Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@21:32:25 GMT

بندر چابهار، فرصتی تاریخی در پیشبرد جاده ابریشم چین

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۵۳۶۸

رویداد۲۴-روزنامه چینی گلوبال تایمز، بندر چابهار را فرصتی طلایی در پیشبرد برنامه ابریشم چین خوانده و بر لزوم همکاری پکن و دهلی نو در بهره برداری از قابلیت های این بندر تأکید کرد.روزنامه ارگانی گلوبال تایمز چاپ چین امروز سه شنبه نوشت که ایران بسیار علاقه مند است که در کنار هند کشورهای چین و پاکستان نیز در طرح های این بندر مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلوبال تایمز می نویسد که هند از طریق چابهار با افغانستان مرتبط می شود و هندی ها یک مسیر ترانزیت جدید برای خود پیدا کرده اند که دیگر نیاز آنها را به اسلام آباد رفع می کند.

این روزنامه تصریح می کند که با وجود این شرایط شاید بهتر باشد که هند بر اساس سیاست تعمیق همکاری از طرح ایران برای دعوت از پاکستان و چین به چابهار استقبال و حمایت کند و این بندر را یک الگوی همکاری برای دو کشور قلمداد کند.

گلوبال تایمز ادامه می دهد که امروز در عصر جهانی شدن کشورها بیش از قبل به یکدیگر نیاز دارند و نادیده گرفتن چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا امکان پذیر نیست و کنار گذاشتن آن از طرح توسعه چابهار نیز کار درستی نخواهد بود .

این نشریه تاکید می کند که هند به دلیل حضور فعال در این بندر با طرح های ساخت و ساز آن آشنایی بسیاری دارد و چین مایل است برای مشارکت در برنامه سازندگی بندر از تجربیات دهلی نو بهره بگیرد.

این روزنامه نوشته است : در شرایطی که غرب با موانع و تحریم های اقتصادی برای کشورهای مختلف مشکلات زیادی ایجاد کرده ، لازم است که چین و هند با توجه به همکاری های وسیع پکن و تهران در چابهار با یکدیگر مشارکت داشته باشند و از توان و قابلیت های چین در این بندر به بهترین وجه استفاده شود.

گلوبال تایمز می افزاید که به دلیل آنکه چین و پاکستان در توسعه بندر گوادر همکاری می کنند که با چابهار فقط 100 کیلومتر فاصله دارد ، این کشورها می توانند در اجرای طرح ها و تقسیم منابع و انتقال تجربیات و ارتباط برقرار کردن بین این بنادر همکاری کنند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»

ایسنا/سمنان همزمان با روز کار و کارگر جشن بزرگ خانواده کارگری شهرداری سمنان با عنوان «سپاس کارگر» با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ۶۰۰ نفر از کارگران شهرداری سمنان برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه ۱۶ اردیبهشت در این آیین با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر شهرداری سمنان گفت: خوشبختانه تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف شهری و تعامل شهرداری با سایر دستگاه‌ها قابل لمس و مشاهده است.

وی به سفر دولتمردان به سمنان پرداخت و افزود: خوشبختانه مردم متدین استان سمنان با استقبال بی‌نظیر خود از رئیس جمهور باعث ثبت برگ زرین دیگری در این استان شده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: آزادسازی کاروانسرا، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و راه ابریشم، افتتاح پل غیر هم سطح شهرک صنعتی و شهید دانشگر، واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت پیشگام بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این ۳ سال اخیر در سمنان بوده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: در سطح استان سمنان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و وحدت نیروهای امنیتی شاهد امنیت پایدار هستیم. خراسانیان رییس شورای شهر سمنان نیز در این جشن گفت: کارگران در مجموعه شهرداری، علاوه بر کسب روزی حلال، اهداف مقدسی در راستای خدمات دهی به عموم شهروندان دارند.

وی با اشاره به گرامیداشت مقان کارگر در سراسر جهان افزود: تفاوت نگاه دنیا با ما این است که نگاه دنیا به کارگر، نگاهی ابزاری است. رییس شورای شهر سمنان خاطرنشان کرد: همه اعضای شورای شهر قدردان زحمات کارگران خدوم شهرداری هستند و تلاش می‌شود تا با پیگیری مسائل و مشکلات این عزیزان، پاسخگوی بخشی از مطالبات بحق آنان باشیم.

دکتر حسین موسوی شهردار سمنان و رییس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان نیز در این آیین با تاکید بر نقش بی‌بدیل کارگران شهرداری در رشد و توسعه شهر، اظهار کرد: یقینا اگر تلاش و همدلی و همراهی کارگران شهری با مدیریت شهری نبود، امروز شاهد اتمام پروژه‌های نیمه کاره و تغییر در ساختار و سیمای شهر نبودیم.

وی با تقدیر از زحمات خانواده کارگران شهرداری، افزود: تمامی تلاش ما در شهرداری و اولویت ما همواره بر انجام پرداختی های به‌موقع و ایجاد رفاه برای کارگران بوده است و خانواده کارگران اطمینان خاطر داشته باشند که رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش آنان دغدغه همیشگی مدیریت شهری و در اولویت است.

رییس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با اشاره به عضویت سمنان در مرکز بین المللی راه ابریشم خاطرنشان کرد: قطعا یکی از ارکان موثر و تاثیرگذار در موضوع راه ابریشم، تکیه بر توان کارگران عزیز و خدوم است که انشالله از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این آیین، از کارگران نمونه شهرداری سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه