Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:33:36 GMT

حرکت سینوسی گسترش فولاد تبریز در سال ٩٦

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۱۳۴۴

حرکت سینوسی گسترش فولاد تبریز در سال ٩٦

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز نخستین بازی اش در سال ۹۶ را مقابل تراکتورسازی در دربی تبریز انجام داد که توانست این تیم را با تساوی یک بر یک متوقف کند.

۲ پیروزی مقابل سپاهان و صنعت نفت آبادان و ۳ تساوی برابر استقلال، نفت تهران و استقلال خوزستان سبب شد شاگردان فراز کمالوند در پایان لیگ شانزدهم با ۶ برد،۱۷ مساوی، ۷ باخت،۲۵ گل زده، ۲۵ گل خورده و ۳۵ امتیاز در جایگاه نهم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان فصل از لحاظ مدیریتی و سرمربیگری تغییر و تحولات زیادی در جمع آبی و زردپوشان تبریزی رقم خورد و هوشنگ نصیرزاده و لوکا بوناچیچ به عنوان مدیرعامل و سرمربی به ترتیب جایگزین علیرضا سمندر و فراز کمالوند شدند. در پی این تغییرات ستاره هایی مانند لوسیانو پریرا، مسعود ابراهیم‌زاده،داریوش شجاعیان، محمد امین درویشی،سیامک کوهنورد، مصطفی اکرامی،مرتضی اسدی، محسن حمیدی، محمدرضا خرسندنیا،محمدرضا خلعتبری، محمد اوسانی، علی مولایی،محمد نصرتی، مگنو باتیستا،امیرحسین کریمی،امین جهان عالیان و علیرضا لطیفی هم از این تیم جدا شدند تا جا برای ورود بازیکنانی مانند سامان نریمان جهان، مسیح زاهدی، میلاد فخرالدینی، عزیز معبودی، احمد زنده روح، اسماعیل فرهادی، احمد زنده روح، میثم جودکی، نیما مختاری، میلاد زنیدپور، مهرداد قنبری، کاخابر کاکاشویلی،ادسون هنریکه، دراگان زارکوویچ و آندرانیک تیموریان به گسترش باز شود.

*کریمی جایگزین بوناچیچ شد

نخستین بازی تبریزی ها در لیگ هفدهم ۶ مرداد در ورزشگاه یادگار امام مقابل پارس جنوبی برگزار شد که شاگردان لوکا با نتیجه چهار بر یک مغلوب پارس جنوبی تازه لیگ برتری شدند. دومین دیدار گسترش هم با شکست سنگین و ۳ بر صفر این تیم برابر ذوب آهن انجام شد. پس از برتری یک بر صفر آبی و زردپوشان برابر سپیدرود آنها بازهم در ۲ بازی متوالی از فولاد و پرسپولیس شکست خوردند. هرچند فولادمردان تبریزی درهفته های هفتم و هشتم نفت را در تهران متوقف کرده و سیاه جامگان را یک بر صفر شکست دادند اما پس از شکست این تیم برابر تراکتورسازی در هفته نهم، لوکا بوناچیچ حکم اخراجش را دریافت کرد تا فیروز کریمی جایگزین او شود.

آقای خاص فوتبال ایران بازگشتش به گسترش فولاد را با شکست یک بر صفر برابر پیکان آغاز کرد اما تا پایان نیم فصل نخست چهار پیروزی برابر صنعت نفت، استقلال خوزستان، سایپا، پدیده، یک تساوی در دیدار با سپاهان و یک شکست مقابل استقلال تهران به دست آورد تا این تیم با ۶ برد،۲ مساوی، ۷ باخت،۱۳ گل زده،۱۹ گل خورده، تفاضل گل منفی ۶ و ۲۰ امتیاز در جایگاه هشتم بایستد.

*جایگاه نهم دستاورد نیم فصل دوم لیگ هفدهم

نیم فصل دوم لیگ هم با برتری ۲ بر صفر گسترش مقابل پارس جنوبی شروع شد اما این تیم در هفته هفدهم باز هم از ذوب آهن شکست خورد. پس از برتری ۲ بر یک مقابل سپیدرود، این تیم‌در سه هفته متوالی با نتیجه یک بر یک برابر تیم های فولاد،پرسپولیس و نفت تهران متوقف شد و در ادامه در بازی با مشکی پوشان هم به تساوی صفر بر صفر رضایت داد. گسترش فولاد در ۳ بازی اخیرش برابر تراکتورسازی، پیکان و سپاهان شکست خورده است تا در پایان هفته بیست و پنجم لیگ برتر با ۸برد،۶برد ۱۱ باخت ۲۱گل زده ۳۰ گل خورده تفاضل گل منفی ۹ و ۳۰امتیار در جایگاه نهم قرار گیرد.

۳۱کارت زرد و ۲ کارت قرمز هم حاصل عملکرد انضباطی تبریزی ها در فصل جاری است.

پیمان بابایی و رضا خالقی فر با ۵ گل برترین گلزنان و ادسون هنریکه و سامان نریمان جهان با ۴ کارت زرد خشن ترین بازیکنان گسترش هستند.

گسترش فولاد در جام حذفی هم ابتدا یک بر صفر نفت مسجد سلیمان را شکست داد و در مرحله یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی اکسین البرز را از پیش رو برداشت.  این تیم با شکست ۲ بر صفر مقابل خونه به خونه بابل در مرحله یک چهارم‌ نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هافبک پرتغالی تیم تراکتور که این فصل ۹ پاس گل داده و همراه با ابوالفضل جلالی صدرنشین گلسازان لیگ برتر ایران محسوب می‌شود، در حالی پای به بازی استقلال می‌گذارد که برای حفظ جایگاه صدرنشینی خود باید در این بازی هم پاس گل بدهد.

بنابر روایت ورزش سه، نکته جالب در مورد آلوز این است که او فصل گذشته توانست در بازی با پرسپولیس و استقلال برای تیمش گلسازی کند و حالا تجربه جالبی از نمایش درخشان برابر دو تیم سرخابی دارد.

با این حال ریکاردو این فصل در برابر تیم‌های مدعی عملکرد چندان خوبی نداشته و با وجود اینکه ۹ گل ساخته، برابر مدعیان چندان موفق ظاهر نشده و حالا این آخرین فرصت اوست تا بتواند هدف خود را تحقق بخشد و در برابر استقلال دو رقمی شود.

این در حالی است که ریکاردو آلوز در دوران قربان بردیف و پاکو خمس به عنوان عنصر اصلی بازی‌سازی تراکتور شناخته می‌شد و با تکنیک بالا و تسلط بالا در انتقال توپ، بازیکنی مهم در ترکیب این تیم به حساب می‌آمد، اما به هر حال دوندگی کم این بازیکن باعث شده تا انتقاداتی را هم متوجه خود ببیند.

اما دیدار با استقلال جایی است که ریکاردو می‌تواند یک بار دیگر ارزش ذاتی خود به عنوان یک فوق‌ستاره در سطح فوتبال ایران را به نمایش بگذارد، خصوصا اینکه او فصل گذشته به شدت مورد توجه استقلال قرار داشت و تراکتور سراسیمه موفق شد قرارداد او را تمدید کند و حالا این تقابل جایی که الماس تراکتور نشان دهد که ارزش این هزینه بیشتر از سوی باشگاه را داشته است.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900734

دیگر خبرها

  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • رسمی؛ اعلام برنامه هفته های 27، 28، 29 و 30 لیگ برتر
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • سعید واسعی؛ از پشت دروازه فولاد تا نوک خط حمله مس رفسنجان
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!