Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:45:54 GMT

آثار معنوی دعا برای امام مهدی(عج)

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۲۹۰۲

آثار معنوی دعا برای امام مهدی(عج)

خبرگزاری شبستان: یکی از آثار دعا برای حضرت صاحب الزمان (عج) تعجیل در فرج و ظهور اوست زیرا اگر دعا برای ظهور آن حضرت(عج) از جانب مومنین با آداب و شرایط استجابت مربوط به آن انجام پذیرد حتما مورد اجابت الهی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آثار دعا برای امام عصر (ع) اظهار و اعلام محبت قبلی نسبت به آن حضرت(عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روایاتی(۱) که در فضیلت سخن گفتن و شعر گفتن و بیان فضایل ائمه معصومین (ع) وارد شده بر آن دلالت دارد.

 

زنده نگه داشتن مسئله امامت شیعه از مسایل بسیار ضروری و مورد تصدیق عقلانی شرع است(۲) و دعا برای امام زمان (عج) در راستای همین مهم قابل ارزیابی است.

 

ادای حقوق بسیاری که آن حضرت(عج) برای ما دارند دعا کردن برای او را بر ما فرض و لازم می سازد و دعاهای ما دارای این فایده می باشد که بعضی از حقوق بسیار آن امام(عج) بر ما به وسیله دعا ادا می شود.

 

دعا برای آن حضرت(عج) این فایده را دارد که او نیز برای یاری دهنده و دعاکننده اش دعا می کند(۳) زیرا این دستور دینی ماست.(۴)

 

از دیگر فواید دعا برای آن حضرت(عج) تقرب دعاکننده به خداوند متعال است زیرا ائمه اطهار (ع) وسیله های تقرب و وصول الی الله هستند.(۵)

 

از آثار دعا برای امام زمان (عج) دفع بلا و وسعت رزق است و روایات متعددی برای این مهم می باشد.(۶)

 

از فواید دعا برای حضرت ولیعصر (عج) امکان تشرف به محضر مبارکش و درک توفیق زیارت و ملاقات آن امام(عج) می باشد.

 

یکی از آثار دعا برای حضرت صاحب الزمان (عج) تعجیل در فرج و ظهور اوست زیرا اگر دعا برای ظهور آن حضرت(عج) از جانب مومنین با آداب و شرایط استجابت مربوط به آن انجام پذیرد حتما مورد اجابت الهی قرار گرفته و امر خداوند در مورد ظهور مبارکش زودتر تحقق می یابد و احادیثی بر این مطلب گواه است(۷) و اعتقاد شیعه به مسئله وداع در امور موقوفه این امر را تایید می کند.(۸)

 

از دیگر فواید دعا برای ولیعصر (عج) نورانیت قلب دعاکننده و کسب نور از آن نور فروزان الهی است. اشراق نور امام بر قلب مومن درخشنده تر از خورشید نورافشان است.(۹) طول عمر از دیگر منافع و آثار دعا کردن بر امام زمان (عج) است و روایات متعددی بر این امر دلالت صریح دارد.(۱۰)

 

دعا برای حجت بن الحسن(عج) نصرت و یاور الهی را برای دعاکننده به ارمغان می آورد و نصرت ائمه اطهار(ع) با زبان که دعا کردن نیز از مصادیق آن است، موضوع نصرت الهی خوانده می شود.(۱۱)

 

پی نوشت ها:

۱.بحارالانوار،ج ۲۶،ص۲۲۷

۲.لثالی الاخبار،ص ۴۷۶

۳.مهج الدعوات ص ۳۰۲

۴.نسا۸۶

۵.تفسیربرهان ج۱،ص۴۶۹

۶. وسایل الشیعه ج۴،ص۱۱۴۶

۷.بحارالانوار،ج۸۶،ص۶۱-۷۷

۸.بحارالانوار،ج۲،ص۱۵۴

۹.کافی،ج۱،ص۱۴۷-مره العقول،ج۲،ص۱۲۵

۱۰.کافی،ج۱،ص۱۹۴

۱۱.مکارم الاخلاق،ص۲۹۸

*برگرفته از «زبور نور( هزار و یک نکته از زندگانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه)»، محمدرضا رمزی اوحدی

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسلام مساجد مراسم اعتکاف ایام نوروز ۹۷ اعتکاف روز طبیعت مسجد مسلمانان شیراز مسجد طراز اسلامی انتظار فرج دعا مهدویت کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی