Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:30:18 GMT

75 هزار گردشگر نوروزی از کنگاور بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۲۹۵۵

75 هزار گردشگر نوروزی از کنگاور بازدید کردند

کرمانشاه- ایرنا- دبیر ستاد خدمات سفر کنگاور گفت: از 28 اسفند 96 تا پایان روز سیزدهم فروردین امسال، 75 هزار گردشگر نوروزی از جاذبه های تفریحی، تاریخی، مذهبی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

منوچهر پاشایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت، یک هزار و 300 مسافر از دیگر استان های کشور وارد کنگاور شده و در مراکز اقامتی این شهرستان اقامت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس آمارهای ستاد خدمات سفر شهرستان، بیشترین بازدید مسافران نوروزی به ترتیب از معبد آناهیتا (بزرگترین بنای سنگی کشور)، روستای هدف گردشگری فش و گودین تپه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 15 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین طبیعت زیبای منطقه سرخلج، سراب های ماران، قره گزلو، بابا علی، کبوترلانه و کارگاههای سازهای سنتی روستای هدف گردشگری فش و دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان کنگاور مورد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کنگاور اظهار کرد: تعداد 45 مورد سرکشی و بازدید از روند خدمات رسانی از سوی اعضای ستاد خدمات سفر از مکان های گردشگری، جاذبه های تفریحی، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی، رستوران ها و غذاخوری های بین راهی این شهرستان در چند روز اخیر انجام شده است.
وی با تاکید بر وجود امنیت پایدار در کنگاور یادآور شد: این امنیت مطلوب باعث شده شمار زیادی از مسافران نوروزی کنگاور را به عنوان مقصد گردشگری در تعطیلات انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: جاذبه های طبیعی، تاریخی و ارزش های غنی فرهنگی شهرستان و نیز مهمان نوازی مردم موجب شده مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران اسلامی در این ایام به کنگاور سفر کنند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نوروز97 معبد آناهيتاكنگاور مسافران نوروزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره چومچه خاتون در ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان کوثر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهمین جشنواره چومچه خاتون یا طلب باران روز ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر گیوی شهرستان کوثر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره هر ساله و بر اساس یکی از آئین‌های ریشه‌دار استان برگزار می‌شود که امسال دهمین دوره آن همراه با معرفی سایر آداب و رسوم شهرستان کوثر و با برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگری و به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان، جشنواره‌های متعددی را در نظر گرفته‌ایم که در همین راستا جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون در شهرستان بیله‌سوار و جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان گرمی طی روزهای گذشته برگزار شد.

محمدی ادیب با اشاره به سایر جشنواره‌های پیش‌رو، ادامه داد: جشنواره طبخ آبزیان با همکاری اداره کل شیلات در شهرستان مشگین‌شهر و جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر، نیز برای روزها و ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 751532

دیگر خبرها

  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه