Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@08:08:00 GMT

جمع آوری ۳۰ تن زباله از مناطق جنگلی حاشیه دریاچه سد سردشت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۷۹۷۲

جمع آوری ۳۰ تن زباله از مناطق جنگلی حاشیه دریاچه سد سردشت

شهردار سردشت از جمع آوری ۳۰ تن زباله و پاکسازی بیش از ۲۰ کیلومتر از مناطق جنگلی و تفرجگاهی این شهرستان، با همکاری نیروهای خدمات شهری و جمعی از شهروندان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “جلال احمدی” شب چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بُلفَت با بیان اینکه زباله ها حاصل ریخت و پاش پسماندهای شهروندان در روز طبیعت بود، گفت: تلاش برای حفاظت از محیط زیست بایستی از درب منزل شروع و در نهایت شهر و طبیعت را دربرگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار سردشت اظهار کرد: روزانه حدود ۶۰ تن زباله در شهر سردشت توسط ۴۰ نفر از نیروهای خدماتی با ۸ دستگاه سبک و سنگین جمع آوری می شود که حجم این مقدار از زباله ها بیش از حد استاندارد است.

احمدی اضافه کرد: در روز طبیعت بیش از یک تن و نیم کیسه پلاستیکی برای جمع آوری زباله تحویل خانوارها شد که تا ساعت ۱۲ شب بیش از ۸ تن زباله در اختیار ماشین آلات شهرداری قرار گرفت و در محل زباله های شهر دفن شد.

وی در رابطه با جمع آوری زباله های عفونی هم تصریح کرد: طبق قانون مدیریت پسماند مراکز درمانی تولیدکننده زباله های عفونی موظف به بی خطرسازی این نوع از زباله ها هستند که دستگاه آن در بیمارستان سردشت مستقر است و شهرداری هم به علت کم بودن این نوع از زباله ها هفته ای یکبار اقدام به جمع آوری و دفن آنها می کند.

بر اساس گزارش بُلفَت، یکم تیرماه سال ۹۶ آبگیری سد سردشت با هدف تنظیم آب و اجرای نیروگاه‌های برق آبی در شهرستان سردشت شروع شد که به فاصله حدود ۲۶ کیلومتر دریاچه زیبایی در پشت سد به وجود آمده و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود قلیزاده اظهار کرد: قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد و ما برای بازدید خبرنگاران از این منطقه آماده برگزاری تور رسانه‌ای هستیم.

وی خاطرنشان کرد: درختان جنگلی فندقلوی نمین سالیان سال مورد حفاظت ماموران یگان حفاظت قرار دارد و تصاویر منتشر شده از درختان جنگلی قطع شده مربوط به منطقه سوهای نمین نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اخیرا تصاویر قطع درختان جنگلی منطقه سوهای نمین در برخی از کانال‌های مجازی با عنوان نابودی درختان جنگلی فندقلو منتشر شده است که بعد از بررسی کارشناسی و پایش منطقه مورد ادعا، مشخص شد هیچ گونه قطع درختان در این منطقه رخ نداده است.

قلیزاده ادامه داد: ادعای قطعی درختان جنگلی و انتشار تصویر هوایی آن از سوی کانال‌های مجازی مربوط به حوزه استحفاظی گیلان است و مربوط به محدوده جنگلی فندقلو در استان اردبیل نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: برای اثبات واقعیت و رد ادعای کانال‌های مجازی مبنی بر قطع گسترده درختان جنگلی آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

قلیزاده تصریح کرد: از انتقاد و نقد سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و معتقدیم با نقد سازنده و پویا می‌توان مشکلات و کاستی‌های موجود را برطرف کرد.

وی اظهار کرد: آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

کد خبر 6097904

دیگر خبرها

  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان
  • فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه همه مناطق استان را دربرمی گیرد
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • دستگیری یک قاچاقچی چوب در سوادکوه