‌ها است که دارای برکات بسیاری است.

همچنین جلسه استاد مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم نیز در ایام نوروز تعطیل است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: در نوزدهمین جلسه حراج به میزان ۲۳ برابر بیشتر از میزان اولین جلسه، عرضه شمش صورت گرفت.

به گزارش مشرق، اصغر بالسینی با اشاره به جلسات حراج شمش از سوی این مرکز گفت: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلا تا امروز رشد ۲۳ برابری عرضه و ۱۷ برابری در خرید شمش طلای استاندارد را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به جلسات حراج شمش و سکه طلا از سوی این مرکز در جهت ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا طلا در کشور به تشریح میزان مبادلات صورت گرفته پرداخت و گفت: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلای استاندارد توسط مرکز مبادله ایران که در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، تا جلسه نوزدهیم حراج که در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، استقبال بسیار بالایی از این جلسات صورت گرفت؛ به طوری که در اولین جلسه حراج تعداد ۱۷ شمش طلا عرضه و ۱۰ شمش معامله شد و در جلسه اخیر این حراج تعداد ۳۹۵ شمش عرضه و ۱۷۵ قطعه شمش معامله شد.

بالسینی ادامه داد: این موضوع نشان از استقبال از جلسات حراج شمش طلا دارد. در نوزدهمین جلسه حراج به میزان ۲۳ برابر بیشتر از میزان اولین جلسه، عرضه شمش صورت گرفت. علاوه بر این میزان شمش معامله شده در جلسه نوزدهم ۱۷.۵ برابر از میزان اولین جلسه حراج شمش بیشتر است.

وی تاکید کرد: مجموع شمش طلای عرضه شده در مرکز مبادله تا جلسه بیستم که در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد تعداد ۴۱۰۰ قطعه شمش استاندارد (یک کیلوگرمی با عیار ۹۵۵) است و در مجموع، کل شمش فروخته شده در جلسات حراج این مرکز ۲۷۱۶ قطعه است.

گفتنی است، در بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد که روز گذشته در تالار معاملات مرکز مبادله برگزار شد، ۱۹۳ کیلوگرم شمش طلا ویژه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان عرضه شد که در دو بخش عمده و خرد مجموعا ۸۰ کیلوگرم شمش با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان، معامله و خریداری شد.

دیگر خبرها

  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد