Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

سید احسن علوی در گفت‌وگویی، در باره ضرورت پرداختن به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی اظهارکرد: مسئولین باید بیشتر در حمایت از کالای ایرانی میدان‌داری کنند. حضور پررنگ مسئولین منجر به فرهنگ‌سازی در بین مردم می شود. صرف سخنرانی، شعار سال محقق نخواهد شد. صداوسیما باید در این زمینه ورود پیدا کند و محصولات ایرانی را تبلیغ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: تنها تعصب داشتن به کالای ایرانی کافی نیست، بلکه تولیدکنندگان باید کیفیت را بالا ببرند تا به سطحی که مردم انتظار دارند، دست یابیم. کالای ایرانی باید بتواند با کالای خارجی رقابت کند.

علوی افزود: تولید کنندگان باید دقت نظر خود را در کیفیت کالا بالا ببرند تا مردم دیگر به دنبال کالای خارجی نباشند. در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد و به این موضوع توجه شود که ما در شرایطی قرار داریم که برای رشد اقتصادی خود نیاز به حمایت از کالاهای داخلی داریم.

وی با اشاره به اینکه هم تولیدکننده و هم مصرف کننده باید توجه داشته باشند که شعار سال مربوط به هر دو طرف است، بیان کرد: هر دو طرف باید احساس مسئولیت داشته باشند و سخنرانی نتیجه‌بخش نخواهد بود. مجلس نیز باید به جد این موضوع را پیگیری کند و هر سه ماه گزارشی را در این زمینه تهیه کند. روند تحقق شعار سال باید به گونه‌ای باشد تا در کشور به سمتی حرکت کنیم که از تولیدات داخل استفاده بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: ما اگر تاریخ کره جنوبی را مطالعه کنیم، می بینیم که این کشور در گذشته‌ای نه چندان دور در حال نابودی بوده است اما به دلیل توجه به تولیدات داخل و ایستادگی مردم توانستند کشور خود را به اینجا برسانند. ما نیز باید این اراده را در درون خود ایجاد کنیم اما متاسفانه در کشور ما وابستگی‌هایی به خارجی‌ها دیده می شود. این اراده را سالها قبل از ما گرفته‌اند. اما امروز باید این اراده مجدداً ایجاد شود. افزایش کیفیت و خدمات بیشتر تولیدکنندگان باید القا کننده این موضوع در جامعه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که شما چه اندازه کالای ایرانی مصرف می کنید، گفت: من شخصاً به استفاده از کالای ایرانی معتقد هستم. اما در یک خانواده زمان خرید یک جنس سلایق متفاوتی وجود دارد ولی من از اول این اعتقاد را داشتم که سعی کنم از تولیدات داخل بیشتر استفاده کنم.  متاسفانه برخی از تولیدکنندگان اراده کافی برای تولید محصول باکیفیت ندارند. وقتی یک فرد می تواند یک خودروی ایرانی خریداری کند، دلیلی ندارد به سراغ نوع خارجی آن برود، اما وقتی می بیند بعد از چند ماه کالای خریداری شده به مشکل برمی خورد مسلماً جنس خارجی را ترجیح می دهد.

علوی خاطر نشان کرد: ما باید جلوی قاچاق کالا را بگیریم. ما اگر بگوییم که باید بر تولیدات داخل متکی باشیم، اما از طرفی دیگر راه قاچاق را باز کنیم و بگوییم برای آقازاده‌ها قاچاق ایرادی ندارد، به نتیجه‌ای نمی رسیم. نیروهای امنیتی باید به طور جدی در مقابل قاچاق کالا بایستند. ما باید نظارت مضاعفی بر تولیدکنندگان داشته باشیم و کارخانه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا تحرک و اراده‌ای در کشور ایجاد شود و همه به این نتیجه برسیم که باید در جهت ارتقای کشور گام برداریم.

وی در پایان گفت: ای سوال باید در ذهن ما ایجاد شود که در سال 45 که ایران خودرو کار خود را آغاز کرد، خودروسازی کره جنوبی نیز آغاز شد. چرا امروز ما در اینجا هستیم و کره جنوبی این میزان پیشرفت داشته است؟ با شعار و حرف و کنفرانس کار درست نخواهد شد. ما باید کار را جوری پیش ببریم که امیدی برای آیندگان ایجاد شود تا کشور را در شرایط مناسبی به آنها بسپاریم.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)