Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:55:41 GMT

غنابخشی به آیین عتکاف رویکرد متولیان باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۴۳۵۱

غنابخشی به آیین عتکاف رویکرد متولیان باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش و تأثیر آیین معنوی اعتکاف در ارتقای بعد دینی جامعه، گفت: باید غنابخشی و محتوادهی به این مراسم معنوی رویکرد متولیان و دست‌اندرکاران باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی خادمی، در نشست هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف، با اشاره به آمادگی مساجد استان برای برپایی آیین اعتکاف در ایام البیض، اظهار کرد: بر اساس برنامه این مراسم از سیزدهم تا پانزدهم رجب در ۱۵۰ مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سنت پسندیده اعتکاف دارای فضایل زیادی بوده و در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است؛ ازاین‌رو هرساله شاهد حضور اقشار مختلف مردم در این برنامه معنوی هستیم.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: امیدواریم امسال نیز بتوانیم قدم‌های شایسته‌ای در مسیر برنامه‌های پرمحتوا و اثربخش اعتکاف برداریم.

خادمی با قدردانی از متولیان سال‌های گذشته این سنت حسنه، اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد ثمردهی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در مساجد سطح استان خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی‌شده در مراسم اعتکاف سال ۹۷، گفت: تجربه نشان داده است حضور مردم و سپردن امور این چنینی به آنها در مسیر برگزاری بهتر این مراسم همیشه مثمر ثمر بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های مناسب در ایام میلاد حضرت زهرا (س) در استان، افزود: حضور روحانیون و طلاب در مراسم معنوی میلاد حضرت زهرا (س) موجب بصیرت افزایی و آشنایی جامعه امروز به‌ویژه دختران جوان با سیره و روش زندگی ایشان شده است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: برگزاری محافل و مجالس مذهبی و انتشار احادیث و سیره زندگی حضرت زهرا (س) می‌تواند جامعه زنان را به‌سوی سلامت هدایت کند.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کار‌های مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز /۱۳ اردیبهشت/ در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین برگزار شده است.

وی اضافه کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برپا خواهد بود که ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع فرهنگی و هنری نیز در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در برگزار خواهد شد.

خزائلی گفت: این جشنواره نیز از امروز تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا دایر شده و در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده است، ویژه برنامه آن نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران رو به رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این ۲ رویداد انجام شده، شاهد حضور گسترده علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آیین سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ (َُع)
  • آیین تجلیل از جانبازان تیپ ۵۵ هوابرد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود