Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دکتر براری، رئیس سازمان فضایی ایران در دیدار با کارکنان این سازمان، ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های کارکنان این سازمان در سال گذشته، سال پیش رو را سالی پر تلاش برای سازمان فضایی ایران دانست و افزود: بخش خصوصی توانمندی‌های قابل قبولی در این حوزه دارد و این ظرفیت وجود دارد تا در همه ارکان چرخه فناوری فضایی حضوری حداکثری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و نیروی متخصص آن، اظهار کرد: با توجه به اقتصاد نوظهور فضایی و توسعه روزافزون اپلیکیشن‌های کاربردی متفاوت در این حوزه، سازمان فضایی ایران بستر لازم جهت حضور و فعالیت کارآفرینان، نوآوران و متخصصین دانشگاهی را جهت توسعه کسب و کارهای فضاپایه فراهم خواهد کرد تا این کسب و کارها رونق گرفته و به ارائه خدمات کاربردی جدید به جامعه بپردازند.

رئیس سازمان فضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین پروانه اپراتوری ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی اظهار کرد: با تدوین پروانه‌های بهره‌برداری از ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، تلاش خواهد شد زمینه ورود و سرمایه‌گذاری در حوزه فضایی کشور توسط بخش خصوصی فراهم شود و این امر منتج به شکل‌گیری و توسعه اقتصاد فضایی و ظهور بخش خصوصی قدرتمند در تمام حوزه‌ها اعم از ساخت، خدمات پرتاب و راه‌اندازی ایستگاه‌های زمینی خواهد شد.

دکتر براری از حوزه بین‌المللی به عنوان شتاب‌دهنده این جهت‌گیری‌ها یاد کرد و با اشاره به لزوم صادرات فناوری به دیگر کشورها، گفت: سازمان فضایی ایران بستر لازم برای حضور موثر و نقش‌آفرینی بخش خصوصی را فراهم خواهد کرد و با توجه به مزین شدن سال ۹۷ به نام "حمایت از کالای ایرانی" از سوی رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های ایشان در خصوص رونق اقتصادی و معیشت، باید حوزه فضایی کشور هم برنامه قابل قبولی در جهت تحقق این اهداف ارائه و گزارش کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت‌های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر گفت: توسعه راه‌های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده افزود: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح‌های این بخش تامین بودجه می‌شوند.

وی اضافه کرد: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی انژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح‌های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیرو‌ها در صنایع بویژه پتروشیمی‌ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می‌کنند و در افزایش استخدام نیرو‌های بومی اهتمام می‌ورزند.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود