Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير کشور در بخشنامه جديدي، مسووليت معاونان وزارت کشور و استانداران در اجراي فرمان مقام معظم رهبري و تصويب نامه هيات وزيران درخصوص ممنوعيت خريد خارجي را ابلاغ کرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، در بخشنامه جديد عبدالرضا رحماني فضلي به استانداران سراسر کشور و معاونان وزارت کشور با يادآوري تاکيدهاي مکرر مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، براي حمايت از کالاي داخلي و تبيين مولفه هاي تحقق اين راهبرد از جمله ضرورت حمايت همه جانبه از مديران بنگاه هاي داخلي، ارتقاي کيفي کالاهاي توليد داخل و قابل رقابت با کالاي مشابه خارجي، حمايت جدي از توليدات ملي و مصرف محصولات داخلي و ممنوعيت مصرف توليدات غيرايراني در قواي سه گانه، دستگاههاي حاکميتي و دولتي، ساز و کار نظارت بر اجراي دقيق فرمان صريح ايشان در دوم شهريور سال 1391 در ديدار رئيس جمهوري و اعضاي هيات دولت با عبارت: `اصلاً ممنوع کنيد و بگوئيد هيچ کس حق ندارد در اين وزارتخانه جنس خارجي مصرف کند` ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشنامه وزير کشور با اشاره به تصريح بند (8) سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي از طرف مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در 29بهمن سال 1392، مبني بر`مديريت مصرف با تاکيد بر اجراي سياستهاي کلي اصلاح الگوي مصرف و ترويج مصرف کالاهاي داخلي همراه با برنامه ريزي، براي ارتقاء کيفيت و رقابت پذيري در توليد`؛ استانداران سراسر کشور و معاونان وزارت کشور را موظف کرده است ضمن رعايت دقيق ضوابط ابلاغي در تصويب نامه هاي موصوف، بر حسن اجراي آن در سطح تمامي رده هاي تابعه اقدام کنند.
وزير کشور در اين بخشنامه با يادآوري تصويب و ابلاغ تصويب نامه هاي متعدد هيئت محترم وزيران نيز طي سالهاي اخير، با موضوع ممنوعيت خريد کالاهاي خارجي (اعم ازکالاي ساخته شده، قطعات، ملزومات، تجهيزات وغيره تحت هر عنوان) و داراي توليد مشابه داخلي مندرج در ليست هاي منضم به تصويب نامه هاي مذکور توسط دستگاههاي دولتي و ساير دستگاهها، نهادها و... که به نحوي از بودجه عمومي يا دولتي استفاده مي کنند، تاکيد کرده است بر اين اساس در صورت انجام هزينه از محل وجوه دريافتي از بودجه عمومي يا دولتي بابت خريد اين نوع کالاها به صورت مستقيم يا از طرق پيمانکاران تملک دارايي هاي سرمايه اي، ذيحسابان دستگاههاي اجرايي يا عناوين مشابه مکلفند از پرداخت اعتبار خريد کالاهاي يادشده به صورت مستقيم يا اسناد مندرج در صورت وضعيت هاي ارسالي از سوي پيمانکاران خودداري کنند.
بر اساس ابلاغ رحماني فضلي، مسووليت نظارت بر اجراي دقيق اين بخشنامه در ستاد وزارت کشور با معاون توسعه مديريت و منابع و ذيحساب، در سطح سازمان هاي تابعه بر عهده روساي سازمان ها و ذيحسابان مربوطه و در سطح استانها بر عهده استانداران، مديران کل و روساي سازمانها و ذيحسابان استانداري و دستگاههاي اجرائي/ عاملين ذيحساب است.
در بخشنامه وزير کشور همچنين بر ضرورت انجام اقدامات دستگاه هاي اجرايي در راستاي فرهنگ سازي و اعتماد سازي هدفمند در سطح اقشار مختلف جامعه براي مصرف کالاهاي داخلي تاکيد و تصريح شده انجام اين امر مهم، گسترش زمينه اشتغال و کاهش نرخ بيکاري در کشور و مهمتر از همه، کاهش وابستگي به توليدات خارجي را بدنبال خواهد داشت.
سيام**6984**1553
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی