Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما  ، چين روز جمعه از کشورهاي اتحاديه اروپا درخواست کرد عليه حمايت گرايي آمريکا « با هم اقدام کنند. »
چين در حالي اين درخواست را مطرح کرده است که در جنگ تجاري بين پکن و دولت ترامپ تنش ها افزايش يافته است.
جانگ مينگ Zhang Ming سفير چين در اتحاديه اروپا در بيانيه اي عليه حمايت گرايي آمريکا گفت « چين و اتحاديه اروپا وظيفه دارند نظم تجاري چندجانبه را براساس قوانين رعايت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بايد با هم وارد عمل شويم. »
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروکسل، در اين بيانيه آمده است « در دنيايي که ترديدها بسيار است، روابط پايدار بين اتحاديه اروپا و چين يک برگ برنده ارزشمند است. »
در اين بيانيه آمده است « تصميم هاي آمريکا به طور خاص يکجانبه و حمايت گرايانه است و سابقه بسيار بدي بوجود مي آورد. آمريکا به همه قوانيني که در سطح بين المللي به رسميت شناخته شده، پشت کرده است. »
سفير چين در اين بيانيه درباره « بازگشت به قانون جنگل » در تجارت بين المللي هشدار داد و گفت « اگر آمريکا اين چنين عمل کند، به منافع همه و از جمله اتحاديه اروپا آسيب مي رسد. »
اين منبع اعلام کرد « چين و اتحاديه اروپا به عنوان اعضاي اصلي سازمان تجارت جهاني بايد موضع آشکاري عليه حمايت گرايي اتخاذ کنند، به طور مشترک از قوانين چند جانبه گرايي نظم تجاري محافظت کنند و اقتصاد جهاني را بر پايه اي درست و پايدار نگهدارند. »

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه