Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 متن این بیانیه به شرح زیر است :

در سال‌های اخیر استادان و دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف ایران در معرض تحریم‌های علمی و محدودیت دسترسی به منابع دانشگاهی به بهانه تحریم کشور بوده‌اند ؛ همه این‌ها باهدف کند شدن حرکت علمی کشور در حوزه‌های مختلف توسط دشمنان ملت انجام‌شده است. فعالیت‌های علمی مجموعه مورد ادعا در سال‌های اخیر کاملاً روشن و نشان از فعالیت علمی معمول دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی تردید اتهامات مطرح‌شده در راستای ارعاب جامعه علمی و جوانان نخبه ای است که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و آپارتاید علمی این کشور مقابله کرده و تلاش می‌کنند ابعاد مختلف سیاست‌های آمریکا را به شکل علمی و با رصد دقیق در ابعاد مختلف رمزگشایی کنند.

اعلام فهرست اخیر تحریمی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه برخی استادان و متخصصین ایرانی به اتهام واهی دسترسی غیرقانونی به داده‌های دانشگاه‌های آمریکایی که مطابق وعده ترامپ در پیام نوروزی وی انجام شد بار دیگر منطق رفتاری این کشور علیه ایران که همان افزایش فشار به بهانه‌های مختلف است را آشکار کرد؛ اقدامات مستبدانه ای که بدون ارائه اسناد و مدارک و انتساب آن به افرادی در داخل کشور و نهادهای حکومتی اکنون تبدیل به رویه‌ای معمول در دولت آمریکا شده که مخالف موازین موردادعای آن‌ها درمورد حقوق اشخاص و نهادها است.

ادعا و صدور حکم تحریمی که بدون اثبات آن مشخصاً به افرادی که مشغول انجام پروژه‌های تحقیقاتی مختلف و کار آکادمیک بوده و اطلاعی از شیوه‌های هک و شبکه ندارند عملیات روانی موهوم و کذبی است که ذات توتالیتری دموکراسی لیبرال را برملا می‌کند.


اما قرارگرفتن در فهرست تحریمی آمریکا - بدون ارائه شواهد و اثبات حقوقی آن - نشان از حرکت در مسیر درست برای تحقق منافع کشور بوده و مسلماً باعث افزایش انگیزه دانشگاهیان و متخصصین و نیز مایه افتخار است. در همین راستا پیگیری و استیفای حقوق کلیه اشخاص وارد شده در لیست تحریمی از جانب وزارت امور خارجه و قوه قضائیه در مراجع بین‌المللی کمترین خواسته‌ بسیج اساتید است که در راستای حمایت از اتباع بخصوص دانشگاهیان ایرانی، مورد انتظار است.


بسیج اساتید کشور به عنوان یک نهاد انقلابی متشکل از بزرگترین قشر نخبه کشور، ضمن محکوم نمودن این اقدام دولت امریکا که نشانه دیگری از بدعهدی و پیمان‌شکنی این دولت زورگو و قانون‌شکن دارد از مسئولین دستگاه قضایی و دیپلماسی کشور مصرانه انتظار برخورد مناسب و حمایت از اتباع جمهوری اسلامی را داشته و پیگیری این امر را تا انتها از وظایف انقلابی و صنفی خود می داند.


همچنین این سازمان به نمایندگی از قریب به چهل هزار عضو هیأت علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور حمایت قاطع و انقلابی خود را از نخبگان و دانشگاهیان مورد تحریم دولت استکباری آمریکا اعلام داشته و لحظه ای از حمایت انقلابی استادان محترم مندرج در فهرست‌سازی های موهوم آن دولت جنایتکار دست برنخواهد داشت و برآن است تا گامی به جلو نهاده و در واکنش به سیاست‌های ارتجاعی و آپارتایدی آن دولت به فکر گسترش بسیج استادان در بین‌الملل اسلامی و کشورهای آزادیخواه باشد.
انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه

فست فود آمریکایی کی‌اف‌سی به علت حمایت مردم مالزی از غزه و بایکوت این فست فود زنجیره‌ای، متحمل ضرر هنگفتی شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، استریتس تایمز به نقل از یک روزنامه چینی (نانیانگ سیانگ پائو) گزارش داد که فست فود زنجیره‌ای «کی اف سی» آمریکا به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی مردم مالزی مجبور شد 108 شعبه خود را تعطیل کند.

این تحریم از زمان آغاز جنگ غزه اعمال شده و زیان‌های زیادی به این فست فود زنجیره‌ای وارد کرده است.

QSR Brands که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود کی‌ اف سی در مالزی است، فعالیت 108 شعبه در سراسر کشور را به حالت تعلیق در آورده است.

مالزی کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را تحریم کرد

QRS امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در پاسخ به شرایط چالش‌برانگیز اقتصادی»، اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای تعطیلی موقت مراکز به منظور مدیریت هزینه‌های رو به رشد کسب‌وکار و تمرکز بر فروشگاه‌های شلوغ کی‌اف‌سی انجام داده است.

بررسی‌های استریتس تایمز در سه شعبه کوالالامپور نشانه‌هایی از تعطیلی موقت آنها داشت. جعبه‌ها داخل رستوران ها چیده شده بود. بر خلاف ادعای شرکت، کارگران فروشگاه‌های همسایه گفتند که یک هفته پیش به دلیل کمبود مشتری تعطیل شده‌اند.

به نوشته روزنامه چینی نانیانگ سیانگ پائو، در ایالت کداح مالزی، 11 فروشگاه کی‌اف‌سی بسته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا