Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:57:33 GMT

فهم مشترکي از مشکلات مردم و دولت بايد شکل بگيرد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۳۶۰۴

فهم مشترکي از مشکلات مردم و دولت بايد شکل بگيرد

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: دولت از هيچ تلاشي براي حل مسائل کشور فروگذار نمي کند ولي بايد به يک فهم مشترک بين مردم و مسئولان اجرايي دست پيدا کنيم تا در رفع مشکلات توفيق بيشتري داشته باشيم.

به گزارش ايرنا، علي ربيعي شامگاه چهارشنبه در ديدار با نخبگان و فرهيختگان استان ايلام اظهار کرد: تحولاتي در سطح کشور رخ داده و نظام در جايگاه حساسي قرار دارد، با توجه به اين بايد بتوانيم چشم انداز روشني به روي ملت و کشور باز کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: فقر زدايي، بهبود وضعيت معيشتي ، افزايش قدرت خريد مردم و توجه به جامعه کارگري از مهمترين برنامه هاي دولت دوازدهم است و تاکنون بيش از 200 هزار ميليارد تومان در حوزه رفاه هزينه شده است.
وزير تعاون ، کار و رفاه اجتماعي اضافه کرد: نيازمند نوعي همکاري مشترک و توجه ويژه به ديدگاه هاي و اجتماعات محلي هستيم تا با باز شدن پنجره جمعيتي در زمينه اشتغالزايي موفقيت بيشتري کسب کنيم.
ربيعي افزود: دولت به وصل شدن به بازار جهاني و جذب پول نياز دارد و بايد در اين مسير به فهم مشترک رسيد و در کنار ان دشواري مسير را نيز تحمل کنيم.
وي با بيان اينکه دولت تلاش مي کند براي جوانان اشتغال ايجاد کند، گفت: اشتغالزايي سبب مي شود اميد در بين جوانان افزايش پيدا کند چرا که هيچ جامعه اي با ياس و فقدان راهکار موفق نشده پس بايد براي حل اين مشکل چاره انديشي شود.
وي با اشاره به ويژگي هاي ايلام رقم بودجه استان را سه هزار و 560 ميليارد ريال در سال 97 عنوان کرد و گفت: مسولان استان مي توانند با برنامه ريزي مناسب از اين رقم براي اشتغالزايي در سطح شهرستان هاي مختلف استفاده کنند.
وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي افزود: با توجه به هم مرز بودن ايلام با کشور عراق مسئولان استان با تلاش کنند زمينه صادرات را فراهم و سهم بيشتري از بازار اين کشور بدست آورند.
نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: مهم ترين دغدغه مردم استان ايلام ايجاد اشتغال و رونق اجتماعي است.
جلال ميرزايي افزود: استان ايلام جز 10 استاني است که کمترين ميزان رضايت را از وضعيت معيشتي خود دارند و اعتماد سياسي مردم به نهادهاي دولتي نسبت به ميانگين کشور 2 برابر کمتر است.
وي تاکيد کرد: 65 درصد مردم استان ايلام معتقدند وضعيت رفاهي آنان در آينده فرقي نمي کند يا بدتر خواهد شد و اين موضوع باعث نااميدي آنان شده است.
وي با بيان اينکه 40 درصد مردم ايلام نگران آينده شغلي فرزندانشان هستند، گفت: اميدواريم با نگاه عملياتي استاندار و سفر وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اين شاخص ها را بهبود بخشيم چرا که در صورت ادامه اين روند مشکلات بيشتري بوجود خواهد آمد.
7180/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح برق آبی اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: تمامی مسئولین سریلانکایی حاضر، ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ این کشور با صدور خدمات فنی مهندسی خودمان حاضر باشیم و در پیشرفت کشور شما مشارکت کنیم. ما با کشور‌های آسیایی و مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط با سریلانکا از جمله ارتباط با کشور‌های همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده خوبی را برای هر دو کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: به همه صاحبان مذاهب و ادعیان و تمامی زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکا به خداوند که منشا همه قدرت‌ها است و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود راه پیشرفت را طی کنید.

رئیسی افزود: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آن‌ها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و شرکت‌های فعال در این پروژه و از متخصصین و دانشمندان و کارگران و ایرانی و همچنین همه دست اندرکاران سریلانکایی کمال تشکر و سپاس را دارم.

رئیس جمهور در انتها گفت: آن چه برای من و همکاران ما اهمیت دارد آن است که گامی بزرگ برای راحتی و امنیت مردم سریلانکا برقرار شده و بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال ما است. زنده باد ایران زنده باد سریلانکا.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود