Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان حمله تروریستی امروز افغانستان تاکید کرد که اتحادیه اروپا به کار با مقامات افغانستان برای رسیدن به صلح ادامه خواهد داد.

در بیانیه «مایا کاسیانچیچ»، سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: امروز در اولین روز از جشن های نوروز در افغانستان و کشورهای دیگر که باید روز جشن و شادی به مناسبت آمدن بهار باشد، حمله ای تروریستی در کابل این لحظه شادی را برای بسیاری تلخ کرد و جان 29 نفر را گرفت و بسیاری دیگر را مجروح ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده قربانیان می افزاید: ما به عنوان اتحادیه اروپا به کار با مقامات افغانستان برای رسیدن به صلح ادامه خواهیم داد. پیشنهاد صلحی که دولت افغانستان در نشست اخیر 'فرایند کابل' ارائه کرد و مورد حمایت کامل جامعه بین المللی قرار گرفت، باید توسط همه غنیمت شمرده شود تا خشونت و ترور یک بار برای همیشه متوقف شود و امکان گفت وگوی فراگیر در افغانستان فراهم شود.

بیانیه اتحادیه اروپا خاطرنشان می کند: ما این پیام را یک بار دیگر در کنفرانس هفته آینده افغانستان در تاشکند مورد تاکید قرار خواهیم داد و در این نشست، فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و نایب رئیس کمیسیون اروپا به نمایندگی از اتحادیه اروپا شرکت خواهد داشت. اکنون زمان آغاز گفت وگوی واقعی برای صلح است و اتحادیه اروپا در همبستگی کامل با دولت مردم افغانستان از این فرایند حمایت می کند. مردم افغانستان نیازمند و شایسته حال و آینده بهتری هستند. 

مردم کابل پایتخت افغانستان اولین روز نوروز را با حمله مهاجم انتحاری آغاز کردند که در آن 29 تن کشته و 52 تن دیگر زخمی شدند. برخی منابع شمار تلفات و مجروخان را 33 کشته و 65 مجروح اعلام کرده اند.

یک مهاجم انتحاری نزدیک به ساعت 12 ظهر امروز در جاده دانشگاه در مقابل «خوابگاه» دانشجویان، بمب همراه خود را در میان مردمی منفجر کرد که قصد داشتند در مراسم نوروز در منطقه «کارته سخی» حضور یابند. کارته سخی جایگاه برگزاری مراسم جشن نوروز در زیارتگاه منسوب به حضرت علی «ع» است که آنرا قدمگاه آن حضرت می نامند و هزاران تن از مردم کابل در آن شرکت می کنند. گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی خود، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا افغانستان کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد