Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ سردار علیرضا مظاهری با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام چند مورد شکایت مبنی بر اینکه چند نفر با شیوه فروش مجسمه های تقلبی به جای عتیقه جات در سطح استان با مبالغ کلان کلاهبرداری کرده اند، موضوع بصورت ویژه  در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متهمان با ترفندهایی ایجاد واسطه و تماس های مکرر با افراد غیر و اعلام اینکه زیر خاکی پیدا کرده اند و ارزش آن بسیار زیاد است و قصد فروش آن را دارند و چون دامدار می باشند می خواهند عتیقه های خود را به فروش برسانند، خریداران را چند مرتبه به محل معامله که در مناطق دور دست و فاقد دوربین و آنتن دهی دکل مخابراتی می کشاندند و با حیله و فریب پول نقدی که همراه خریدار بوده را می گرفتند و به جای آن مجسمه های تقلبی تحویل می دادند وسپس از محل متواری می شدند، تصریح کرد: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و بررسی اظهارات شاکیان پرونده ها , موفق شدند متهمان که یک پدر و پسر بودند را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در محل اختفایشان دستگیر نمایند.

سردار مظاهری بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضایی موفق شدند دو نفر کلاهبردار را در یک عملیات ضربتی دستگیر و برای بازجویی به مقر انتظامی انتقال دهند.

 فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این عملیات2 نفر دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های بعمل آمده و مواجهه حضوری با شکات به 4 فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال اعتراف کردند.

 سردار مظاهری با بیان اینکه متهمان دارای سابقه کلاهبرداری در سالهای قبل بوده اند اظهار داشت: متهمان به همراه پرونده متشکله تحویل مراجع قضایی شدند.

 این مقام انتظامی گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با کسانی که امنیت و آرامش و آسایش شهروندان را به مخاطره بیاندازد به شدت برخورد کرده و اجازه جولان به هنجارشکنان و کلاهبرداران را نخواهد داد.

 سردار مظاهری در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با این گونه موارد آن را سریعا از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ اطلاع دهند.


 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت و آرامش پول جمهوری اسلامی ایران خراسان شمالی مجسمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همدان/ شهادت یک پلیس در حین دستگیری قاتل متواری ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی دستگیری قاتل متواری در کمتر از ۲۴ ساعت در ساوه

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • ماجرای قمه‌کشی در ارومیه
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد