Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ نخستین هفته کاری پس از 13 فروردین و اتمام تعطیلات نوروز 97 با برخی از اخبار چون دید و بازدید نوروزی جامعه قرآنی، نام نویسی۹ هزار نفر در آزمون‌ «اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن»، برپایی نخستین نشست خبری نمایشگاه قرآن، آغاز فرآیند آماده‌سازی مصلی برای مسابقات بین‌المللی قرآن، برپایی مرحله نیمه نهایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، «امیرحسین خیراندیش» قاری نوجوان در کما و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همراه بود.
دید و بازدید نوروزی جامعه قرآنی
جمعی از پیشکسوتان، اساتید، مسئولان و مدیران قرآنی کشور، سه شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا گردهم جمع شدند و دیدارها را در سال ۹۷ تازه کردند.
در کنار آن نیز این قرآنیان به بیان خاطرات از سویی و همچنین بیان دغدغه‌ها و مطالباتشان از مسئولان قرآنی پرداختند.
برپایی گردهمایی ویژه جامعه قرآنی در سال جدید، حمایت بیشتر و برخورداری از بودجه و اعتبارات مناسب با شأن قرآن و ... از جمله مواردی بود که طی این جلسه بدان پرداخته شد.
مشروح این گردهمایی صمیمی را اینجا بخوانید.
راه‌اندازی مجدد دیدار با پیشکسوتان قرآنی
محمدعلی خواجه‌پیری از فعالان قرآنی کشورمان و مدیر کارگروه قرآن بنیاد خاتم الاوصیا(عج) خواستار راه‌اندازی گروهی به منظور دیدار با پیشکسوتان قرآنی با مشارکت خبرگزاری ایکنا شد.
گروهی با همراهی خبرگزاری ایکنا به منظور جویا شدن از احوالات پیشکسوتان قرآنی کشورمان و حضور در منزل قرآنیان تشکیل شود.
نام‌گذاری هفته‌ای به‌نام «قرآن کریم»
معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از در دستور اقدام داشتن برنامه‌ای برای نامگذاری هفته‌ای به نام قرآن کریم از ۲۷ رجب تا سوم شعبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران خبر داد
نام نویسی۹ هزار نفر در آزمون‌ «اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن»
آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر ساله در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۵ جزء برگزار می‌شد که امسال طی تدابیری و برای نخستین‌بار در این آزمون‌ها رشته حفظ ۳ جزء افزوده شده است که بر اساس فراخوان ثبت ‌نام، این رشته مربوط به حفظ ۳ جزء ابتدایی قرآن کریم بوده و به قبول‌شدگان گواهینامه استانی اعطا خواهد شد.
نام‌نویسی در سیزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از ۷ بهمن‌ماه از سوی سازمان دارالقرآن آغاز شد و بر اساس اعلام فراخوان مهلت ثبت ‌نام تا ۲۷ اسفندماه ادامه داشت که با تدابیر مسئولان این مهلت تا ۱۰ فروردین‌ماه تمدید شد.
در زمان تعیین شده برای ثبت ‌نام در سیزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم حدود ۹ هزار نفر آمادگی خود را برای شرکت در رشته‌های مختلف این آزمون‌ها اعلام کردند که بیشترین متقاضیان شامل ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته حفظ کل قرآن نام‌نویسی کرده‌اند. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.
نخستین نشست خبری نمایشگاه قرآن برپا می‌شود
در آستانه مبعث رسول گرامی اسلام(ص)، نخستین نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات این معاونت برگزار خواهد شد.
طی این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، معاون علمی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، معاون اجرایی نمایشگاه نیز به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ می‌دهند.
آغاز فرآیند آماده‌سازی مصلی برای مسابقات بین‌المللی قرآن
نخستین نشست مسئولان کمیته‎های سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال ۹۷ همزمان با آغاز فرآیند آماده سازی مصلی بزرگ تهران برای میزبانی از این دوره از مسابقات بین المللی قرآن در محل مصلی برگزار شد.
برپایی مرحله نیمه نهایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
مرحله نیمه نهایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از نهم فروردین ماه در قالب برنامه تلویزیونی «اسراء بین المللی» آغاز شد و به مدت ۱۰ شب ادامه دارد. این رقابت در دو استودیوی مجزا در شبکه قرآن و معارف سیما و سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار شد، شش شرکت کننده در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم رقابت خود را برگزار کردند. در این بخش از هر کدام از رشته ها سه نفر به اجرای برنامه خود پرداختند.
«امیرحسین خیراندیش» قاری نوجوان در کما
طی ایام نوروز 97، در اثر واژگونی اتومبیل خانواده خیراندیش، قاری نوجوان «امیرحسین خیراندیش» در وضعیت کما به سر می‌برد. این حادثه حین برگشت از سفر زیارت مشهد مقدس و در حوالی شهر سمنان به وقوع پیوسته است که در پی آن مادر قاری نوجوان فوت کرده، پدرش مصدوم شده و همچنین امیرحسین خیراندیش به کما رفته است. در حال حاضر این قاری نوجوان و پدرش در بیمارستان کوثر سمنان تحت درمان هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

به نقل از الاخبار المسائی، روز گذشته ۲۳ آوریل(۴ اردیبهشت) مصادف با روز جهانی کتاب بود که همه‌ساله از سوی یونسکو گرامی داشته می‌شود، از سویی پژوهش‌های مرتبط با وضعیت کتاب‌خوانی، گسترش کتابخانه‌ها، ترویج کتاب‌خوانی و کتاب‌های پرفروش نیز معمولاً در این ایام انتشار می‌یابد.

یونسکو در روز جهانی کتاب، با همکاری سایر سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با کتاب، شهری را به عنوان پایتخت بین‌المللی کتاب انتخاب می‌کند.

 هدف از انتخاب چنین شهری تشویق مردم به‌طور عام و جوانان به‌طور خاص برای کشف لذت مطالعه و احترام به آثار و دانشی است که نویسندگان در طول قرون و اعصار آفریده‌اند. علاوه بر این به منظور گسترش فرهنگ در بین مردم، پایتخت کتاب منتخب هرسال متعهد می‌شود که کتاب‌خوانی را ترویج کند و میزان مطالعه در گروه‌های سنی و جمعیتی مختلف در داخل و خارج از کشور بالا ببرد. همچنین دولتی که پایتخت کتاب منتخب در آن است متعهد می‌شود که در آن سال برنامه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی تدوین کند.

در روز جهانی کتاب امسال، آدری اوزولای، مدیرکل یونسکو عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۴ را به شهر آکرا در غنا اعطا کرد.

علی‌رغم پیشرفت فناوری و دسترسی مردم به اینترنت و به تبع آن شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌ها هنوز در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. هرساله ناشران در سراسر جهان هزاران کتاب منتشر و برخی از آنها برای دستیابی به پرفروش‌ترین کتاب‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مراکز پژوهشی در جهان اعلام کردند قرآن کریم، نهج‌البلاغه، اصول کافی و اسفار اربعه از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان و به‌ویژه در کشورهای اسلامی بوده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن