Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@21:05:52 GMT

چهار حرکت ورزشی که زنان هرگز نباید انجام دهند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۵۰۰۲

چهار حرکت ورزشی که زنان هرگز نباید انجام دهند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، چند حرکت ورزشی وجود دارد که تاثیر مطلوبی بر روی بدن زنان ندارند و بهتر است که در انتخاب آنها دقت شود.

این حرکات عبارتند از:

1. خم شدن از پهلو با وزنه:

این حرکت برای آب شدن پهلوها انجام می‌شود اما در بدن بانوان معمولا این حرکت نتیجه‌ای عکس دارد. بهتر است که به جای این حرکت بانوان حرکت پلانک از بغل را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت پلانک از بغل بر روی عضلات بالا تنه و پهلوها کار می‌کند.

2. اسکات با وزنه:

اسکات حرکتی مطلوب برای همه عضلات بدن است اما اگر بانوان به دنبال پرورش عضلات پای خود هستند بهتر است از این حرکت استفاده نکنند زیرا این حرکت به جای سوزاندن چربی‌ها پاها را درشت تر می‌کند. به جای این حرکت از حرکت لانژ استفاده کنید. حرکت لانژ را بدون وزنه انجام دهید. لانژ بر روی باسن و عضلات شکم نیز کار می‌کند. به هنگام انجام این حرکت مراقب سلامت زانوها باشید.

3. لت از عقب گردن:

بهتر است نه مردان و نه زنان این حرکت را انجام ندهند. این حرکت فشار ‌اضافی بر روی قسمت بالایی ستون فقرات وارد می‌کند که در نهایت منجر به گردن و کمردرد می‌شود. به جای این حرکت از دمبل استفاده کنید.

4. کیک بک:

این حرکت معمولا تاثیر زیادی بر روی عضلات باسن ندارد به جای این حرکت اسکات انجام دهید. با سه ست اسکات با 10 تکرار شروع کنید. در انجام حرکت اسکات مراقب باشید که به زانوها فشاری وارد نشود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان سلامت کمردرد مردان برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناسان می‌گویند حتی در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و بالاتر زندگی نیز امکان ساختن عضلات و حفظ آنها وجود دارد و انجام این کار شیوه خوبی برای سالم باقی ماندن است.

بررسی‌های زیادی درباره اثر محافظتی عضلات و توده عضلانی بر دستگاه‌های گوناگون بدنی از دستگاه عضلانی-اسکلتی گرفته تا دستگاه عصبی مرکزی یا مغز انجام شده است.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که ساختن عضلات می‌تواند شروع زوال عقل (دمانس) و اثرات زیان‌بار زوال عقل را به تأخیر بیندازد و کارکرد شناختی را حفظ کند.

همچنین در سنین بالا نباید سلامت استخوان‌ها را فراموش کنید و ساختن عضلات تنها شیوه‌ای است که اثر آن در کمک به حفظ تراکم و استحکام استخوان‌ها ثابت شده است.

البته قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید باید با یک کارشناس مثلا یک مربی شخصی مشاوره کنید.

به عنوان یک راهنمای کلی بهتر است با تمرین‌های کنترل‌شده مقاومتی شروع کنید و بعد به سراغ زدن وزنه‌های آزاد بروید و به دنبال مسلط شدن بر یک تکنیک مناسب و ایمن وزنه زدن باشید.

زدن وزنه‌های آزاد هم برای ساختن عضلات خوب است و هم یک جزء تعادلی دارد که عضلات مرکزی‌تان را تقویت می‌کند و به پایداری بیشتری آنها یاری می‌رساند.

به یاد داشته باشید که پیش از شروع هر برنامه وزنه زدن در سال‌های بالای زندگی باید به‌وسیله پزشک معاینه شوید. اما حتی اگر دچار بیماری‌های مزمن دوران سالمندی مانند نارسایی قلبی باشید، با راهنمایی مناسب وزنه زدن به سلامت شما کمک کند، چرا که قلب را به تلمبه زدن بیشتر خون وادار می‌کند.

بنابراین سالمندان نباید از وارد شدن به اتاق وزنه زدن هراسی داشته باشند.

کد خبر 847868 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز خبر مهم ورزش سالمندی

دیگر خبرها

  • معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی