Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۵۲ هزار میهمان نوروزی از مجموعه جهانی بیستون در استان کرمانشاه بازدید کردند.

ایران آنلاین /«جلیل بالایی»، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای نوروز امسال تا پایان یازدهمین روز از فروردین، 52 هزار و 123 گردشگر و میهمان نوروزی از مجموعه تاریخی بیستون بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به استقبال گسترده گردشگران نوروزی از نوروزگاه محوطه جهانی بیستون اشاره و عنوان کرد: این نوروزگاه از روز دوم تا پایان یازدهم فروردین هر روز در دو نوبت صبح و عصر اجرای برنامه داشته است. این نوروزگاه صبح‌ها برنامه‌های آئینی و سنتی و عصرها از ساعت 16 تا 18 موسیقی محلی، کمدی و مسابقه در دو بخش بزرگسالان و کودکان را اجرا می‌کرد.
بالایی به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در این محوطه جهانی اشاره کرد و افزود: در مجموع 40 غرفه و سیاه چادر عرضه صنایع دستی، سوغات، آش‌ و شیرینی‌ محلی در این محوطه جهانی برپا شد. یکی از اقدامات انجام شده در داخل محوطه استفاده از اسب و کالسکه برای جابه‌جایی مسافران نوروزی بود که استقبال خوبی هم از آن به عمل آمد./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان