Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رنجبر جوان نخبه کرمانی ۷ ثبت اختراع در حوزه داروسازی، لوازم آرایشی، صنایع معدنی و تشخیص هویت داشته است که همگی در زمینه فناوری نانو می باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجوآزاد مهدی رنجبر نخبه کرمانی ضمن معرفی خود گفت: بنده فارغ التحصیل دکترای نانو فناوری و پسادکترای دانشگاه تهران در رشته فناوری می باشم؛ که تا کنون ۷ ثبت اختراع در حوزه نانو داشته ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخترع کرمانی ادامه داد: حوزه فعالیتهای پژوهشی بنده در خصوص داروسازی، لوازم آرایشی، صنایع معدنی، تشخیص هویت می باشد که برخی از این طرحها تاییدیه گرفته و ایزو دریافت کرده اند.


وی در توضیح طرح داروسازی خود اظهار داشت: داروهای ما برای درمان سلولهای سرطانی است زیرا در حوزه نانوفناوری وقتی دارویی داشته باشیم این دارو جذب بیشتر و اثر عملکرد نفوذ بیشتری در سلولها خواهد داشت.


رنجبر بااشاره به ابداع پودری جهت تعیین اثرانگشت مجرمان تشریح کرد: پودری که الان برای تشخیص اثر انگشت استفاده می شود از کشور سوئیس وارد می شود که هزینه آن به ازای هر قوطی یک گرمی سه میلیون تومان می باشد؛ اما پودری که ما ابداع کردیم با وجود کیفیت بالاتر بسیار ارزانتر بوده و صرفه جویی ارزی خوبی برای کشور خواهد داشت.


این جوان نخبه ادامه داد: در حال حاضر در حال رایزنی با اداره آگاهی کرمان و اداره تشخیص هویت جهت عرضه محصول تشخیص اثرانگشت با استفاده از تکنولوژی نانو می باشیم.


این نخبه کرمانی در رابطه دیگر طرحهای به ثبت رسیده خود در حوزه فناوری نانو گفت: ساخت نانو مواد در حوزه پرعیارسازی آهن موضوع تز بنده در مقطع بود که بااستفاده از آن توانستیم عیار آهن را جهت استفاده در صنایع معدنی بالا ببریم؛ همچنین ایده جدیدتر ما کرم پودرهای نانو و مواد ضد آفتاب و ضدچروکهای نانو است که مواد پایه و اولیه آن برای کرمهای آنتی باکتریال و ضد آفتاب استفاده می شود.


وی در پایان ضمن گلایه از عدم اعتمادسازی در ارگانها به نخبگان خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در مراکز تحقیقاتی وجود دارد این است که طرح ها و ایده ها در مرحله آزمایشگاهی می ماند و پیوند درستی بین صنعت و دانشگاه برای به ثمر رساندن ایده ها وجود ندارد که امیدواریم با اعتماد مسئولین به جوانان این مشکل مرتفع شود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد

محقق ایرانی برای پایش تازگی غذاهای دریایی با فناوری نانو و مواد گیاهی، جوهر هوشمند سبز ساخت.

به گزارش ایسنا، اسماء وردیان، محقق مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت ۶ ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بود.

به نقل از ستاد نانو، غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است. برچسب‌های هوشمند با قرارگیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‌کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران