Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   اشرف بروجردی  ضمن تشریح برنامه ها و اقدامات مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سال 97، به دیجیتالی کردن منابع کتابخانه اشاره و اضافه کرد: یک نقیصه در کار وجود دارد که امیدواریم با همکاری دولت تدبیر و امید به سمتی حرکت کنیم که همه منابع دیجیتال شود و به راحتی در اختیار عموم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ایمن سازی شرایط حفظ منابع موجود در کتابخانه ملی و مخازن آن را از دیگر اولویت های سال آینده عنوان کرد و گفت: در خصوص ایمن‌سازی و ارائه فضای امن و محفوظ برای حفظ و نگهداری اسناد کتابخانه ملی، اقدامات خوبی انجام شده و با تدابیری که اتخاذ خواهیم کرد درصدد به‌ روزسازی هستیم.
رییس کتابخانه ملی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم فضای ایمن، مناسب و مطلوب موجود را حفظ کرده و برای جلوگیری از ضایعاتی که ممکن است خساراتی را وارد کند با استفاده از امکانات و تجهیزات لازم اقدامات تامینی و ایمنی را با جدیت در سال 97 دنبال کنیم.
بروجردی همچنین افزایش خرید منابعی که ممکن است از دست بروند و همچنین ایجاد شرایط بهتر برای اعضاء (مراجعین) که بتوانند از خدمات بهتر و مطلوبتری با خاطر آسوده برای مطالعه برخوردار شوند را از دیگر اولویت های این سازمان در سال 97 برشمرد.
مشاور فرهنگی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت دوازدهم با تخصیص 20 میلیارد اعتبار برای خرید کتاب و همچنین جلوگیری از سرقت آنها و از طرفی بازگشت این آثار به مخازن کتابخانه و بهره مند کردن اندیشمندان از منابع موجود، اقدام درخور توجهی را انجام داد که تا به امروز در هیچ دولتی سابقه نداشته است.
بروجردی افزود: درخصوص اسناد نیز گفت ‌وگویی با دستگاه‌هایی که تولید کننده صنعت هستند شده و در حال رایزنی هستیم تا منابعی که از امکان برگشت به این سازمان برخوردارند، عودت داده و در اینجا در شرایط ایمن و بدون دغدغه نگهداری شوند.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه ها و فعالیت های در دست اقدام در عرصه بین الملل این سازمان هم گفت: درباره توسعه ارتباطات بین المللی گام هایی برداشته شده که از آن جمله می توان به برقراری ارتباط با کشورهای عضو اکو در حوزه اسناد و کتابخانه ملی بعد از هفت سال اشاره کرد.
بروجردی حضور و برگزاری اجلاس تاجیکستان، امضای تفاهمنامه با برخی کشورها در زمینه همکاری اسناد و کتابخانه ملی، رفت و آمدهای دوطرفه با همتایان خارجی را از اقدامات مهم این سازمان در سال 96 عنوان کرد و گفت: در زمینه نسخ خطی و تبادل نسخ دیجیتالی تفاهمنامه هایی داریم که هنوز به قوت خود باقی است و در سال 97 نیز دنبال خواهد شد.
به گفته وی، مصمم هستیم موضوع تبادل نسخ خطی دیجیتالی را در وسعت بیشتری با کشورهای دارای شرایط لازم دنبال کنیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفربه تهران قدیم؛ تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل (+عکس)

این عکس مربوط به فرودگاه مهرآباد تهران در سال ۱۳۳۴ است.

به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهرهایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز،آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهرهای شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این عکس مربوط به فرودگاه مهرآباد تهران در سال ۱۳۳۴ است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • سفربه تهران قدیم؛ تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل (+عکس)