Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@02:54:12 GMT

بارسا- رم؛ 53 یا 87؟

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۹۰۴۲

به گزارش ایلنا، در کمتر از 3 دقیقه به پایان مسابقه در سانچس پیسخوان، بارسلونا دو گل از سویا عقب بود و داشت نخستین شکست فصلش را در لالیگا متحمل می‌شد. وقتی اسکوربرد ثانیه 12 از دقیقه 88 را نشان می‌داد آنها مساوی بودند. سوارس از یک کرنر گل زد و یک مسی نیمه آماده، که تنها نیم ساعت در میدان بود، از بیرون محوطه جریمه گل دوم را به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن دقیقه دیوانه‌واری بود که شایسته تبدیل شدن به تیتر اول رسانه‌ها را داشت چون به بارسلونا اجازه داد به مسیر خود در جهت تبدیل شدن به نخستین تیمی که بدون شکست قهرمان لالیگا می‌شود ادامه دهد اما این 87 دقیقه قبلی بود که به رقبای بارسلونا در لیگ قهرمانان امید خواهد داد.

 در میان تمام واژگانی که می‌شود برای توصیف عملکرد بارسلونا تا این مقطع از فصل استفاده کرد «محکم» واژه مناسبی است اما نمایش این تیم مقابل سویا هر چیزی بود جز محکم. بعد از نیم ساعت اول که دو تیم پایاپای بازی کردند، بارسلونا در خط دفاعی‌اش بارها و بارها در معرض تهدید واقع شد، هم از میانه میدان و هم از ضدحملات. سویا بازی را با 21 شوت به پایان رساند و فقط به خاطر کم دقتی بازیکنان خودش بود که از کسب پیروزی و یکسره کردن کار بارسلونا وقتی که 2 بر صفر جلو بود باز ماند چون یکی پس از دیگری موقعیت گلزنی داشت. حتی ارنستو والورده، سرمربی کاتالان‌ها هم در پایان بازی به خوش‌شانس بودن تیمش برای فرار از شکست اعتراف کرد.

مأموریت والورده پیش از بازی امشب تیمش برابر رم در نوکمپ در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا این است که دلیل افت عملکرد تیمش در سانچس پیسخوان را پیدا کند. این تیم در فصل جاری لالیگا در 30 بازی تنها 15 گل خورده است که شامل دو گل بازی‌اش برابر سویا هم می‌شود. بارسا در این فصل لیگ قهرمانان در 8 بازی‌اش هم تنها دو گل خورده است اما عملکردش در بازی شنبه شب یک پسرفت به شب باخت‌‌‌های سنگینش مقابل پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس بود. چرا؟ یکی از دلایلش می‌تواند این باشد که ذهن بازیکنان بارسلونا هنوز از فکر بازی‌های ملی و وقفه هفته فیفا خارج نشده و روی مأموریت باشگاهی‌شان تمرکز ندارند. البته فرضیات دیگری هم محتمل است. خستگی ناشی از حضور متوالی مهره‌های کلیدی در طول فصل و استراحت کم آنها در فصلی که تا اینجای آن بارسا 48 بازی از جمله دو بازی سوپرجام انجام داده، می‌تواند یکی دیگر از عوامل باشد.

غیبت مسی و سرخیو بوسکتس در یک ساعت اول بازی و البته ناآمادگی دو مدافع میانی تیم جرارد پیکه و ساموئل اومتیتی هم مزید بر علت شد تا بارسلونا ضعیف‌تر از همیشه بازی کند. شاید بارسلونا بیش از اندازه سهل‌انگاری کرد؟ سویا در این فصل از لالیگا در اوج نبوده و بارسلونا قبل از این بازی در صدر جدول حاشیه امنیتی 11 امتیازی داشت.

شاید همین موضوع سبب شده بود که بارسا میزبانش را دست‌کم بگیرد. شاید هم آنها ذهن‌شان را روی بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل رم متمرکز کرده بودند.

والورده اما در عین حالی که باید مطمئن شود تیمش بار دیگر چنین بازی ضعیفی را ارائه نمی‌کند، باید سعی کند نکات مثبت بازی تیمش مقابل سویا را هم برجسته کند. بوسکتس دوشنبه به تمرین‌های گروهی بارسا برگشت و به بازی برابر رم می‌رسد. مسی هم باید آماده بازی کردن شده باشد.

تنها مصدومی که نمی‌تواند بازی کند، لوکاس دینیه است. بعد از آن هم رویکرد تسلیم ناپذیر بازیکنانش است. این در فوتبال یک کلیشه است اما بارسلونا واقعاً به نظر نمی‌رسد که بداند در این فصل چه زمانی شکست خورده است. از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون بارسلونا دو بار بازی‌هایی که در آن از حریفش با دو گل عقب افتاده را به ترتیب برابر سوسیه‌داد و سویا به تساوی کشانده است. برابر آلاوس هم چنین سناریویی شکل گرفت و همینطور مقابل اسپانیول. بدون شک کلی دلیل وجود دارد تا توضیح دهد که چرا بارسلونا از ماه آگوست در 46 بازی‌اش تنها یکی را باخته - و در لالیگا و لیگ قهرمانان اصلا متحمل شکست نشده – و این سطح از خودباوری یکی از آن دلایل است.

آوریل اما ماهی است که تیم‌ها برای کسب موفقیت چیزی بیش از خودباوری نیاز دارند.

 این ماه دیگر ماه از دست دادن تمرکز در مراحل حذفی لیگ قهرمانان نیست. بارسلونا این درس را در سال‌های اخیر به خوبی یاد گرفته است و مقابل رم باید از تکرار 87 دقیقه بازی‌اش برابر سویا جلوگیری کند تا شانس کسب سومین سه‌گانه‌اش در یک دهه اخیر را زنده نگه دارد.

منبع:ESPN/ سم مارسدن

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بارسلونا آاس رم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است

به گزارش "ورزش سه"، کوبارسی، مدافع بارسلونا، در فاصله سه ماه گذشته، به سرعت از یک بازیکن آکادمی به بازیکن ثابت بارسلونا تبدیل شد. بلوگرانا قرار است برای تضمین آینده‌اش قرارداد جدیدی را به او پیشنهاد دهد.

این بازیکن ۱۷ ساله بند فسخ ۱۰ میلیون یورویی دارد و در ماه‌های اخیر نزدیک به پیوستن به منچستر سیتی بود، اما این اتفاق رخ نداد و پس از آن هیچ نشانه‌ای مبنی بر جدایی او از این باشگاه وجود نداشته است. حالا طبق گفته نشریه آاِس، نمایندگان بارسا ژانویه فصل آینده یک قرارداد پنج ساله جدید به او خواهند داد.

او در حال حاضر نمی‌تواند قرارداد بلندمدت ببندد اما وقتی به ۱۸ سالگی برسد مجاز است قراردادهای سه سال به بالا را امضا کند و بدین ترتیب بارسلونا از این حیث دچار مشکل نخواهد شد.

این قرارداد در سال آینده از ۴ میلیون یورو در هر فصل شروع می‌شود و در سال ۲۰۲۹ به ۱۲ میلیون یورو در فصل افزایش می‌یابد. اگرچه انتظار می‌رود حقوق او در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

این قرارداد همچنین یک بند آزادسازی هم خواهد داشت که گفته می‌شود با توجه به اینکه بارسلونا نمی‌خواهد او را از دست بدهد، بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد یورو خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نه به عربستان: ستاره بارسا تصمیمش را گرفت
  • صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ
  • بارسلونا اولین خرید تابستانی را مشخص کرد
  • اولین خرید تابستانی بارسلونا مشخص شد
  • ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!
  • ادعای ستاره سابق بارسا: مسی کاپیتان خوبی نبود
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!