Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@20:55:26 GMT

اخبار کوتاه استان یزد در سیزدهم فروردین

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۹۴۱۵

اخبار کوتاه استان یزد در سیزدهم فروردین

سیدمحسن ابطحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احمد و محمد علی دهقان هرکدام 12ساعت آب چاه کشاورزی خود را برای توسعه عمرانی و فرهنگی تکیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای صفی آباد وقف کردند.
وی اظهارکرد: یکهزار موقوفه در شهرستان ابرکوه به ثبت رسیده است که درآمد 65 درصد این موقوفه ها صرف مجالس روضه خانی، عزاداری سیدالشهدا(ع) و امور دینی می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابطحی یادآور شد: در سال 1396، چهار مورد وقف شامل یکباب منزل مسکونی، یک قطعه باغ، 2 قطعه زمین جمعا به ارزش سه میلیارد ریال درسامانه ملی اوقاف در ابرکوه به ثبت رسیده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در خصوص طرح آرامش بهاری نیز گفت: با افزایش 10درصدی مسافران و گردشگران نوروزی در بقاع امامزادگان در ابرکوه، 48 هزار زائر در برنامه های فرهنگی پنج امامزاده واجب التعظیم و شاخص شهرستان ابرکوه شرکت کردند .
شهرستان ابرکوه دارای یکهزار موقوفه است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/
****
همزمان با سومین روز اعتکاف در ماه رجب آیین اعمال ام داوود عصر دوشنبه در 170 مسجد استان یزد برگزار شد.
در آئین ام داود استان یزد افزون بر 15 هزار نفر از اقشار مختلف مردم و به خصوص معتکفان در فضایی معنوی به راز و نیاز با حضرت حق پرداختند.
اعمال ام داوود از دعاهای معروف ماه رجب است که به برپایی آن تاکید شده و این عمل از سوی حضرت امام جعفر صادق(ع) به ام داوود تعلیم داده شده است.
عمل ام داوود که عمده اعمال نیمه ماه رجب است برای برآمدن حاجات و دفع ظلم ظالمان موثر است که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می شود.
امسال در استان یزد در مجموع 12 هزار و 500 نفر در 170مسجد شهر و روستای استان معتکف شدند که 70 درصد آنان بانوان بودند.
مراسم معنوی اعتکاف از روز 13 رجب آغاز شده و شامگاه امشب/دوشنبه/ به پایان می رسد .
7536/ 6014/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اداره اوقاف و امور درآمد شاخص کشاورزی یزد موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟

به گزارش «مبلغ»، متن پرسش و پاسخ مطرح شده بدین شرح است:

سوال: آیا اجاره اراضی موقوفه (وقف خاص اولاد ذکور) به مدّت ۹۰ سال برای بنای مسجد و مصلّی و حسینیّه جایز است؟ اگر صحیح است مشروط به چه شرایطی می باشد؟

پاسخ: اجاره های بلند مدّت بر خلاف مصلحت وقف است و جایز نیست، باید چند سال به چند سال تجدید شود و استفاده از آن برای مسجد و مصلّی و حسینیّه مانعی ندارد،هرچند جریان احکام مسجد بر آنها مشکل است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898873

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت