Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مبارزه با واردات بی رویه و قاچاق کالا نخستین گام در حمایت از تولید داخلی است که بایستی به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک اظهار داشت: با توجه به نام گذاری سال جاری تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اصلی ترین قدم در این راستا جلوگیری از قاچاق کالا و واردات محصولاتی است که در داخل تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آحاد جامعه به ویژه مسئولان باید در این زمینه به طور جدی برنامه ریزی، سرمایه گذاری و اقدام کنند و اینگونه نباشد که در حد شعار به این مساله پرداخته شود.

دری نجف آبادی بیان کرد: از سوی دیگر باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در کشور ترویج شود  تا اقبال عمومی نسبت به این موضوع افزایش پیدا کند.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: برای تحقق این مساله ضروری است که تولیدکنندگان داخلی افزایش کیفیت محصولات تولیدی و رقابت پذیری تولیدات خود را ارتقا دهند تا بتوان فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را اشاعه داد و این مهم نیازمند عزم جدی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات برخی از صنایع استان مرکزی که طی سال های گذشته خصوصی سازی شده و هم اکنون با چالش هایی روبرو هستند، تصریح کرد: تجربه استان مرکزی در رابطه با خصوصی سازی صنایع نشان داده که این اقدام نه تنها مشکلی را از واحدهای صنعتی رفع نکرده بلکه باعث بروز مشکل شده است.

دری نجف آبادی ادامه داد: با توجه به این مشکلات که هنوز هم تدبیر کارسازی برای رفع آنها اتخاذ نشده و به قوت خود باقی است، انتظار می رود مسئولان کشور در سال جاری، اقدام پیگیرانه و جدی در این زمینه به انجام برسانند و دولت و مجلس این مهم را در دستور کار قرار دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه همه ما باید در راستای حفظ دستاوردها و داشته های ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی همت داشته باشیم، گفت: این دستاوردها به سختی و با خون شهدای گرانقدر به دست آمده و امروز که دشمن با تمام توان تلاش دارد آن را از ما بگیرد، باید با هوشیاری این دسیسه ها را بی اثر کنیم و در مسیر پیشرفت و توسعه قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان نیز باید بدانند که دست آنها برای امت و نظام اسلامی ایران رو شده و به این سبب آحاد جامعه برای مقابله با دشمنی ها آماده و منسجم هستند.

دری نجف آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه امروز جلوگیری از ریخت و پاش و اسراف ضرورت جامعه است، بیان کرد: یکی از عرصه هایی که در کشور به شدت نیازمند رعایت صرفه جویی در آن هستیم، مصرف آب است، در این زمینه استان مرکزی نیز مستثنی نیست، چراکه در سال زراعی جاری با کمبود بارش در سطح استان مواجه هستیم.

امام جمعه اراک ادامه داد: این مساله در راستای جلوگیری از بروز بحران شدید کمبود آب در سال های آتی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد وگرنه با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین با اشاره به ماه رجب و فرارسیدن موعد برگزاری آئین معنوی اعتکاف تصریح کرد: همه ما باید از این ماه پربرکت در راستای تهذیب نفس و توبه به درگاه خداوند متعال بهره بگیریم و از برکات معنوی این ماه به نحو مطلوب برخوردار شویم.

دری نجف آبادی با اشاره به فرارسیدن روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه عنوان کرد: ۱۲فروردین که به نام روز جمهوری اسلامی نام گذاری شده یادآور حضور میلیونی مردم ایران و رای حداکثری به جمهوری اسلامی است که باید این داشته ارزشمند را حفظ کنیم، در روز ۱۳فروردین نیز که به نام روز طبیعت نام گذاری شده، انتظار می رود مردمی که در دامان طبیعت حضور می یابند، از آسیب به عرصه های طبیعی خودداری کرده و به محیط زیست صدمه وارد نکنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند زیرا منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد.

وی تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر در تولیدات تراکتور توانمند شده ایم و قدرت داریم و بهترین تراکتور دنیا را تولید می کنیم که از واردات نمی ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وی افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی هایی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب باز کرده ام.

علی‌آبادی اضافه کرد: وقتی تراکتورهای ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد، چرا باید به فکر واردات باشیم؟

وی گفت: در این تفکر حتما روزنه ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

این مقام ارشد کشور در حوزه صنعت با بیان اینکه تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور به شمار می رود و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می کند، اظهار کرد: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه های تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود .

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی نیز گفت : از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گذشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده اضافه کرد : وزارت صمت و زیر مجموعه های آن در مباحث ارزی بیشترین همراهی را با تراکتورسازی دارند اما متاسفانه نامه های ما در بروکراسی هایی بنام بانک مرکزی خاک می خورند و این گروه نمی تواند از ارزی که حاصل کرده بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد