Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ نخستین هفته کاری پس از 13 فروردین و اتمام تعطیلات نوروز 97 با برخی از اخبار چون دید و بازدید نوروزی جامعه قرآنی، نام نویسی۹ هزار نفر در آزمون‌ «اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن»، برپایی نخستین نشست خبری نمایشگاه قرآن، آغاز فرآیند آماده‌سازی مصلی برای مسابقات بین‌المللی قرآن، برپایی مرحله نیمه نهایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، «امیرحسین خیراندیش» قاری نوجوان در کما و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همراه بود.
دید و بازدید نوروزی جامعه قرآنی
جمعی از پیشکسوتان، اساتید، مسئولان و مدیران قرآنی کشور، سه شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا گردهم جمع شدند و دیدارها را در سال ۹۷ تازه کردند.
در کنار آن نیز این قرآنیان به بیان خاطرات از سویی و همچنین بیان دغدغه‌ها و مطالباتشان از مسئولان قرآنی پرداختند.
برپایی گردهمایی ویژه جامعه قرآنی در سال جدید، حمایت بیشتر و برخورداری از بودجه و اعتبارات مناسب با شأن قرآن و ... از جمله مواردی بود که طی این جلسه بدان پرداخته شد.
مشروح این گردهمایی صمیمی را اینجا بخوانید.
راه‌اندازی مجدد دیدار با پیشکسوتان قرآنی
محمدعلی خواجه‌پیری از فعالان قرآنی کشورمان و مدیر کارگروه قرآن بنیاد خاتم الاوصیا(عج) خواستار راه‌اندازی گروهی به منظور دیدار با پیشکسوتان قرآنی با مشارکت خبرگزاری ایکنا شد.
گروهی با همراهی خبرگزاری ایکنا به منظور جویا شدن از احوالات پیشکسوتان قرآنی کشورمان و حضور در منزل قرآنیان تشکیل شود.
نام‌گذاری هفته‌ای به‌نام «قرآن کریم»
معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از در دستور اقدام داشتن برنامه‌ای برای نامگذاری هفته‌ای به نام قرآن کریم از ۲۷ رجب تا سوم شعبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران خبر داد
نام نویسی۹ هزار نفر در آزمون‌ «اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن»
آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر ساله در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۵ جزء برگزار می‌شد که امسال طی تدابیری و برای نخستین‌بار در این آزمون‌ها رشته حفظ ۳ جزء افزوده شده است که بر اساس فراخوان ثبت ‌نام، این رشته مربوط به حفظ ۳ جزء ابتدایی قرآن کریم بوده و به قبول‌شدگان گواهینامه استانی اعطا خواهد شد.
نام‌نویسی در سیزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از ۷ بهمن‌ماه از سوی سازمان دارالقرآن آغاز شد و بر اساس اعلام فراخوان مهلت ثبت ‌نام تا ۲۷ اسفندماه ادامه داشت که با تدابیر مسئولان این مهلت تا ۱۰ فروردین‌ماه تمدید شد.
در زمان تعیین شده برای ثبت ‌نام در سیزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم حدود ۹ هزار نفر آمادگی خود را برای شرکت در رشته‌های مختلف این آزمون‌ها اعلام کردند که بیشترین متقاضیان شامل ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته حفظ کل قرآن نام‌نویسی کرده‌اند. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.
نخستین نشست خبری نمایشگاه قرآن برپا می‌شود
در آستانه مبعث رسول گرامی اسلام(ص)، نخستین نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات این معاونت برگزار خواهد شد.
طی این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، معاون علمی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، معاون اجرایی نمایشگاه نیز به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ می‌دهند.
آغاز فرآیند آماده‌سازی مصلی برای مسابقات بین‌المللی قرآن
نخستین نشست مسئولان کمیته‎های سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال ۹۷ همزمان با آغاز فرآیند آماده سازی مصلی بزرگ تهران برای میزبانی از این دوره از مسابقات بین المللی قرآن در محل مصلی برگزار شد.
برپایی مرحله نیمه نهایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
مرحله نیمه نهایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از نهم فروردین ماه در قالب برنامه تلویزیونی «اسراء بین المللی» آغاز شد و به مدت ۱۰ شب ادامه دارد. این رقابت در دو استودیوی مجزا در شبکه قرآن و معارف سیما و سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار شد، شش شرکت کننده در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم رقابت خود را برگزار کردند. در این بخش از هر کدام از رشته ها سه نفر به اجرای برنامه خود پرداختند.
«امیرحسین خیراندیش» قاری نوجوان در کما
طی ایام نوروز 97، در اثر واژگونی اتومبیل خانواده خیراندیش، قاری نوجوان «امیرحسین خیراندیش» در وضعیت کما به سر می‌برد. این حادثه حین برگشت از سفر زیارت مشهد مقدس و در حوالی شهر سمنان به وقوع پیوسته است که در پی آن مادر قاری نوجوان فوت کرده، پدرش مصدوم شده و همچنین امیرحسین خیراندیش به کما رفته است. در حال حاضر این قاری نوجوان و پدرش در بیمارستان کوثر سمنان تحت درمان هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار «سید محمد شوالا حیدرا» رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی گفت: قرآن کریم، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند و معیار فضیلت انسانها از نظر دین اسلام، علم صائب و عمل صالح است.

آیت الله جوادی آملی ضمن آرزوی توفیق برای رهبر شیعیان کشور مالی و مسلمانان منطقه، تاکید کرد: اسلام در قرآن و عترت تجلی کرده و بدون اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نمی‌توان به حقیقت قرآن رسید.

وی افزود: عناصر محوری قرآن کریم سه چیز است و اهل بیت همین سه چیز را تبیین کردند، اول درباره خود مسلمانها، دوم درباره موحدان عالم (اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان) و سوم بخش بین المللی و جهانی قرآن کریم است که این کتاب الهی برای هر سه بخش برنامه جداگانه دارد.

این مرجع تقلید گفت: قرآن کریم یک کتاب جهانی است، و تعبیرهای بلند قرآن این است که ﴿هُدیً لِلنّاس‌ِ﴾، ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾؛ لذا وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند و جهان را آباد می‌نمایند، با برنامه‌های جهانی قرآن کریم را تبیین خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر قرآن رهاورد انبیاء (در زندگی جاری) نباشد، همان جاهلیت گذشته بر می‌گردد، آنچه که الان صهیویست ها در غزه انجام می‌دهند، این کودک کشی‌ها و این نسل کشی در غزه، جاهلیت گذشته می‌باشد که سرایت کرده است.

وی افزود: اینکه ما در لیالی متبرکه قدر، قرآن را بر سر می‌نهیم یعنی تاج سر همه انسانها، رهنمودهای قرآن کریم است، چون قرآن، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: در شرایط اوضاع کنونی جهان، تنها مکتبی که می‌تواند جهان هشت میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت است.

وی در پایان برای تمامی مسلمانان و شیعیان آن منطقه سلام فرستاد و برایشان سعادت در دنیا و آخرت از خداوند مسالت کرد.

سید محمد شوالا حیدرا رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، در ابتدای این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در کشور ایران و دیدار با آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهل بیت (ع) آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه، رشدی کرده‌است همه به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.

کد خبر 6098298

دیگر خبرها

  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد