Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه بهداشت‌ودرمان در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

انتقال ۴۰۳ مصدوم به مراکز درمانی با ۲۵۸ پرواز اورژانس هوایی/ ۴۴ هزار ماموریت ترافیکی به وسیله عوامل اورژانس

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در خصوص آخرین آمارهای  ماموریت سازمان اورژانس کشور در طرح سلامت نوروزی اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی و ماموریت اورژانس کشور از 24 اسفند 96 آغاز شد و تا امروز، 260 هزار ماموریت به وسیله عوامل اورژانس انجام شده که 44 هزار ماموریت آن مربوط به حوادث ترافیکی است و 38 هزار و426 بیمار به مراکز درمانی منتقل شده‌آند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اورژانس هوایی کشور در طرح سلامت نوروزی تا 15 فروردین 97 ، 258 پرواز را انجام داده و 403 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و 65 درصد مصدومان بلافاصله به اتاق عمل منتقل شدند.

کولیوند با اشاره به اینکه ر در طرح سلامت نوروزی تعداد 2 میلیون 285 هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌های سراسر کشو مراجعه کردند،‌ گفت: در طرح سلامت نوروزی تعداد 35 هزار عمل جراحی اورژانسی و 21 هزار و 548 عمل جراحی انجام شده است که به طور کلی در حدود 58 هزار عمل جراحی در ایام تعطیلات عید انجام شده است.

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 18 تا 20 فروردین

سید محسن زهرایی از انجام عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در تاریخ 18 تا 20 فروردین خبر داد و گفت: نوبت دوم عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از واکسن خوراکی فلج اطفال از ساعت 8 صبح روز 18 فروردین تا 20 فروردین 1397 در سراسر کشور انجام می شود و نزدیک به یک میلیون و یکصد هزار کودک زیر 5 سال صرف نظر از کامل بودن سابقه ایمن سازی، در طی این هفته مجدد واکسینه می شوند.وی افزود: نوبت اول این عملیات در مناطق جنوبی کشور در تاریخ 8- 5 اسفند 1396 با پوشش کامل انجام شد.ز

هرایی گفت: در تمام شهرستانها و مناطقی که عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال به شکل خانه به خانه انجام می شود ، اطلاع رسانی قبلی توسط مراکز بهداشتی انجام شده و تیم های بهداشتی همراه با کارت شناسایی معتبر قطره خوراکی واکسن فلج اطفال را تجویز خواهند کرد.

وی در پایان از هموطنان و خانواده های ساکن در مناطقی که با اعلام قبلی مراکز بهداشت شهرستان عملیات واکسیناسیون انجام می شود، تقاضا کرد حداکثر همکاری با تیم های بهداشتی را انجام دهند تا به هدف نهایی که ریشه کنی جهانی این بیماری و سلامت کودکان است رسیده شود.

تمدید زمان ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی

مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت اعلام کرد: با توجه به درخواستهای مکرر واصله از سوی متقاضیان ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی و نظر به مصادف شدن ایام ثبت نام با تعطیلات پایان سال 96 و عدم امکان ثبت نام برای گروهی از داوطلبین، مجددا از روز شنبه 18 فروردین 97 تا سه شنبه، 21 فروردین 97 ثبت نام اینترنتی جهت شرکت در فراخوان پانزدهم جذب اعضای هیئت علمی امکان پذیر خواهد بود.

عقب ماندگی‌های زیادی در حوزه رفاه اجتماعی داریم/ ایجادرفاه اجتماعی از مهم‌ترین شعار‌های انقلاب بود

سید حسن قاضی زاده  هاشمی وزیر بهداشت در دیدار نوروزی با مدیران، کارکنان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه های علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی که امروز انجام شد، اظهار کرد: اگر در بخش های مختلف، در راستای پیشرفت های دنیا و تعاملات بین المللی قرار بگیریم، موفق می شویم و هر کشوری که منزوی باشد و از این جریان عقب بیفتد، ناموفق خواهد بود.هاشمی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "حمایت از کالای ایرانی"، خاطرنشان کرد: یکی از راه های تحقق این شعار، این است که بتوانیم در عرصه های بین المللی، سهم داشته باشیم، صادرات را افزایش دهیم و در دنیا، یارگیری کنیم.وزیر بهداشت اظهار کرد: کل حقوق یک پزشک حدود 2 میلیون تومان است اما به قدری در تریبون های مختلف، خلاف گفته می شود که باور آن شاید سخت باشد اما تاخیر پرداختی های 10 و 12 ماهه، مشکلاتی را برای خدمات بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت وجود سازمان رفاه اجتماعی در کشور، تصریح کرد: مهم‌ترین رنگ و جنس وعده ها و شعارهای انقلاب اسلامی، ایجاد رفاه اجتماعی بود اما مشکلات و عقب ماندگی های زیادی در این حوزه در کشور وجود دارد.

هاشمی تاکید کرد: بخشی از ماموریت های دولت در حوزه بهداشت و درمان مانند حوزه توانبخشی که از توان بخش دولتی، خارج است باید به بخش خصوصی واگذار شود اما متاسفانه در مورد افزایش مشارکت بخش خصوصی، زیاد حرف زده ایم اما کمتر عمل کرده ایم.

هشدار؛ اسباب بازی‌هایی که فرزندانتان را کور می‌کند

 خلیل قاسمی فلاورجانی دبیر همایش بهاره چشم‌پزشکی در ارتباط با استفاده از لیزپوینترها هشدار داد و اظهار کرد: استفاده از نشانگرهای لیزری چند سالی است که مدنظر قرار گرفته و قبلا نورهای ضعیف و قرمز آن برای مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی افزود: جدیدا به طور گسترده و طی چهار سال اخیر این لیرزها به صورت اسباب‌بازی و با نورهای رنگ‌ سبز، آبی و قرمز به فروش می‌روند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: طی شش ماه گذشته موارد متعددی از کودکان را داشته‌ایم که بر اثر بازی با این لیزر پوینترها و نگاه به نور لیزری، شبکیه آنها سوخته، دچار خونریزی شده و رگهای غیرطبیعی در آن ایجاد شده است و درنهایت عملاً بینایی آنها از بین رفته است.

این فوق تخصص شبکیه عنوان کرد:‌در برخی از موارد می‌توان از طریق برخی تزریقات وجراحی دید بهتری برای این افراد ایجاد کرد،‌ ولی متاسفانه در تعدادی از این افراد روش های درمانی چندان تاثیر نداشته و منجر به بهبودی قابل توجه نمیشود. بنابر این والدین باید استفاده از این لیزرها را برای بازی کودکان ممنوع کنند.

دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی باید در بازار جهانی حضور داشته باشد/ به نام حمایت از تولید داخل، رانت ایجاد نمی‌کنیم

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به پرداخت نشدن بخشی از مطالبات شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی تا پایان سال 96، گفت: دولت از نظر مالی محدودیت‌هایی دارد؛ البته من شخصا گله‌مند هستم زیرا قول‌هایی به ما داده شده بود اما به این قول‌ها عمل نشد و نتوانستیم مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی که با سازمان غذا و دارو تعامل دارند آنطور که مورد انتظار و شایسته بود، را پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: در دارو و تجهیزات پزشکی بارها گفته‌ایم هر کسی که تولیدی داشته باشد و بدون استفاده از رانت وزارت بهداشت بازار خود را پیدا کند 90 درصد بازار از نظر فروش محصول و از نظر قیمت 70 درصد قیمت برند مشابه خارجی را خریداری می‌کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از روز اولی که وزیر شدم بارها گفته‌ام و تا پایان وزارت هم همین حرف را تکرار می‌کنم که ما آن‌کاری که در صنعت خودروسازی انجام شده است، اجازبه اجرای آن را در حوزه پزشکی نمی‌دهیم زیرا من آن را خیانت می‌دانم که دارو و تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: این درست نیست که به اسم حمایت از تولید داخل برای برخی رانت ایجاد کنیم و این شدنی نیست، ما باید همان دارو و تجهیزات پزشکی که مسئولان و خانواده آن‌ها استفاده می‌کنند در اختیار مردم قرار دهیم زیرا مردم ما را امین خود می‌دانند.

مراجعه ۱۰ هزار تهرانی به مراکز اهدای خون در نوروز ۹۷/ سهم ۴ درصدی بانوان در اهدای خون

سیدمرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال خون استان تهران اظهار کرد: در ۱۳ روز ابتدایی سال ۱۳۹۷، ۱۰ هزار و ۲۲۸ نفر به ۶ مرکز فعال این استان مراجعه کردند و در مجموع ۸ هزار و ۳۶ واحد خون، ۲۷۵ واحد پلاکت و ۱۴۳ واحد پلاسما اهدا شد.

 

وی با اشاره به سهم چهار درصدی بانوان در ایام نوروز، گفت: نیمی از اهدای خون ایام نوروز متعلق به اهداکنندگان مستمر خون بود که در طول یک سال حداقل ۲ بار خون اهدا می‌کنند.

کشف و معدوم سازى ١٣٤١ تن موادغذایى فاسد و غیربهداشتى در ایام نوروز

سید رضا غلامی مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی در حوزه بهداشت محیط از ١٥ اسفند ٩٦ تا پایان روز ١٣ فروردین، اکیپ‌های بازرسی بهداشت محیط وزارت بهداشت، ٧٨٢ هزار و ٣٦٣ مورد بازدید بهداشت محیطی از مراکز و اماکن با تاکید بر مراکز و اماکن حساس را انجام داده اند.

وى با اشاره به اهم فعالیت هاى انجام شده در طرح سلامت نوروزى بهداشت محیط عنوان کرد: در طول این مدت ٢٧ هزار و ٩٥١ بازدید از مراکز و اماکن بین راهی و ١٨ هزار مورد بازدید مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه تعزیرات حکومتی انجام شده که در این بازرسی ها، ٢ هزار و ١١٢ اماکن متخلف بهداشتی پلمپ و ١٠ هزار و ٢٢١ مرکز و مکان متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

آخرین اخبار از حریق در قهوه‌خانه کیان اهواز

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: آتش‌سوزی در قهوه‌خانه‌ای در بازار کیان اهواز که ساعت یک بامداد امروز به وقوع پیوسته تاکنون 10 کشته و 14 مصدوم بر جای گذاشته است.

سخنگوی اورژانس کشور گفت:‌ اخبار تکمیلی آتش‌سوزی به زودی اعلام خواهد شد.

صادرات محصولات دانش بنیان ۵۲ شرکت حوزه سلامت به سایر کشور‌ها/ اعطای گرنت به طرح‌ها بدون سقف بودجه‌ای

حسین وطن‌پور رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت با اشاره به حمایت وزارت بهداشت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: تسهیلات و امکانات خوبی از قبیل دادن وام، استقرار مراکز رشد در دانشگاه ها و در اختیار قراردادن اتاق‌های تمیز به فعالان حوزه سلامت در زمینه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می شود.

وی ادامه داد: ما به شرکت‌های دانش‌بنیان در گرفتن گواهینامه استاندارد و ثبت‌ بین‌المللی محصول کمک می‌کنیم تا بتوانند محصولات دانش‌بنیان خود را تجاری‌سازی و وارد بازار کنند.

وطن‌پور عنوان کرد: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک‌های مالی متعددی به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌کنیم، همچنین در موسسه تحقیقات پزشکی نیماد کمیته‌ای به نام فناوری داریم که گرندهایی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌کند و برای دریافت گرنت باید پروپزال یک طرح دانش‌بنیان به تصویب برسد تا بتوان براساس نیاز و بودجه طرح حمایت و گرنت تحقیقاتی اعطا کرد.

وی ادامه داد: در سال 95، مبلغ 77 میلیون دلار صادرات به خارج از کشور داشتیم، افزون بر این در برخی شرکت‌های دانش‌بنیان نه تنها محصول بلکه دانش هم به سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبارسلامت وزارت بهداشت اخبارپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز

محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در جریان حضور وزیر نیرو در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر نیرو برای اطلاع از آخرین وضعیت تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور به منظور تولید برق پایدار و مطمئن طی پیک تابستان امسال از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بازدید کرد.

مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد 180 پروژه تعمیراتی به ظرفیت 12 هزار و 800 مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته 16 هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج 80 میلیون یورو ارز از کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.

وی افزود: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت 50 هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

در حاشیه بازدید وزیر نیرو، محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد.

دستگاه پرس گرم شینه‌های سیم‌پیچی استاتور ژنراتور نیروگاه‌های حرارتی و برقابی با همت و توانمندی مهندسان داخل کشور در کمتر از چهار ماه ساخته و بومی‌سازی شده است که ساخت این دستگاه مانع از خروج 900 هزار یورو از کشور شده است.

این دستگاه قابلیت کار به صورت 24 ساعته را دارد و قادر است روزانه حدود چهار عدد شینه ژنراتور یک واحد حرارتی 320 مگاواتی و یا هشت عدد شینه یک ژنراتور واحد 250 مگاواتی برقابی را با دقت دهم میلی‌متر پرس و آماده نصب در ژنراتور کند.

این محصول جزو اولین دستگاه‌های پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی است که به صورت تمام اتوماتیک در داخل کشور ساخته شده است و می‌تواند دما و فشار را به صورت همزمان کنترل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴