Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:37:44 GMT

موزه قاجار در صدر بازدید از موزه های تبریز قرار دارد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۱۲۰۲

موزه قاجار در صدر بازدید از موزه های تبریز قرار دارد

تبریز - ایرنا - روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی امروز شنبه اعلام کرد: موزه قاجار با سه هزار و 788 بازدیدکننده از نظر بازدیدهای نوروزی امسال در صدر موزه های تبریز قرار دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از راوبط عمومی میراث فرهنگی استان، طی بررسی هایی که در سه روز نخست سال 97 صورت گرفته است، مراکز موزه ای و تاریخی استان با استقبال چشمگیری از سوی همشهریان و مسافران نوروزی مواجه شده که در این میان، موزه مشروطه و کلیسای سنت استپانوس نیز در زمره پربازدیدترین اماکن استان قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موزه قاجار تبریز با به نمایش گذاشتن آثار تاریخی مرتبط با دوره قاجار و همچنین تصاویر آثار منتخبی از 'کمال الملک' در ایام تعطیلات نوروز برای گردشگران و مسافران نوروزی، فرصتی مناسب را برای آشنایی بیشتر گردشگران با آثار تاریخی دوره قاجار و همچنین آثار منحصربفرد هنرمند جاویدان، کمال الملک فراهم ساخته است.
بر همین اساس طبق بررسی های انجام شده، در سه روز نخست سال 97، سه هزار و 788 بازدید از موزه قاجار به عمل آمده است.
در این گزارش با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از منطقه آزاد ارس به خصوص کلیسای سنت استپانوس آمده است: کلیسای سنت استپانوس همه ساله یکی از مهمترین مقاصد گردشگری آذربایجان‌شرقی است که در ایام نوروز و تابستان بیش از پیش با استقبال گردشگران مواجه می‌شود؛ نوروز امسال نیز با توجه به تقارن با رویداد بزرگ تبریز 2018، این مکان جز اصلی ترین مقاصد بازدید مخاطبان قرار گرفته، بطوریکه تا سوم فروردین سال جاری ده هزار و140 بازدید از این مکان انجام گرفته است.
در گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه موزه های مشروطه و آذربایجان از دیگر اماکن پربازدید سه روز گذشته در ایام نوروز بوده، اضافه شده است: موزه مشروطه و موزه آذربایجان با توجه به جذابیت موضوعی و قرارداشتن محتوا در کالبدی با ویژگی های منحصربفرد تاریخی و معماری و کاملا مرتبط با موضوع از پتانسیل بالایی در زمینه فعال سازی کارکردهای موزه ای برخوردار بوده و بر این اساس در جذب مخاطب بسیارموفق عمل کرده اند؛ طبق بررسی های انجام گرفته میزان بازدید از این دو موزه نیز به ترتیب سه هزار و 341 و سه هزار و 479 نفر بوده است.
در آذربایجان شرقی بیش از 6 هزار اثر ثبت شده ملی و دهها موزه وجود دارد و این استان به رغم قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و برخورداری از آب و هوای سرد از مقاصد اصلی مسافران نوروزی است.
518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موزه هاي تبريز موزه قاجار پربازديدترين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست