Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:05:12 GMT

واکاوی امتیازات حمایت از کالای ایرانی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۵۷۱۳۹

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، خرید کالای ایرانی در شرایط اقتصادی که کشور ما در آن به سر می‌برد یک امر کاملا عقلانی است که مقام معظم رهبری بارها بر روی آن تاکید کرده اند که متاسفانه مورد غفلت واقع شد و ما شاهد جولان کالاهای وارداتی در بازارهای داخلی هستیم در حالی که کالاهای مشابه داخلی مورد استقبال خریداران قرار نمی گیرد و کشور با مشکلاتی همچون بیکاری مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب تر آنکه این روزها حتی بسیاری از تولیدات داخلی با نام و نشان کالاهای خارجی در بازار عرضه شده و برخلاف بسیاری از کشورهای جهان که تولید داخلی مایه مباهات است برای تولید کننده و فروشنده داخلی، جنس ایرانی مایه مباهات نیست.

رسیدن به جایی که کالای ایرانی مورد استقبال مردم واقع شود دو راهکار دارد. اول اینکه دولت می تواند خرید محصولات خارجی توسط دستگاه های تابعه خود و دستگاه هایی که به نوعی بودجه خود را از دولت دریافت می کنند را ممنوع اعلام کند که این کار پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان کشور اجرایی شد و هیئت دولت در سفر استانی به همدان خرید هرگونه کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود را ممنوع اعلام کرد که این اقدام مثبت دولت گامی بلند در جهت حمایت از کالای ایرانی و توجه به محصولات ایرانی است.
پدیده شوم قاچاق کالا روند توسعه کشور را مخدوش می سازد
حجتالاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس در گفت‌‌وگو با ایکنا اظهار کرد: پدیده شوم قاچاق کالا و ارز می‌تواند روند توسعه در یک کشور را مخدوش سازد و این پیامدها تنها به حوزه اقتصادی محدود نشده، تبعات اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی را نیز در پی خواهد داشت و کیفیت تولیدات داخلی باید افزایش پیدا کند چون مردم از تولیدات باکیفیت و بادوام استقبال می کنند.
وی از لزوم توان رقابت با تولیدات خارجی گفت و خاطرنشان کرد: کالاهای ایرانی باید توان و قدرت رقابت با تولیدات سایر کشورها را داشته باشند و بازاریابی مناسب در داخل و خارج از کشور به نوعی یاری رسان تولیدکنندگان محسوب می شود.
امام جمعه شهرستان هریس یادآور شد: هر کشور نسبت به تولیداتش تعصبی دارد و بدون آن قادر به پیشرفت نخواهد بود.
وی با اشاره به یکی از مهم ترین برنامه های مسئولان کشور افزود: جلوگیری از واردات بی رویه و توسعه تولیدات کالای ایرانی باید از مهم ترین برنامه های مسئولان باشد.
حجت‌الاسلام احمدی از نقش فرهنگسازی در مصرف کالای ایرانی گفت و تاکید کرد: فرهنگسازی مصرف کالاهای ایرانی، افزایش مصرف این کالاها را درپی دارد.

خرید کالای ایرانی اصلی‌ترین راهکار حمایت از تولید کالای ایرانی است
حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امام جمعه شهر سردرود در گفت‌ وگو با ایکنا اظهار کرد: خرید کالای ایرانی اصلی‌ترین راهکار حمایت از تولید و اشتغال و تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی است که این مهم در گرو جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است و اگر واردکننده کالا باشیم، نتوانسته ایم تولیدات غیرنفتی را افزایش دهیم و تحرکی در مملکت ایجاد نشده است.
وی خرید کالای ایرانی را در بالا بردن توان اقتصادی کشور تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: خرید کالای ایرانی در بالا بردن توان اقتصادی و صنعتی کشور بسیار موثر است و در تولید ناخالص ملی، رشد اقتصادی، جلوگیری از خروج ارز و صرفه جویی ارزی نقش موثری دارد.
حجت الاسلام جلیلی با اشاره به نقش رسانه در مصرف کالای ایرانی ادامه داد: فرهنگ مردم در مصرف کالای ایرانی را می توان از طریق رسانه و تحریک غیرت ایرانی افزایش داد.
امام جمعه شهر سردرود یادآور شد: مصرف کالای ایرانی راهکار عمومی جامعه برای حمایت از کالای ایرانی و پاسخی به تحریم های ظالمانه است.
وی افزود: تولیدکنندگان با افزایش کیفیت تولیدات خود، می توانند آنها را در سطح بین المللی ارایه دهند.
حجت الاسلام جلیلی کیفیت کالا را حق مصرف کننده دانست و تاکید کرد: کیفیت کالا حق هر مصرف کننده ای است و مشتری حق دارد در قبال هزینه ای که میکند کیفیت خوبی را دریافت کند و این نکته ای است که همه تولیدکنندگان داخلی باید مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۵۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور شامگاه یکشنبه در جلسه خرید محصولات زراعی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت جلسات کارگروه خرید محصولات کشاورزی استان بر ساماندهی مراکز خرید، نظارت بر فرآیند خرید و تسهیل در امور کشاورزان در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد.

خیریانپور با اعلام رضایتمندی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته و قدردانی از تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزارتن گندم و بیش از ۹ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد و در سال زارعی جاری نیز امیدواریم این ارقام افزایش پیدا کند.

خیریانپور با تاکید بر اینکه در استان مازندران سالانه حدود ۴۸۰ هزارتن گندم برای مصرف انسانی مورد نیاز است، تصریح کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌بایست بخش زیادی از این گندم را در مزارع داخل استان تأمین کنیم.

وی با تاکید بر نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: استان مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه اول را دارد و این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید کالاهای اساسی مورد نیاز استان را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با توجه به اینکه زمان آغاز برداشت گندم در استان نیمه دوم خرداد می‌باشد، افزود: کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم خودداری نمایند، برنامه ریزی ها به گونه‌ای خواهد بود که از نیمه دوم خرداد ۳۲ مرکز خرید بنا به اعلام جهاد کشاورزی هر شهرستان آمادگی لازم را برای آغاز عملیات خرید تضمینی گندم خواهند داشت.

وی از فرمانداران شهرستان‌هایی که به نوعی درگیر خرید هستند خواست، با تشکیل جلسات مستمر و منظم و با همکاری لازم با اداره کل غله و خدمات بازرگانی به روند مطلوب عملیات خرید کمک کنند.

خیریانپور با تاکید بر ضرورت ثبت مشخصات مزارع کشاورزان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ضمن درخواست از کشاورزان برای ثبت مشخصات مزارع خود قبل از برداشت محصول، از سازمان جهاد کشاورزی خواست هرچه زودتر اقدامات لازم را جهت نهایی کردن اطلاعات این سامانه انجام دهد تا کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکلی نشوند.

کد خبر 6097690

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • تولیدات فاخر علمی از اهداف مهم بنیاد ملی علم
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • لیورپول 4-2 تاتنهام: افسوس برای امتیازات از دست رفته!
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟