Web Analytics Made Easy - Statcounter

میر موسی انیران روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازه زمانی اول تا پایان روز10 فروردین سال جاری 40 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این گنبد بازدید کردند که پیش بینی می شود این رقم تا پایان تعطیلات نوروزی به 65 هزار بازدید کننده برسد.
وی یادآوری کرد: آمارها نشان می دهد شمار گردشگران داخلی و خارجی بازدید کننده از گنبد تاریخی سلطانیه در مجموع تعطیلات نوروزی سال گذشته 43 هزار نفرثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انیران افزود: گردشگرانی از کشورهای آلمان، فیلپین ،چین ، فرانسه، رومانی و ایتالیا در مدت یاد شده (اول تا 10 فروردین امسال) از بزرگترین گنبد جهانی سلطانیه بازدید کردند که تعداد انها نیز روند افزایشی دارد.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: با احیای ورودی شمالی گنبد سلطانیه بازدید از مسیر دسترسی این بخش و غرفه های صنایع دستی ، ماندگاری گردشگر را به مدت هفت ساعت افزایش داده ، درحالی که این میزان در گذشته حدود سه تا چهار ساعت بود.
وی بیان کرد: در صورتی که در گذشته، گردشگران داخلی و خارجی از بخش غربی گنبد وارد می شدند و بدون بازدید از سایت باستان شناسی، در زمان کوتاهی از بخش های مختلف این اثر تاریخی بازدید میکردند.
انیران افزود: امسال در ایام نوروزو برای رونق بخشی به اقتصاد شهرستان سلطانیه و از طرفی معرفی صنایع دستی استان فروشگاههای موقتی نیز در گنبد سلطانیه دایر شد که استقبال چشمگیر گردشگران را به دنبال داشت.
وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی ها تلاش می شود که فروشگاههای صنایع دستی بصورت دائمی در محوطه گنبد سلطانیه دایر شود که تحقق این امر در جذب گردشگران تاثیر بسزایی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال استان زنجان ایتالیا ایران چین صنایع دستی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

ورودی پروازهای داخلی:

خروجی پروازهای داخلی:

ورودی پروازهای خارجی:

خروجی پروازهای خارجی:

 

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت