Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@05:48:35 GMT

امامزادگان قطب فرهنگی هر منطقه است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۳۹۹۹

امامزادگان قطب فرهنگی هر منطقه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز،امروز در دیدار با مبلغان طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: باید از حضور امامزادگان در مناطق مختلف استان در راستای تبلیغ دین اسلام و اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهایت بهره برداری و استفاده را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش مهم امامزادگان در تبلیغ دین اسلام اشاره کرد و گفت: در چندین سال گذشته حرکات مهمی در راستای معرفی امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته به طوری مردم برخی از آستان مقدس امامزاده ها از جمله امامزاده سیدحمزه تبریز را نمی شناختند اما امروز شاهد زیارت سیل عظیمی از مردم از این امامزاده هستیم.

حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه روحانیت باید در ایام تعطیلات به مراکز تاریخی و فرهنگی نیز مراجعه کنند، ادامه داد: بهترین تبلیغ برای دین اسلام نحوه رفتار، کردار و برخورد با مردم و همچنین اعمال روحانی است که می توانیم با حضور در مراکز تاریخی و فرهنگی، اسلام را تبلیغ کنیم به طوری که بنده در ایام نوروز بارها در این گونه مراکز حضور داشتم و با استقبال گرم مردم و گردشگران مواجه شدم.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه کار مبلغان در طرح آرامش بهاری باید بیشتر بر روی کودکان و نوجوانان متمرکز باشد، تصریح کرد: باید به کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه‌ای داده و آنان را دریابیم چرا که آینده کشور را به دستان آنان خواهیم سپرد بنابراین حضور مبلغان در مراکز تفریحی کار بسیار ارزشمند است و اهمیت این طرح به کودکان و نوجوانان ارزش کار را چندین برابر می کند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه رمز موفقیت مبلغان طرح آرامش بهاری را تبلیغ اسلام برای جوانان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: مبلغان باید توجه کنند که تبلیغشان به دور از هرگونه جناح بندی صورت گرفته و وظیفه آگاه سازی دینی، اعتقادی و سیاسی و همچنین معرفی اهداف انقلاب اسلامی و خط ولایت را به نحواحسن انجام دهند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه روحانی باید به معنای واقعی پدر معنوی تمام افراد و اقشار جامعه باشد، ادامه داد: موفقیت یک روحانی و طلبه انجام صحیح اعمالش است چرا که وقتی مردم با یک روحانی مواجه می شوند گویی با خدا و پیامبرش روبرو می شوند که بنابراین باید بر اعمال و رفتارمان توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کم رنگ شدن روش‌های سنتی تبلیغ نیست، گفت: تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های اثربخش با برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، چراکه اگر در رسانه کم کاری کنیم ضربه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در دنیای امروز تبلیغات در همه عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که این مهم در امور دینی که برنامه زندگی بشر است اهمیت صدچندان پیدا کرده است.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام جامعه قرآنی، کانون مداحان، بسیج، و رسانه‌ها را از جمله پشتوانه‌های مردمی این اداره کل برای اجرای برنامه‌ها عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را با هم برای تبلیغات درست و بهنگام و اثرگذار هماهنگ کنیم.

رحیمی بر تلاش برای بومی‌سازی تبلیغات تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی منبر مجازی بر اساس زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

وی برون‌سپاری فعالیت‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراسم ۱۲ ساعته‌ی نیمه شعبان امسال یک نمونه از این فعالیت‌ها بود که برای اجرای آن از هیئت‌ها و موکب داران دعوت شد و مردم هم مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند و مردم هم علاقه خود را بیش از دیگر برنامه‌ها نشان دادند و برای برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت نیز برای پای کار آوردن جامعه مداحان، اصناف و هیئات مذهبی برنامه‌ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو، استفاده از ظرفیت متدینین، برنامه‌ریزی برای قشر خاکستری و اجرای برنامه‌ها در محیط‌های عمومی‌تر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد