Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریورماه سال 96 با اتفاقات خوش فوتبالی و والیبالی برای ورزش ایران همراه بود؛ تیم پرسپولیس توانست به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانی آسیا راه پیدا کرد و بلندقامتان ایران هم اولین مدال جهانی خود را بر گردن انداختند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌‌در شهریورماه 96 اتفاقات ورزشی زیادی رقم خورد که البته مهمترین آنها این بود که گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش از مجلس رای اعتماد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممنوعیت فعالیت رشته MMA به دستور وزارت ورزش

بر اساس نامه‌ای که داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی به فدراسیون‌های تکواندو، ووشو، کاراته و ورزش‌های رزمی ارسال کرد، هرگونه فعالیت داخلی و برون مرزی مربوط به «MMA» ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت در واقع واکنش وزارت ورزش به جنجال‌های بود که از سال 95 و بعد از مبارزات نوجوانان ایران داخل قفس آغاز شده بود.

نایب قهرمانی آسمان خراش‌ها در کاپ آسیا

تیم ایران در فینال مسابقات بسکتبال کاپ آسیا مقابل استرالیا شکست خورد‌ و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.بعد از این مسابقات از سوی کمیته برگزاری کاپ آسیا،‌حامد حدادی به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات معرفی شد. این برای چهارمین بار بود که حامد حدادی عنوان ارزشمندترین بازیکن را کسب می‌کرد.

استقلال و منصوریان بر روی ریل ناکامی

با وجود اینکه در شهریورماه 5 هفته از مسابقات لیگ برتر گذشته بود‌ اما استقلال با هدایت منصوریان بر روی ریل ناکامی بود. شروع ضعیف استقلال در لیگ هفدهم بحرانی ترین شرایط را برای این تیم ایجاد کرد تا جایی که هواداران این تیم به شدت عرصه را بر مدیریت برای تغییرات روی نیمکت تنگ کردند.در شهریورماه تیم استقلال برابر ذوب آهن به تساوی رسید و منصوریان از سمت خود استعفا کرد.

کسب نتیجه تاریخی برای دوچرخه سواری ایران
در مرحله فینال بخش پیست مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی جوانان جهان ‌امیرحسین جمشیدیان نماینده کشورمان به عنوان نفر پنجم از خط پایان گذشت. عنوان پنجمی جمشیدیان بهترین نتیجه دوچرخه سواری ایران در بخش پیست و در رقابت‌های جوانان جهان بود.

سهمیه جهانی برای گلبال مردان آسیا

تیم گلبال مردان آسیا در فینال مسابقات قهرمانی آسیا چین را شکست داد و عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. ملی پوشان گلبال ایران با صعود به فینال صاحب سهمیه جهانی شده بودند.

بازگشت فوق سنگین وزنه‌برداری بعد از 8 سال
سعید علی حسینی‌،‌ وزنه‌بردار فوق سنگین ایران که هشت سال پیش به دلیل مثبت شدن دوباره تست دوپینگش به مدت 12 سال از حضور در میادین محروم شده بود در این ماه به دنیای قهرمانی بازگشت.این وزنه بردار با استفاده از تغییر قوانین محرومیت‌های مادام العمر و کاهش آن به هشت‌‌سال توانست شانس دوباره‌ بازگشت به دنیای وزنه‌برداری را به دست آورد.

سقوط آزاد آزادکاران در پاریس

تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی فرانسه نمایشی ضعیف و دور از انتظار داشت و به رده نهم جهان سقوط کرد. البته حسن یزدانی، تنها مدال آور تیم ایران توانست با اقتدار بر سکوی قهرمانی بایستد، اما نشان زرین او هم ناجی تیم محمد طلایی نشد.

نسل جدید والیبال قهرمان جهان شد

در شهریور‌ماه مسابقات زیر 19 سال والیبال جهان در بحرین برگزار شد که در پایان شاگردان وکیلی با شکست حریف قدرتمند خود روی سکوی نخست جهان ایستادند.‌قهرمانی این تیم در جهان، نوید معرفی نسلی جدید برای والیبال ایران بود.

قهرمانی جهان برای نونهال تکواندوی ایران

پرونده سومین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان با قهرمانی ایران بسته شد. در بخش دختران تیم ایران با دو طلا، دو نقره، یک برنز و ۵۸ امتیاز روی سکوی سوم ایستاد. در بخش پسران ایران با یک طلا، سه نقره و ۴۸ امتیاز نایب قهرمان شد و بدین ترتیب در مجموع دختران و پسران تیم تکواندو ایران با سه طلا، 5 نقره، یک برنز و در مجموع با 106 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

اختلاف آشکار وزارت ورزش و فدراسیون کشتی

بعد از عنوان نهمی تیم کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان‌، وزارت ورزش در نامه ای خطاب به فدراسیون کشتی در مورد این نتایج توضیح خواست. در این نامه وزیر ورزش عنوان کرده بود لازم است کار گروهی تشکیل و دلایل ناکامی و راهکارهای مناسب را ارائه دهند.‌این نامه اما از طرف فدراسیون کشتی بی پاسخ نماند. فدراسیون خادم هم با انتشار بیانیه ای تند، اعلام کرد که خوشحالیم به یاد کشتی افتاده اید! این پاسخ ها و جواب ها همگی نشان از اختلاف میان مدیریت این دو نهاد یعنی وزارت ورزش و فدراسیون کشتی را داشت.

والیبال ایران هفتم شد

در رقابت‌های زیر 23 سال جهان تیم والیبال امید ایران‌ با پیروزی برابر چین به پایان رسید. شاگردان ایرانی خوان سیچلو جایگاه هفتم جهان را در قاهره مصر از آن خود کرد.

پایان کار کاروان ایران در بازی های یونیورسیاد با ۲۳ مدال و عنوان دهمی

در شهریور‌ماه 96 کاروان ورزشی ایران در بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات دانشجویان شرکت کرد که در نهایت کاروان ورزشی ایران با مجموع 23 مدال شامل هشت طلا، چهار نقره و یازده برنز در رده دهم جدول توزیع مدال ها ایستاد.

مسابقات جهانی جودو با یک طلسم شکنی

مسابقات جودو قهرمانی جهان در مجارستان برگزار شد و سعید ملایی بعد از سال 10 سال به مدال برنز جهانی رسید. جودو ایران آخرین بار توسط آرش میراسماعیلی در رقابت‌های جهانی2007 ریو موفق به کسب مدال برنز شده بود.

استعفای رئیس هیات مدیره استقلال

محمدحسین قریب،‌رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به مسعود سلطانی‌فر، از ادامه حضور در این باشگاه استعفا داد.

سوریه رکورد ایران را شکست

در خردادماه سال 96 شاگردان کی‌روش با پیروزی برابر ازبکستان صعودش را به جام جهانی 2018 روسیه قطعی کردند. تیم ملی در آخرین دیدار مرحله مقدماتی در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی سوریه بود و در حالی که حفظ رکورد گل نخوردنش اهمیت داشت، با دوگلی که از حریف دریافت کرد این رکورد را از دست داد.سوریه هم به دیدار پلی آف صعود کرد و حریف استرالیا در این مرحله شد.

کسب عنوان بهترین پارالمپین توسط سیامند رحمان

سیامند رحمان در شهریور ماه سال 96 در مراسم انتخاب بهترین های سال 2017 میلادی در کمیته ملی پارالمپیک عنوان بهترین پارالمپین جهان را در بخش مردان را به خود اختصاص داد. رحمان در ریو وزنه 310 کیلوگرمی را مهار کرد که هرگز در تاریخ بازی های پارالمپیک کسی موفق به انجام این کار نشده بود.

تعلیق سه روزه فدراسیون شطرنج

فدراسیون شطرنج ایران به خاطر بدهی 120 هزاردلاری که بابت میزبانی مسابقات قهرمانی جهان به فیده داشت، تعلیق شد.‌ البته با رایزنی های کامبوزیا نایب رئیس ایرانی فیده، این تعلیق بعد از سه روز و به طور موقت برداشته شد ضمن اینکه قرار شد فدراسیون ایران تا اواسط مهرماه بدهی خود را پرداخت کند.

کمیل قاسمی در کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی عضو جدید کمیسیون ورزشکاران را مشخص کرد. بر این اساس اودونایو آدکورویه از نیجریه، جردن باروز از آمریکا، کمیل قاسمی از ایران، آرسن جولفالاکیان از ارمنستان، ملونین نومون‌وی از فرانسه، صوفیا متسون از سوئد و سون یانان از چین اعضای این کمیسیون هستند.

پایان اختلاف کمیته ملی المپیک و پارالمپیک

مسئولان دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک بعد از یک سال در مورد اجرای دستور رئیس جمهور برای تفکیک اموال دو کمیته و به خصوص مالکیت "نیم طبقه" معروف به توافق رسیدند. به این ترتیب کمیته المپیک و پارالمپیک به صورت رسمی در شهریورماه از هم جدا شدند.

حذف تیم ملی بسکتبال به دلیل اشتباه فدراسیون

تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران در پنجمین دوره بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا،‌از فهرست کاروان اعزامی ایران کنار گذاشته شد.تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران به خاطر همزمانی تقریبی بازی های داخل سالن آسیا با مسابقات باشگاه های آسیا در این بازی ها شرکت نکرد.فدراسیون بسکتبال برای بازی های داخل سالن آسیا بازیکنانی را معرفی کرده بود که قرار بود در مسابقات باشگاه‌های آسیا شرکت کنند. البته بعد از پی بردن به این اشتباه، فدراسیون خواستار تغییر اسامی تیم سه به سه ایران شد اما انجام نشدن آن منجر به لغو حضور تیم ایران شد!

صعود پرسپولیسی ها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

و اما فوتبال‌ هم در شهریور‌ماه روزهای خوشی برای پرسپولیسی‌ها رقم زد.‌ در چارچوب دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس با الاهلی عربستان به میدان رفت که در نهایت این بازی به سود پرسپولیس به اتمام رسید و نماینده ایران به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و حریف الهلال در این مرحله شد.

اولین مدال جهانی برگردن بلندقامتان ایران

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان از 21 شهریورماه در ژاپن آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران نیز با کسب چهار برد و ۹ امتیاز مدال برنز و سکوی سومی این رقابت ها را از آن خود کرد. این اولین مدال جهانی است که ملی پوشان والیبال ایران موفق به کسب آن شدند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال از تایلند اظهار داشت: خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستیم قهرمان شویم. ما دو سال قبل در مصاف با ژاپن بازی را واگذار کردیم و نایب قهرمان شدیم و اینکه چرا نتوانستم در آن سال جام قهرمانی را تقدیم مردم کنم بسیار ناراحت شدم و از مردم ایران بابت اینکه من را در این مدت تحمل کردند، بسیار تشکر می کنم.

او ادامه داد: از مسوولان فدراسیون و کمیته فوتسال که در این مدت کمک های زیادی به ما کردند، تشکر می کنم. سیزدهمین قهرمانی تیم ملی به نیت سیزدهم ماه رجب اتفاق بسیار خوبی بود و این قهرمانی هدیه ای از سمت من و بازیکنان فوتسال به مردم عزیز ایران بود.

او افزود: ما همه یک تیم بودیم و هر شخص وظیفه خودش را انجام می دهد و خدا را شکر در این مدت مسیر خوبی را طی کردیم.

شمسایی در رابطه با تمدید قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و همچنین جام جهانی فوتسال گفت: پدیده های نوظهوری مانند فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به این دوره از جام جهانی راه یافته اند و تیم های جدید را امسال در مسابقات شاهد خواهیم بود و باید برای همه مسابقات برنامه ریزی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: در رابطه با قرارداد با فدراسیون باید بگویم من پیش از جام ملت های آسیا هم می توانستم قرادادم را تمدید کنم اما دوست داشتم این اتفاق پس از کسب عنوان قهرمانی رقم می خورد. در همین حال باید با رییس فدراسیون و رییس کمیته فوتسال جلسه ای برگزار کنیم تا به جمع بندی نهایی دست یابیم. ما زمانی که بهترین شویم می توانیم دست به کارهای بزرگتری بزنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: همه تیم ها برای موفقیت در جام جهانی تلاش می کنند و کار راحتی نخواهیم داشت. ژاپنی که در دوره گذشته قهرمان آسیا شده بود در این دوره در مرحله گروهی حذف شد و این نشان می دهد که همه کشورها برای تقویت فوتسال خود برنامه ریزی کرده اند. در حال حاضر اکثر مربیان با کیفیت دنیا در فوتسال در آسیا حضور دارند.

کد خبر 6092373 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد