Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@21:57:48 GMT

ادعاهای عربستان و انگلیس فرافکنی است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۲۰۰۳

ائتلاف نظامی عربی به سرکردگی عربستان در یمن، امروز دوشنبه، ادعا کرده مدرکی را که بیانگر نقش ایران در قاچاق تسلیحات به یمن است نشان داده است.
ترکی المالکی سخنگوی این ائتلاف مدعی شد یک فروند موشک ساخت ایران با نوشته‌های فارسی در یمن ضبط شده است و همچنین یک محموله موشکی از طرف ایران پیش از اینکه مورد استفاده حوثی‌ها (نیروهای انصارالله) قرار بگیرد، کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان نیز در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار آن شد تا با فشار بر ایران، این کشور را مجبور کند (به اصطلاح) مسئولیت حمایت از حوثی ها را بپذیرد. در این نامه ادعا شده کشورهایی که همچنان به حمایت از ایران ادامه می دهند به اندازه حوثی ها در افزایش تنش مسئول هستند.
این اتهامات در حالي مطرح شده که ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن تصاویری از شلیک موشکهای بالستیک به مناطق مختلف در عربستان سعودی پخش کرده است. منابع خبری اعلام کرده اند که مهم ترین موشکهای بالستیک شکلیک شده تاسیساتی چون فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض و فرودگاه ابها در استان عسیر عربستان و فرودگاه نجران و چند موضع دیگر را هدف قرار داده است.
البته ائتلاف (به اصطلاح) نظامی عربی به سرکردگی عربستان در یمن، ادعا کرد، هفت موشک شلیک شده نیروهای انصارالله از جمله انهدام موشکی بر فراز ریاض را منهدم کرده است. به گفته این ائتلاف این حمله شهرهای خمیس مشیط، نجران و جیزان را هدف قرار داده بود.
برخی منابع خبری دیگر نیز به نقل از سازمان دفاع هوایی یمن اعلام کرد: پدافند هوایی (ارتش و کمیته های مردمی یمن) به سوی دو فروند جنگنده اف 16 اماراتی بر فراز صنعاء پایتخت شلیک و آنها را مجبور کردند حریم هوایی صنعاء را ترک کنند.
همزمان امارات عربی متحده اعلام کرد دو جنگنده قطری روز دوشنبه «به شکلی خطرناک» به دو هواپیمای مسافربری خطوط هوایی امارات نزدیک شدند. ­به گزارش امروز خبرگزاری فرانسه از ابوظبی، مسئولان هواپیمایی کشوری امارات این ماجرا را که در «حریم هوایی بحرین روی داد و تهدید آشکار و مشخص علیه امنیت هوانوردی غیرنظامی و ناوبری هوایی بود » محکوم کردند. قطر پیشتر در ماه ژانویه و فوریه جنگنده های اماراتی را به نقض حریم هوایی این کشور متهم کرده بود.
پنجم ژوئن 2017، امارات ، عربستان ، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع کردند. این کشورها همچنین حریم هوایی، دریایی و زمینی خود را با قطر مسدود کردند.
تجربه نشان داده است هر گاه عربستان و متحدان اش در منطقه با ناکاهی های متعدد رو برو می شوند با نسبت دادن اتهامات واهی به جمهوری اسلامی ایران فرافکنی می کنند.
در اين ميان آنچه قابل توجه است ادعاي وزير خارجه انگليس است. دیروز دوشنبه بوریس جانسون وزیر امور خارجه و پنی موردونت وزیر توسعه بین المللی انگلیس نیز اعلام کردند :«اگر ایران صادقانه -آن طور که می گوید- تصمیم دارد از راه حل سیاسی در یمن حمایت کند، باید ارسال سلاح را متوقف کند که موجب طولانی شدن مناقشه می شود.»
اتهامات اين مقام انگليسي در حالي است که لندن يکي از مهمترين صادرکنندگان تسليحات نظامي به عربستان و متحدانش است و نتيجه اين حمايت تسليحاتي تا کنون بنا بر گزارش منابع حقوق بشري در اين کشور ده ها هزار نفر بوده است.
از جمله یک مرکز حقوقی در انگلیس ديروز در تازه ترین گزارش اعلام کرد: از آغاز تهاجم نظامی عربستان به یمن 36 هزار و 828 یمنی کشته، زخمی و یا نقص عضو شده اند که شمار زیادی از آنان زنان و کودکان هستند. مرکز قانونی برای توسعه و حقوق با انتشار این گزارش درباره جنایات رژیم سعودی در یمن افزود: عربستان و متحدانش با حمله به یمن، تاکنون 14 هزار و 291 نفر را به قتل رساندند و 22 هزار و 537 نفر را مجروح و معلول کردند .
این مرکز با اشاره به آمار تکان دهنده از جنایات سعودیها در یمن تصریح کرد: ابعاد جنایات رژیم سعودی با سلاحهای غربی مسئولیت همه کشورها و وجدان های بیدار را در توقف این جنایات و پشتیبانی های سیاسی و تسلیحاتی از رژیم سعودی سنگین تر کرده است.

---------------------------------------
عبدالرضا خلیلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان

در نخستین ساعات برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد بزودی دو فروند بالگرد هوایی به استان همدان اضافه شود. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از همدان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، در راستای مذاکرات دو سویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

گفتنی است در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیوز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است، ولی برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات افزوده شدن این دو فروند می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله