Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@23:48:44 GMT

تمهیدات فعال سازی مرکز خرید کلزا در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۳۲۶۶

تمهیدات فعال سازی مرکز خرید کلزا در مازندران

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید محمد جعفری صبح شنبه با بیان اینکه با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان از دهه اول اردیبهشت سال جاری امر خرید دانه های روغنی کلزا در مازندران آغاز خواهد شدافزود : خرید دانه روغنی کلزا تنها از کشاورزانی صورت می گیرد که دارای معرفی نامه از سازمان جهاد کشاورزی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از طریق ۱۸ مرکز خرید در مازندران خریداری شد، گفت: با توجه به پیش بینی صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود در سال جاری ۳۰ هزار تن کلزا در مازندران خریداری شود.

جعفری به قیمت خرید تضمینی کلزا اشاره کرد و گفت: از آنجائیکه قیمت خرید تضمینی کلزا تاکنون تعیین نشده ولیکن خرید بر اساس قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم دانه روغنی کلزا در سال زراعی گذشته به مبلغ ۲۷ هزار ۸۳۰ ریال با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت انجام خواهد شد و با مشخص شدن قیمت خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جدید مابه التفاوت آن از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان عزیز واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ افزود:بر اساس دستورالعمل ابلاغی دانه روغنی کلزا با حداقل ناخالصی یک درصد و حداکثر ۱۰ درصد و حداقل رطوبت ۷ درصد و حداکثر ۲۰ درصد در سال جاری خریداری خواهد شد.

جعفری همچنین افزود: شهرستانهای بهشهر با ۷ هزار ۲۰۰ تن، میاندرود ۷ هزار تن، نکا ۵ هزار ۵۰۰ تن و گلوگاه سه هزار تن بیشترین سطح تولید این محصول در استان را به خود اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیته خرید و برگزاری جلسات اولیه هماهنگی خرید برنامه ریزی و تمهیدات لازم جهت راه اندازی و فعال کردن مراکز خرید دانه روغنی کلزا با کلیه امکانات لازم در شهرستان های استان صورت گرفته است.

جعفری تاکید کرد: از تمامی کلزا کاران استان تقاضا می شود از برداشت زود هنگام این محصول خودداری کرده و بهترین زمان برداشت این محصول زمانی است که غلاف های آن کاملا رسیده باشد. در صورتی که رطوبت دانه روغنی کلزا بالای۲۰ درصد باشد دانه های مذکور خریداری نخواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • وضعیت خرید گندم در استان بوشهر مطلوب است
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی