Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@19:21:26 GMT

بازدید گردشگران خارجی از کاشان 14 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۰۸۰۲

بازدید گردشگران خارجی از کاشان 14 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، محسن جاوری روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: چهار هزار و 107 نفر از ملیت ها و کشورهای گوناگون در تعطیلات نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان کاشان دیدن کردند که این آمار سال گذشته حدود سه هزار و 602 نفر بود.
وی افزود: اقامت گردشگران خارجی در هتل ها، اقامتگاه های سنتی و هتل آپارتمان های این شهرستان در نوروز 97 نیز در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 32 درصد افزایش داشت که بیشتر آنها در اقامتگاه های سنتی اسکان یافته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد: 470 هزار و 281 نفر گردشگر داخلی نیز در مجموع از 28 اسفندماه تا پایان سیزدهم فروردین از اثرها و بناهای تاریخی این شهرستان دیدن کردند که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشت.
او اضافه کرد: اقامت گردشگران داخلی نیز در هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و سنتی، میهمانسراها، میهمانپذیرها و زائرسراهای کاشان به نسبت نوروز گذشته از افزایش 32 درصدی برخوردار بود.
جاوری گفت: مجموعه جهانی باغ فین کاشان در نوروز 1397 همچنان در صدر اثرهای تاریخی پر بازدید بود، به گونه ای که روزانه افزون بر 21 هزار نفر از این اثر ارزشمند دیدن می کردند.
به گفته وی، بیش از یک هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده که 320 مورد آن تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اصفهان تعطیلات نوروزی جاذبه های گردشگری صنایع دستی و گردشگری نوروز موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتطارات تورمی کم شد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند