Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه با انتقاد از نظام حکومتی ریاست جمهوری خواستار برگزای همه پرسی و اجرای نظام حکومتی پارلمانی شد.

ایران آنلاین /نظام حکومتی ترکیه سال گذشته طی یک همه پرسی در روز 16 آوریل 2016 (27 فرودین ماه 1396) تغییر یافت و مردم این کشور در جریان همه پرسی اصلاحیه تغییرات قانون اساسی، به تغییر نظام حکومتی این کشور از پارلمانی به ریاستی رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمل کاراملا اوغلو روز گذشته در گفت و گو با بی.بی.سی ترکی اظهار کرد: دادگاه ها و مراجع قضایی کشور باید مستقل بوده و تحت تاثیر سایر قوا قرار نگیرند که اجرای این موضوع امروز نیاز ضروری ترکیه است.

وی بیان کرد: مقام رییس جمهوری نباید بالاتر از قانون بر صندلی قدرت تکیه بزند بلکه باید توسط نمایندگان مجلس مورد ارزیابی و بازخواست قرار گیرد.

وی با اشاره با ناکارآمدی نظام جدید حکومتی بر مبنای ریاست جمهوری در ترکیه تاکید کرد: باید بار دیگر اصل تفکیک قوا و به عبارتی استقلال مراجع قضایی، نیروهای مسلح، نخست وزیر و نمایندگان مجلس را در دستور کار قرار داد و با برگزاری یک همه پرسی، نظام حکومتی بر مبنای ریاست جمهوری را به نظامی پارلمانی تغییر داد.

به گزارش ایرنا، تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب اسلامگرای سعادت در هفته های اخیر به منتقد سرسخت حزب حاکم عدالت و توسعه تبدیل شده است به طوری که طی روزهای اخیر بارها مواضع انتقادی شدید علیه حزب حاکم در عرصه سیاست داخلی و خارجی ابراز کرده و حتی پیشنهاد رسمی و غیر رسمی حزب حاکم برای ائتلاف را نپذیرفته و به آن پاسخ منفی داده است.

وی اواخر اسفند ماه 96 با شرکت در کنگره استانی حزب سعادت در کارامان اظهار کرد: امروز در اطراف کشورمان جنگ و خونریزی جریان دارد و چهار طرف ما را آتش فرا گرفته است.

وی بیان کرد: واکنش هر دولتی نسبت به تهدیدات خارجی علیه امنیت ملی و مرزهایش طبیعی است و مقابله با تهدیدات حق آن کشور است اما نباید این موضوع را به اهرمی در سیاست داخلی تبدیل کند.

وی به موضوع ائتلاف انتخاباتی در ترکیه اشاره و اظهار کرد: می گویند بیایید به ائتلاف جمهور بپیوندید، اما مگر من دیوانه هستم که زیر بار چنین مسئولیتی بروم.

وی ماه گذشته میلادی در نشست گروهی با اعضای حزب سعادت نیز به انتقاد از شرایط حاکم ترکیه پرداخت و اظهار کرد: در کشوری که عدالت و برابری حاکم نباشد، صلح و ثبات نیز هم وجود ندارد و مردم آن جامعه شاد نخواهند بود.

وی بیان کرد: امروز گفتمان خطرناکی در کشور حاکم شده که هر کسی را که مانند آنها فکر نکند، وطن فروش و خائن معرفی معرفی می کنند اما توصیه من به آنها این است که دست از این روش نامطلوب بردارند و گر نه روزی همین وضعیت ناگوار بر آنها حاکم خواهد شد.

وی روند جاری در دادگاه های ترکیه را نامطلوب توصیف کرد و افزود: امروز قضات دادگاه های ترکیه پس از صدور رای، نگران آینده خود هستند که مبادا رای صادره موجب تضعیف جایگاهشان شده باشد که این شرایط حاکم در دادگاه موجب شده 85 درصد مردم ترکیه اعتمادی به مراجع قضایی نداشته باشند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین پلتفرم فلسطین که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، با اشاره به اینکه تجاوز‌ها به حریم مسجد الاقصی در حال افزایش است، گفت: ما تحولات مثبت و منفی در فلسطین را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وی افزود: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند عشق قدس را از قلب ما بیرون کند. به عنوان ترکیه حمایت از قدس را وظیفه خود می‌دانیم. حمایت از قدس، حمایت از صلح، انسانیت و اعتقادات است.

اردوغان با اشاره به اشغال مرحله به مرحله فلسطین گفت: امروز تاریخ وحشی‌ترین شکل مجادله را می‌بینید. از همه انسان‌ها در سراسر دنیا که در کنار فلسطین ایستاده اند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هیتلر‌ها و نازی‌های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می‌کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی‌توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می‌شناسیم و با افتخار به حمایت از آن‌ها ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به ۲۰۰ روز نسل کشی در غزه، گفت: نمی‌توانید با ریختن صد‌ها تن بمب بر سر مردم غیر نظامی و نابودی مساجد، کلیسا‌ها و مدارس به شکل عامدانه و تبدیل غزه به یک قبرستان بزرگ فرار کنید. رهبران اسرائیل باید یاد بگیرند که بر اساس حقوق بین الملل حرکت کنند. با اسرائیل روابطمان را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی قطع کردیم و قطع می‌کنیم.

وی افزود:‌ای نتانیاهو ما در گذشته یهودیان فراری را پناه دادیم. 

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به قطع کردن صادرات نظامی به اسرائیل بعد از جنگ غزه، گفت: در دوره انتخابات گذشته ترکیه متاسفانه علیه ما در موضوع حمایت از اسرائیل سیاه نمایی کردند و حتی گفتند که سوخت جت به اسرائیل دادند که این غیراخلاقی و بی وجدانی بود. آیا طیب اردوغان چنین کاری انجام می‌دهد؟

اردوغان ادامه داد: الان نیز درباره پایگاه راداری کورجیک چنین حرف‌هایی می‌زنند. این پایگاه راداری جز کشورمان و متحدانمان با هیچ کشوری ارتباطی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان