Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@03:46:28 GMT

فهرست میلیاردرهای فوربس منتشر شد/ جف بزوس در صدر

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۵۴۵۹

فهرست میلیاردرهای فوربس منتشر شد/ جف بزوس در صدر

خرداد:فوربس با جمع آوری اطلاعات ۲۰۲۸ میلیاردر از ۷۲ کشور و قلمروی جهان، جف بزوس را ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد.


به گزارش خرداد، ثروت این افراد در مجموع به ۹.۱ تریلیون دلار می‌رسد که در مقایسه با سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است. در فهرست امسال ۲۵۹ نفر به فهرست اضافه شده‌اند که ثروت خود را از راه هایی چون لباس عروسی گرفته تا اسباب بازی کودکان و خودروهای برقی به دست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین ثروت این افراد ۴.۱ میلیارد دلار است و آمریکایی‌ها با داشتن ۵۸۵ نماینده در این فهرست رکورددار هستند و پس از آن نیز چین با ۳۷۳ میلیاردر قرار دارد. برنارد آرنو برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ موفق شده است با ۷۲ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد اروپایی لقب گیرد.

طبق اعلام فوربس، ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۸ عبارت اند از:

۱-جف بزوس: او اولین فردی است که با ثروت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری در رده نخست فهرست ثروتمندان فوربس قرار می گیرد. وی که ۱۱۲ میلیارد دلار ثروت دارد، مالک ۱۶ درصد از سهام شرکت آمازون است که آن را در سال ۱۹۹۴ و در گاراژ خانه اش تاسیس کرد. وی پیش از روی آوردن به فروش آنلاین کتاب، در صندوق پوشش ریسک کار می کرد. وی مالک شرکت " بلو اوریجین" است که در تلاش برای یافتن راه های اعزام انسان ها به فضا است. او همچنین در سال ۲۰۱۳ واشنگتن پست را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد.

۲-بیل گیتس: وی به همراه همسر خود ملیندا، رئیس بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بزرگ ترین بنیاد خیریه در جهان است که در زمینه نجات جان انسان ها و بهبود بهداشت جهانی فعالیت می کند. وی عمده سهام شرکت مایکروسافت را به فروش رسانده است و تنها مالک حدود یک درصد از سهام آن است. گیتس ثروت خود را در سهام های مختلف و سایر دارایی ها سرمایه گذاری کرده است. ثروت بیل گیتس در حال حاضر ۹۰ میلیارد دلار است.

۳-وارن بافت: او یکی از موفق ترین سرمایه گذاران تاریخ است. او در حال حاضر صاحب هلدینگی با ۶۰ شرکت است. وی در ۱۱ سالگی اولین سهام خود را خرید و در ۱۳ سالگی اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کرد وی متعهد شده است ۹۹ درصد از ثروت خود را به خیریه اهدا کند و تاکنون نیز ۳۲ میلیارد دلار از ثروت خود را وقف امور خیریه کرده است. ثروت وی در حال حاضر ۸۴ میلیارد دلار است.

۴- برنارد آرنو: وی مالک امپراطوری متشکل از ۷۰ برند مشهور چون " لویی ویتون" و " سفورا" است و تقویت فروش برند " دیور" به وی کمک کرد ثروت خود را طی یک سال با افزایش ۳۰.۵ میلیارد دلار به ۷۲ میلیارد دلار برساند.

۵. مارک زاکربرگ: کاهش ارزش سهام فیس بوک باعث شده است ثروت زاکربرگ به ۷۱ میلیارد دلار کاهش یابد. او در سال ۲۰۰۴ و در ۱۹ سالگی فیس بوک را تاسیس کرد. او و همسرش متعهد شده اند تا پایان حیات خود ۹۹ درصد از سهام فیس بوک را واگذار کنند.

۶. آمانسیو اورتگا: وی با ۷۰ میلیارد دلار ثروت یکی از ثروتمندترین افراد اروپا است که بیشتر با برند " زارا" که آن را در سال ۱۹۷۵ میلادی به همراه همسرش تاسیس کرد شناخته می شود. وی مالک ۶۰ درصد از هولدینگ " ایندیتکس" است که با داشتن ۷۵۰۰ لباس فروشی در سراسر جهان، برندهایی مشهوری چون " ماسیمو دوتی" و " پول اند بیر" را در اختیار دارد. وی معمولا سالی ۴۰۰ میلیون دلار از محل سود سهام خود درآمد دارد و به جز آن در املاک شهرهای مادرید، بارسلونا، شیکاگو، میامی، نیویورک و لندن سرمایه گذاری کرده است.

۷.کارلوس اسلیم هیلو: او ثروتمندترین فرد مکزیک است و به همراه خانواده خود کنترل بزرگترین اپراتور موبایل در منطقه آمریکای جنوبی را در اختیار دارد. وی مالک ۱۷ درصد از سهام نیویورک تایمز نیز هست و در حال حاضر ۶۷.۱ میلیارد دلار ثروت دارد.

۸. چارلز کوخ: او رئیس و مدیرعامل صنایع کوخ است که دومین شرکت بزرگ خصوصی آمریکا از سال ۱۹۶۷ تاکنون محسوب می شود. این شرکت خوشه ای از محل عواید کسب و کار، خطوط انتقال نفت، مواد شیمیایی و موارد دیگر ۱۰۰ میلیارد دلار در سال درآمد دارد. چارلز که مالک ۴۲ درصد از سهام این شرکت است در حال حاضر ۶۰ میلیارد دلار ثروت  دارد. او موسس بنیاد معروف " هریتیج" است.

۹. دیوید کوخ: وی به همراه برادرش چارلز از سهامداران شرکت کوخ است و حدود ۶۰ میلیارد دلار ثروت دارد. او در حال حاضر در نیویورک ساکن است.

۱۰. لری الیسون: او در سال ۱۹۷۷، شرکت " اوراکل" را تاسیس کرد تا به نیاز روزافزون مدیریت پایگاه های داده ارتباط با مشتری پاسخ دهد. ثروت او در حال حاضر ۵۸.۵ میلیارد دلار است.

الیس والتون دختر سام والتون بنیان گذار فروشگاه های زنجیره ای " والمارت" با ۴۶ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین زن جهان و شانزدهمین زن ثروتمند جهان است. او که به جواهرات علاقه زیادی دارد در سال ۲۰۱۱ موزه " کریستال بریج" را در زادگاه خود در ایالت آرکانزاس راه اندازی کرد. ارزش مجموعه هنری شخصی او صدها میلیون دلار تخمین زده می شود.

در رده هفدهم ثروتمندترین افراد دنیا، ما هواتنگ- رئیس هولدینگ اینترنتی " تنسنت"- قرار دارد که با اپلیکیشن معروف آن یعنی " وی چت" حدود ۱یک میلیارد کاربر در جهان دارد. او در حال حاضر با ۴۵.۳ میلیارد دلار ثروت، بالاتر از جک ما- بنیان گذار شرکت علی بابا- ثروتمندترین فرد آسیا و چین به شمار می رود.

لازم به ذکر است ثروتمندترین زن اروپا نیز فرانسوا بتنکورت است که به همراه خانواده اش ۳۳ درصد از سهام شرکت " لو  قئال" را در اختیار دارند. او در حال حاضر رئیس هیات مدیره این کمپانی مشهور فعال در زمینه محصولات بهداشتی-آرایشی است و با ۴۲.۲ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین زن اروپا و هجدهمین فرد ثروتمند جهان به شمار می رود. او تاکنون سه کتاب نوشته که یکی از آنها مربوط به الهه های یونان باستان است.

برچسب ها: میلیاردر ، فوربس ، ثروت

منبع: خرداد

کلیدواژه: میلیاردر فوربس ثروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.
او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالتنکاتی را مطرح کرد. وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

همه سهام عدالتی‌ها سود می‌گیرند؟

به گفته مقامات سازمان بورس، احتمالاً فرآیند سوم و تسویه سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها در ماه خرداد انجام خواهد شد. برای دریافت این سود، نیازی به مراجعه به هیچ وبسایتی نیست.

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود.

سود سهام عدالتی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

سود سهام عدالتی که بنا بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها سبب شد تا سود سال مالی ۱۴۰۱ سه مرحله‌ای شود. در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

حالا بنابر اعلام رئیس سازمان بورس احتمالا واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت خرداد ماه خواهد بود؛ در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس شب گذشته در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند.
چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟

او افزود: این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

اما آیا با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند برخوردی خواهد شد؟ در همین راستا هم ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عدم پرداخت سود سهام که مطابق زمان بندی اعلام شده در کدال نباشد یک تخلف است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مورد دیگر این که اگر ۸ ماهی که در قانون تجارت تعیین شده و بر اساس مصوبه سازمان بورس این ۸ ماه به ۴ ماه کاهش یافته و برخی از شرکت‌ها اساسنامه خود را تغییر دادند هم زمان بندی رعایت نشود این نیز یک موضوع قابل پیگیری است. در کل دو موضوع عدم رعایت زمانبندی پرداخت سود که در سامانه کدال منتشر شده و هم عدم رعایت زمانبندی بر اساس اساسنامه ناشران قابل پیگیری است و سازمان بورس پیگیر این موضوع خواهد بود.

اما همین که بحث واریز سود سهام عدالت داغ می‌شود برخی از سود جویان هم فرصت را غنیمت می‌شمارند که در همین راستا هم مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفته بود: هر زمان که موضوعات مربوط به سهام عدالت مطرح می‌شود عده‌ای از این فرصت جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته دقت داشته باشند. معمولا کلاهبرداران چند روش دارند؛ آنها یا به افراد پیامک ارسال می‌کنند و می‌گویند برای دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس گرفته یا روی لینک خاصی کلیک کنید که در این خصوص باید گفت برای دریافت سهام عدالت به هیچ فردی پیامک زده نمی‌شود.

او افزود: مورد دیگر این که کلاهبرداران ممکن است در فضای مجازی سایتی را معرفی کنند که قطعا هیچ سایتی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد. نکته بعدی این که برخی از کلاهبرداران حرفه‌ای‌تر هستند و حساب کاربری افراد را هک و از طریق آنها برای اطرافیان پیامکی مبنی بر این که “سود سهام عدالت را دریافت کردم به این لینک بروید و شما هم سود دریافت کنید” ارسال می‌کنند. بر همین اساس در این زمینه هوشیاری افراد بسیار مهم خواهد بود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ادامه اظهار کرد: در مجموع برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ فردی پیامی داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود و همچنین مراجعه به سایت و لینکی نیاز نیست.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود، مشمولانی که سود دوره‌های گذشته را دریافت و سود این دوره عملکرد مالی ۱۴۰۱ را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت یا سجام پس از متوجه شدن مشکل نسبت به اصلاح شماره شبا و مشکل حساب خود اقدام کنند تا سود این دروه را با دوره‌های بعدی دریافت کنند.

tags # سهام عدالت سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود